Skiverhuur Stelvio in de zomer

Ik ga eind Juli een dagje zomerskiën op de Stilfserjoch, alleen ik weet niet waar ik ski’s kan huren, eigen materiaal meenemen zit er helaas niet in.

Ik heb even wat doorgezocht in het forum en op google, maar ik kom eigenlijk nergens tegen waar ik ski’s kan huren in de zomer in de buurt van het skigebied van Stelvio. Kan iemand mij helpen?

Afgelopen zaterdag zijn we op de Stelviopas geweest en geweldig geskied. Bij de pijl is de skiverhuur:

null

Voor de rest geen skiverhuur gezien.

De omstandigheden waren geweldig. Alle pistes (10 km) waren open. Dalafdaling is 5 km. Twee sleepliften met 1,5 km piste sluiten om 13:00 uur. De rest blijft open tot 16:30 uur.

null

Volgende week volgt de video en een uitgebreider verslag.

Top! Heel erg bedankt @PaulE ! Weet je ook misschien hoe duur het daar is om ski’s te huren?
Ik ben heel benieuwd naar je verslag :)

Qua kosten van de skiverhuur kan ik je niets vertellen. Wij nemen vrijwel altijd onze ski’s mee. Behalve als we met het vliegtuig gaan.

Ga je alleen skiën, of met familie/kennissen?

Oke jammer, wij nemen anders altijd ook eigen ski’s mee, maar omdat ik nu met een klein autootje op vakantie ga, past dat helaas niet.
Ik ga met mijn zus daar skiën.

Het kleine witte gebouwtje hoort bij Hotel Perego. Via de website van het hotel kun je wellicht contact opnemen met het hotel om informatie over de prijzen te krijgen:

http://www.hotelperego.it

Ze verhuren Salamon ski’s en snowboards.

http://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&j…

Wij vervoeren onze ski’s altijd in onze Fiat Panda tussen de stoelen aan de voorzijde en over de achterbank, Ze zijn in een kleed gewikkeld en goed samengebonden:

null

In een klein autootje kan je ook gewoon je ski’s meenemen. Ik heb een Mazda 2 en als ik naar de indoorbaan ga, gooi ik ze er zo in. Geen probleem. 's Winters heb ik wel een dak koffer waar ze in gaan maar die gaat er in de zomervakantie ook op want er past ook zo veel andere rommel in. In vroeger tijden heb ik mijn skispullen in nog wel kleinere auto’s vervoerd en zonder dak koffer. Het is maar wat je gewend bent, denk ik.

Is het njet gewoon een idee om een dakkoffer op de auto te doen? Of ga je met die VW Lupo? ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Bedankt voor de reacties!
Ja ik ga met een VW Lupo, dus daar kan geen dakkoffer op. Mijn ski’s passen achterin van linksonder de beenruimte tot rechtsboven bij het raam er echt net in. Maar dan gaat er een hele hoop ruimte verloren. Ik zal het na mijn tentamenweek eens passen en meten of het gaat, want het liefst neem ik gewoon mijn eigen ski’s mee.

Hallo allemaal,
In mijn vakantie ga ik een paar dagen op zomerwintersport , maar met wat voor kleding is dat het best ? Groetjes Simone

Als je dakdragers op je Lupo kunt monteren, en dat kan zelfs op onze Seicento, dan kun je gewoon universele skidragers daarop monteren. Dan kun je de ski’s ook op je dak meenemen. Die dingen hebben vaak ook sloten erop.

Plaats een reactie