Nieuwe Dantercepies

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Heb je vast niet punt 12 gelezen van je skipas

No guarantee is given that all lift facilities of the Dolomiti Superski area will be in operation nor that all ski slopes will be usable, given the fact their conditions are subordinated to – for example – the weather,snowfalls, safety and the provisions laid down by the authorities.

May the ski force be with you !!

Had ik idd nog niet gelezen, ja…dan is het pech hebben-:(

Wij zitten ook met kerst in de buurt van Val Gardena. Er zal wel een oplossing bedacht worden en anders vermaken wij ons toch wel !!!

May the ski force be with you !!

Er is idd veel meer te doen dan de Sella Ronda in dit prachtige gebied-:)

In die buurt kunnen we makkelijk twee weken rondskiën zonder ook maar één keer de SR te doen… but hey, er moeten niet te veel mensen naartoe gaan ;)

Goed nieuws! Maar ik ben persoonlijk ook bang dat het VVV pas als het écht officieel is e.a. wereldkundig maakt. Maar ik houd hoop :) Voorlopig laat ik de boeking nog maar even staan (want wat is het alternatief?!).

Let it snow!

Hmm ik ben nog niet overtuigd

ict vacature

Op FB eens " Dantercepies Mountain Lounge" intikken en je kan de vorderingen zien betreffende de nieuwe lift en aan de foto’s te zien zal de lift wel af zijn.

Belg

Met alle respect maar ik vraag me wel af hoe je aan foto’s op facebook kunt zien dat die lift op tijd klaar zal zijn. Als de plaatselijk burgemeester beweert dat het een probleem zal worden en dat hij niet pessimistisch maar realistisch is dan zal er toch wel wat aan de hand zijn. Geen drama maar vanuit Selva of Ortisei even naar bijvoorbeeld richting Corvara wordt dan gelijk de Sella Ronda en dat vind ik toch wel jammer.

De directeur van superdolomiti heeft nog iets gezegd (op 15 september) n.a.v. berichtgeving van burgemeester. Ik begrijp er echter nog weinig van m.b.v. Google Translate, anders dan…het komt goed:

Hier komen de veiligheid na de angsten na de aardverschuiving van mei op Danterceppies

SELVA GARDENA . De vrees dat , als gevolg van de aardverschuiving van mei op Danterceppies , de komende winter kan de " Sella Ronda " , de meest geurige onder de vlaggenschepen van het Dolomiti Superski skigebied , skip is ongegrond .
" . De nieuwe fabriek van Danterceppies , die steeg van Selva Gardena pas tot het aangaan van lijndienst , hebben we al 15 december " Perathoners Franz , voormalig algemeen directeur van de Dolomiti Superski en nog Danterceppies vice-president van het bedrijf , die de plant bezit , is het stil : " Als voor het systeem dat we zijn absoluut sereen , omdat de bedrijven werken op schema . Het dalstation van de monteurs is al gemonteerd en op dit moment het Leitner is montage dat het bergstation . Aan het einde van de maand zullen we beginnen met de mechanica van het tussenstation en ook de plinten zijn thuis enige tijd . Wij zijn volledig verzekerd dat het systeem kan gaan in werking op schema . "
Enige twijfel blijft meer in verband met de baan Cir , een van de twee ( de andere is de Danterceppies ) bediend door de plant . " De twee tracks - blijft Perathoners - zijn essentieel voor de goede werking van de installatie , omdat de enige Danterceppies , die niet is aangetast door de aardverschuiving , het zou eindigen geblokkeerd door de belasting van de skiërs in dit geval , is de voorzichtigheid van de burgemeester Mussner gerechtvaardigd . , en reactivering van de 200 - mijl spoor Cir getroffen door de aardverschuiving zijn nog enkele stappen vermist . rockfall Je moet een muur en " redo " praktisch die 200 meter of zo van de track die de aardverschuiving nam hem weg te bouwen . Reeds de week maar het biedt de volgende vergadering van de commissie , die zal kick off van de procedure en ook in dit geval zijn we ervan overtuigd dat dit zal gebeuren . " Na de toelichtingen en verduidelijkingen van Franz Perathoners technieken , er zijn dus risico’s , noch voor het winterseizoen van Danterceppies noch voor de beroemde " Sella Ronda " , zo ergens hij had gevreesd . " Absoluut niet - hij Perathoners concludeert - De installatie zal operationeel zijn in de tijden die op grote schaal werden verwacht en de pistes zijn twee , dus de link naar de Sella Ronda is gegarandeerd . "
Selva veilig : " De Sella Ronda is niet in gevaar " - Chronicle - Zuid-Tirol
Of voor de Italiaanse lezers onder ons:

Arrivano le rassicurazioni dopo i timori successivi alla frana di maggio sul Danterceppies

SELVA GARDENA. La paura che, a causa della frana di maggio sul Danterceppies, nel prossimo inverno possa saltare il “Sellaronda”, il più profumato fra i fiori all’occhiello del consorzio sciistico di Dolomiti Superski, è infondata.
“Il nuovo impianto del Danterceppies, che sale da Selva a Passo Gardena entrerà regolarmente in funzione, pensiamo già il 15 dicembre". Franz Perathoner, ex direttore generale di Dolomiti Superski e tuttora vicepresidente della società Danterceppies proprietaria dell’omonimo impianto, è tranquillo: “Per quello che riguarda l’impianto siamo assolutamente sereni, anche perché le ditte stanno lavorando nei tempi previsti. La stazione a valle ha la meccanica già montata e in queste ore la ditta Leitner sta montando quella della stazione a monte. A fine mese si inizierà con la meccanica della stazione intermedia, mentre anche i plinti sono tutti a dimora da tempo. Siamo del tutto tranquilli che l’impianto possa andare in esercizio nei tempi previsti”.
Qualche dubbio in più permane per quanto riguarda la pista Cir, una delle due (l’altra è la Danterceppies) servite dall’impianto. “Le due piste - prosegue Perathoner - sono indispensabili al buon funzionamento dell’impianto, anche perché la sola Danterceppies, che non è stata interessata dallo smottamento, ne finirebbe intasata dal carico di sciatori. In questo caso, la prudenza del sindaco Mussner è giustificata, e per la riattivazione dei circa 200 metri della pista Cir interessati dallo smottamento mancano certo ancora alcuni passi. Si dovrà costruire un muro paramassi e “rifare” praticamente quei 200 metri o poco più di pista che la frana ha portato via. Già la settimana prossima ci sarà però la seduta della Commissione competente, che dovrà dare il via ai lavori ed anche in questo caso siamo fiduciosi che ciò accada”. Dopo le spiegazioni e le delucidazioni tecniche fornite da Franz Perathoner, non vi sono dunque rischi, né per la stagione invernale della Danterceppies né per il famoso “Sellaronda”, come invece da qualche parte si era paventato. “Assolutamente no - conclude Perathoner - L’impianto entrerà in funzione nei tempi che erano ampiamente previsti e le piste di discesa sono due, per cui il collegamento al Sella Ronda è garantito”.
Selva sicura: «Il Sellaronda non è a rischio» - Cronaca - Alto Adige

Let it snow!

Vandaag zijn de eerste palen geplaatst, als ik uit ga van de foto’s en alle berichten die ik lees denk ik in ieder geval dat de lift open zal zijn met kerst!

http://www.funivie.org/cantieri/thumbnails.php?album=319…
http://www.skiforum.it/forum/fantaski-nuovi-progetti/65310-n…

null

null

de nieuwe cabines

null

dit gaat gewoon goed komen

Er waren hier een paar sceptisch maar het komt in orde!

https://www.facebook.com/#!/pages/Dantercepies-Mountain-Loun…

Belg

Ziet er idd veelbelovend uit-:)
Aftellen is begonnen…

de nieuwe lift wordt getest

null

Stupendo! Het aftellen kan beginnen.

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=833…

als je daar naar de besneeuwing ziet (licht aan = besneeuwing waarschijnlijk aan), dan zou de zwarte cir-piste toch ingepland worden, ondanks de stevige grondverschuiving.

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar de Cir piste kent verschillende varianten. Er zijn volgens mij zeker twee manieren om er op te komen vanaf het bergstation van de Dantercepies lift. Misschien is een deel niet bruikbaar of niet veilig, maar de rest wel?

Schitterende webcamfoto op alpinforum. Ik krijg er erg veel zin in.

Mocht je het nog niet gezien hebben, we hebben de laatste officiele info van Sud Tirol ook even in een weblogje neergepend:
https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/3866/Sella-Rond…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Morgen gaat de Dantercepies open:

De faciliteit heeft een nogal turbulente geschiedenis ondergaan,
Toen in mei de oorsponkelijk geplande route onmogelijk werd gemaakt door een landverschuiving werd Val Gardena gedwonen om in mum van tijd een alternatief te zoeken.
Deze werd gevonden in de huidige vorm, waarbij de lijn verder naar het zuiden is en met middenstation is gemaakt.
Na een bouw van ongeveer 6 maanden gaat de installatie nu in gebruik.
De kabelbaan krijgt een capaciteit van 3000 personen/uur en het is nu tijd om om de activiteiten vóór kerst te beginnen en zo de opening van de Sella Ronda rechtsom mogelijk te maken.
Dus op 15 zondag 2013 December opent de Dantercepies gondel en opent daarmee de beroemde Sella Ronda met de klok mee.

Kenmerken van de deze 10e kabelbaan:
Lengte: 2578 m; Hoogteverschil: 644 m, capaciteit: 3.000 personen/uur
Bron: http://www.valgardena.it/de/groeden/infos-service/news/detai…

null

Plaats een reactie