snowboarder

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Wij willen aankomende wintersport richting portes du soleil en dan met name Chatel of Avoriaz. nu lees ik dat er veel vlakken stukken zijn en dat sommige piste minder geschikt zijn voor boarders op de site.

ken iemand mij vertellen of dat een bepaald gedeelte is van het ski gebied en wat jullie dan zouden aan bevelen chatel of avoriaz.
ook vinden we het leuk om s’avonds een x te stappen en een x te apres skieen hoeft niet heel gek als het maar een beetje gezellig is.

bedankt

Heb afgelopen januari in Chatel gezeten en 3 jaar geleden in Morzine.

Avoriaz ligt het centraalst maar is een erg lelijk betondorp. je zit natuurlijk wel overal dichtbij.
Chatel is wat gezelliger dorp. ook iets goedkoper dan Avoriaz.

Apresski niet teveel van verwachten (tis en blijft Frankrijk) in Chatel heb je de VI bar en wat andere barretjes. Avoriaz weet ik niet maar daar zitten vast ook wel wat tentjes. 's avonds stappen geen ervaring mee. dan ben ik aan het bijkomen van de dag en aant voorbereiden voor de dag erna ;-)

We zijn met verschillende niveau’s boarders op pas geweest en geen van allen hadden last van het probleem wat jij beschrijft, maar wij hadden wel erg goede sneeuw.

Als je het aantal funparken bekijkt en the Stash lijkt het juist een gebied wat zich op boarders richt.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Das mooi om te horen.
In Italië namelijk een X van die vlakke stukken meegemaakt en dat was voor de beginnende boarders in onze groep lastig

Après ski bedoel ik gewoon voor franse begrippen. Gewoon een beetje gezelligheid. Want vorige jaar in les menuires was er niks te doen.

Je kan het jezelf daar zo moeilijk maken als je zelf wil. Aangezien het een erg groot gebied is zijn er wel een aantal verbindings paden. Dit is allemaal wel te omzeilen.

Als je een dag een gids nodig heb kun je altijd even contact opnemen met Redcarpet Champery en vragen naar Sebastiaan. Ik board en skie er al 20 jaar en geef en aankomend seizoen voor mij 4e les/Freeride tours en gids door het hele gebied.

*voor mijn 4e seizoen les

Port du soleil is een supergebied. Zeker voor boarders. Het beste zit je in Avoriaz. Centraal gelegen in autovrij dorp: Board onderbinden en gaan. Ik ben vorig jaar in Avoriaz geweest en is me super bevallen. Chatel is gezelliger, alleen wat minder gunstig gelegen. Afhankelijk van de condities moet je een stukje met bus, maar is prima te doen. In Avoriaz heb je trouwens een geweldige ongeprepareerde piste. Super als er verse poeder ligt. Ik vind helemaal niet dat er veel vlakke paden zijn. Ik ben er vaak geweest en vind het geweldig. Lekker groot gebied en makkelijk bereikbaar vanuit Nederland.

Avoriaz geeft inderdaad weinig problemen voor snowboarders.

Alleen richting Morzine veel vlakke stukken, waar je soms uit de bindingen moet.

Het klopt inderdaad dat op verschillende delen van het gebied vlakke verbindingsstukken zijn, dit kan voor de beginnende boarder lastig zijn. Gang maken is DE remedie ! Verder een super gebied!!!

Plaats een reactie