Goedkoop skigebied

Hallo iedereen.
Ik had een vraagje over of iemand een goedkoop skigebied kent.

Het liefst van minimum 50 km en ook het liefst in Oostenrijk.
Verder moet het ook gezellig zijn en geen al te wilde aprés ski zijn.
We gaan ofwel in de krokus of in de paas vakantie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

grtjs Niels

Definieer goedkoop. Goedkope skipas? Goedkope skihuur? Goedkoop verblijf? Goedkoop voer op de berg? En dan erbij, goedkoop is relatief.

It's all about the turns duuuuuude!

Nauders ?

Het skigebied bij kaprun en zell-am-see?

Voor de krokus: Kals/Matrei in Oost-Tirol. Kals is klein. Daar is echt nauwelijks après-ski. Je kunt daar wel op loopafstand van de liften een appartement of hotel boeken. Matrei is groter en wat levendiger. Skipas voor kinderen is de helft van de prijs van die van volwassenen. Grossarl is ook prima. Accommodatie in de buurt van de liften is wel wat duurder dan in Kals. Vanuit Grossarl, dat zelf ook een leuk skigebied heeft, kun je makkelijk naar andere gebieden, zoals Bad Gastein (skibus vanuit Dorfgastein: gratis).

Hochzeiger, leuk voor families met veel mogelkijkheden, tot 2400m, kinderen t/m 10 gratis…
Jaarkaart voor gehele gezin rond de 900 euro (max 5 man)
Leuke en wat meer uitdagende pistes en off-pistes.
Groet,
Bert

Loferer alm, is een erg goed skigebied en het voldoet aan je eisen. Het heeft alleen 4 km minder dan je eis. Alhoewel er deze zomer een lift vervangen is, een lift erbij gebouwd, een nieuw snowpark erbij en ook een aantal pistes.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Axamer lizum en telfes (schlick 2000)

Eens met ThijsMeeusen. Over Loferer Alm heb ik goede verhalen gehoord van een collega.

Wintersport = duur
Als je goed koop wilt skiën ga je toch lekker naar een indoorskibaan?

@gast041
ligt er maar net aan hoe gek je het wil maken, ik heb vakanties gedaan dat ik voor een midweek max 250 a 300 euro kwijt was naar Frankrijk.

inclusief busvervoer, skipas & accomodatie

zelf wel eigen gear dat scheelt wel in de kosten

eten daar is gewoon lekker creatief zijn, AH maaltijd pastatje mee, noodles en een pizzatje laten bezorgen.

aan de piste zelf een hamburger schoteltje a 7 eu en klaar.

als ik een midweek naar landgraaf, indoorbaan waarnaar je refereert, zou gaan ben ik:

277.50 euro kwijt aan 3 nachten slapen.
29.95 euro per dag kwijt x 4 119.80 euro.
----------------------------------------------------------+
397.30 euro

dan heb ik het niet over speciale acties maar laat daar dan nog eens wat van de prijs afgaan, dan ben je voor 300 euro 4 dagen & 3 nachten daar, en dan moet je nog eten & drinken 3 euro voor een saucijsen broodje is niks.

sorry maar goedkoop skien in een indoorbaan kun je wel op je buik schrijven als je appels met appels gaat vergelijken.

en dan zou ik toch ten alle tijden kiezen voor de echte bergen voor minder geld.

don't count the days, make the days count !

Wil je goedkoop moet je o.a. naar Tsjechië maar ben je Oostenrijk gewent zal dat tegenvallen.

Dankje allemaal ik zal eens rondkijken ik, laat jullie iets weten als ik heb geboekt :)

Kleinwalsertal is ook niet zo duur. Lofer vond ik zelf ook fijn.
Wat je ook naar kunt kijken is speciale aanbiedingen. Veel skigebieden bieden bijvoorbeeld gratis kinderskipas aan en dergelijke acties.

Warth-Schröcken is niet erg duur, ook sneeuwzeker en met de verbinding naar Lech komt er 150+ kilometer bij volgens mij

Gang is alles

Hallo Bert,

Laat dit pareltje voor wat het is,het is er al druk genoeg!!

Maar hij heeft wel gelijk,leuk skigebied,genoeg variatie.
Als je op Kaitainger (wijk op de berg) verblijft,loop je in 5 minuten naar het skidepot, waar je spullen in een verwarmde kast staan,hup schoenen aan,en naar boven.

Als je via snowell je spullen huurt,huren de kinderen t/m 10 jaar gratis!!

Ik kom er zelf al 5 jaar achter elkaar,en ik vind het er super.
Door de hoogte is de sneeuw altijd top (1450 m t/m 2400 m) grootste deel van het gebied ligt boven 2000 meter.

Als ik jou was, zou ik het zeker meenemen in je keuze.

De groeten een HOCHZEIGER fan

ik vond Grosseck-Speiereck een erg leuk gebiedje, en ook in de (voorjaars) vakantie nog lekker rustig.

Running against the wind

Mauterndorf Grosseck-Speiereck inderdaad een heerlijk gebied. Heerlijk rustig, leuke hutjes op de pistes, kindvriendelijk en dicht bij elkaar nog 3 gebieden. Hierdoor heb je ca 100 km aan piste. Wij gaan in de krokus voor de 2e keer hiernaar toe.

Plaats een reactie