Snowboardtest

Hallo allemaal,

Komt er dit jaar ook weer een snowboard test?
Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon geen topic vinden over die van het aankomende wintersport seizoen.

Jesper

Gang is alles

Sorry Jesper. Er is voor gekozen om de skitest door te zetten en de gear test fors uit te breiden tegenover vorig jaar. Daar is nu in ieder geval stukken meer diepgang te vinden! Zelf als snowboarder zijnde vind ik dit natuurlijk ook jammer. Maar er moeten keuzes gemaakt worden.

Edit; en waarom die keuzes gemaakt zijn, legt Rogier hier beneden heel duidelijk uit.

Geen snowboardtest? Terwijl ik laatst las dat de snowboard/ski verhouding hier ongeveer 50/50 is. Dat vind ik wel slecht. Heb juist zoveel gehad aan de snowboardtest van vorig jaar maar het is wel duidelijk dat degene die daarover gaan alleen maar skiën. Zonde! Er moest maar eens een concurrerende site hiervoor komen voor skiërs EN snowboarders. Dit gaat steeds meer naar alleen maar ski.

Super jammer. Ik heb nav jullie 2012-13 snowboardtest mijn board gekocht. Gezien het mijn eerst gear-aanschaf was, was de info die jullie gaven top. Volgend jaar weer? Is echt een verlies!

Eat, sleep, board, repeat.

jammer hoor! 2 snowboards gekozen op basis van de reviews van vorig jaar.

@Rogier

Dat meen je toch niet!!! Dit is toch WINTERSPORTERS.nl en geen skiërs.nl? Onder wintersport verstaan we toch ook snowboarden? Ik zou het een gemiste kans vinden om de snowboarders (op eventuele gear na) compleet te negeren…

Of moeten we dit jaar op de Belgische site gaan kijken, omdat zij zich meer gaan focussen op het snowboarden?

If you snooze, you loose!

@Jeff en allen.

Het klopt helemaal dat wij wintersporters.nl zijn en het is niet voor niets dat wij ook vol trots een snowboarder in ons logo dragen. Maar inderdaad geen snowboardtest dit jaar, vorig jaar hebben we met heel veel plezier die snowboardtest gemaakt, maar na een seizoen online spraken de cijfers voor zich. De snowboard test is amper bekeken in vergelijking met de skitest. Dat klopt (helaas) ook met de verhalen die wij uit veel winkels horen, er worden steeds minder (bijna geen) snowboards meer verkocht in Nederland.

Dus daarom hebben wij de keuze gemaakt om meer gear te testen waar alle wintersporters wat aan hebben.

Verder wees niet bang, we gaan sowieso meer snowboard gerelateerd plaatsen dan vorige jaren, en we zullen zeker de snowboarders niet vergeten. Dat beloof ik plechtig!

Click. Click. Peace

@Rogier

Dat er meer ski’s verkocht worden in winkels dan snowboards is te verklaren doordat snowboarden een vrij nieuwe sport is nog in vergelijking tot skiën. Ouders die hun kinderen meenemen op wintersport leren dan ook meestal hun kinderen skiën omdat ze zelf niet met snowboarden zijn opgegroeid. Niet iedereen maakt dan later nog de overstap van skiën naar snowboarden (hoewel dit wel aan te bevelen is ;-)).

Er is echter een stijgende lijn in het verkopen van snowboards, het wordt steeds populairder. Als we kijken naar absolute cijfers worden er meer ski’s verkocht maar relatief zit er meer stijging in het aantal verkochte snowboards t.o.v. voorgaande jaren. Wim Jaquet in Amersfoort heeft mijn dit verteld en laten zien in cijfers.

Als ik verder op youtube kijk naar jullie kanaal en dan kijk naar hoe vaak skitest en snowboardtest video’s zijn bekeken, liggen deze niet zo heel ver uit elkaar. Dat zal het verschil niet zijn of het wel of niet rendabel is.

Persoonlijk had ik het meer fair gevonden als er werd gezegd: ‘gezien er meer skiërs dan snowboarders zijn, hebben we ook meer ski’s test en voor de snowboards enkel de flagships van (een 3-4-5 tal) merken en een paar prijs-kwaliteit planken’.

Hoop dat je die belofte (snel) zult inlossen Rogier. Dit was/is altijd mijn dagelijkse site, ook in de zomer maar vindt dit toch wel heel erg teleurstellend (en misschien zelfs wel discriminerend naar de snowboardgroep).

@Rogier Hoop dat je die belofte (snel) zult inlossen Rogier. Dit was/is altijd mijn dagelijkse site, ook in de zomer maar vindt dit toch wel heel erg teleurstellend (en misschien zelfs wel discriminerend naar de snowboardgroep).

Tim18 op 5 sep. 2013 10:59

http://www.meldpunt.nl/site/page.php.

ff serieus er zijn nog genoeg andere sites waar je snowboardtests kunt vinden hoor.

Winter 2013, snowboarden is definitief uit; het bewijs

https://www.wintersport.nl/forum/topic/107604

;) ;) ;)

“Vorige week gezien in St.Anton: Hippe puber op freestyle-ski’s trekt z’n dikke-vader-op-snowboard aan skistok over een pad”

Uitzondering bevestigd de regel wat mij betreft.

@Rogier Jammer, het blijft erg jammer. Maar gaat er wel een boardtest op de Belgische site verschijnen? (aangezien zij zich meer op snowboarders wilden gaan richten? @Tim18, helaas omschrijft Rogier wel de juiste tendens. Het is inderdaad al een paar jaar dat het percentage snowboarders afneemt (en daarmee ook de snowboardverkopen)…

If you snooze, you loose!

@Jeff , ook op de Belgische site gaat geen snowboard test verschijnen, de ski en gear test zijn op beide sites identiek.
@Tim18 we hebben nauw contact met veel winkels en fabrikanten in de wintersport wereld maar helaas is de tendens toch echt dat het niet de goede kant uit gaat met de hoeveelheid snowboarders en de verkoop van boards, ongeacht of 1 winkel in Amersfoort het tegendeel bewijst. Zelf zou ik het als snowboarder ook anders willen zien, maar het is gewoon de realiteit.

Ik heb mijn best gedaan ;) . De filmpjes zeker 15 - 20 x bekeken en een snowboard (uit jullie test) gekocht met alle bijbehorende zaken ;)

Eat, sleep, board, repeat.

@Rogier

Dat er meer ski’s verkocht worden in winkels dan snowboards is te verklaren doordat snowboarden een vrij nieuwe sport is nog in vergelijking tot skiën. Ouders die hun kinderen meenemen op wintersport leren dan ook meestal hun kinderen skiën omdat ze zelf niet met snowboarden zijn opgegroeid. Niet iedereen maakt dan later nog de overstap van skiën naar snowboarden (hoewel dit wel aan te bevelen is ;-)).

Er is echter een stijgende lijn in het verkopen van snowboards, het wordt steeds populairder. Als we kijken naar absolute cijfers worden er meer ski’s verkocht maar relatief zit er meer stijging in het aantal verkochte snowboards t.o.v. voorgaande jaren. Wim Jaquet in Amersfoort heeft mijn dit verteld en laten zien in cijfers.

Tim18 op 5 sep. 2013 10:59

Als ik in mijn omgeving kijk en vooral ook op de piste zie ik de laatste jaren toch echt een trend van steeds minder boarders. Dat komt deels door de vooruitgang in ski techniek (denk aan brede off-piste ski’s) en het feit dat het nieuwe er wel een beetje af is. Iedereen heeft nu wel een keer een board geprobeerd en keert nu terug naar ski’s omdat dat gewoon een veel handigere sport is.

Zelf heb ik ook 5 jaar geboard maar nu doe ik dat nog maar 2 dagen per jaar ofzo. Je mist gewoon een kant om grip mee te hebben. Bochten gaan gewoon minder soepel en het eeuwige gezeik boven aan elke lift… Nooit even lekker stilstaan zonder te zitten.

Kortom: Snowboarden zal blijven bestaan maar niet groter worden dan het een paar jaar terug is geweest.

check http://www.thegoodride.com

-Admin- aangepast naar goede link

life is a beach, or a pile of snow

@Pascal3 waarom? ik denk dat je een verkeerde link hebt gepost.

Click. Click. Peace

haha logisch dat er meer ski’s verkocht worden, je moet ze ook per 2 kopen :D

don't count the days, make the days count !

@Tim18 mijn broertje en ik kozen voor snowboarden ipv skiën, achteraf een hele goede keuze :D

Gang is alles

@Jesper ik ook en die gaat in mijn top 3 beste beslissingen uit mijn leven tot dusver. Tegen het op je kont zitten, wachten bovenaan de lift met je bindingen en misschien wat minder soepelere bochten, staan geweldige poeder dagen waar skiërs je moeilijk kunnen volgen waar jij surft over de witte velden. Die dagen maken het allemaal waard. Mooiste dagen van het jaar!

@Jesper @Tim18 Waaorm is het de beste beslissing als je nog nooit op ski’s hebt gestaan ? Met een beetje off-piste ski’s kan je ook prima off-piste. Maar ik moet toegeven dat op de 30cm+ verse poeder dagen ik ook liever op mijn board sta.

@Jurian ik vind snowboarden erg leuk, vandaar. heb nooit geskied hoor

Gang is alles

@Jurian ik vind snowboarden erg leuk, vandaar. heb nooit geskied hoor

Jesper op 5 sep. 2013 16:34

Hoe kan je dan weten of het een goede keuze is om voor het snowboarden te kiezen als je het andere nog nooit hebt gedaan ?

@Jurian Ik heb 5 jaar geskied en altijd met erg veel plezier maar ik heb het zeker op de poeder dagen gewoon meer naar mijn zin om mijn snowboard. Ook springen is makkelijker op een board t.o.v. ski’s naar mijn mening. Niet dat ik van hoge jumps ga maar het verschil is merkbaar.

@Jurian Zelfs met de beste off piste ski’s kun je het gevoel van surfen met een board op een wit poederveld niet evenaren. Lang niet.

@Jurian dat zeg ik niet, ik vind snowboarden erg leuk dus ik heb er geen spijt van dat ik het heb gekozen ipv skiën.

Gang is alles

@pascal3 @rogier : de bedoelde website moet zijn http://www.thegoodride.com maar ik heb daar gezien dat ook nog niet alle boards zijn getest die ik getest zou willen zien. Hopelijk snel meer resultaten daar. Zit er op te wachten ivm nieuwe aankoop snowboard dit jaar. Mocht ook wel na 9 jaar. Ook op http://www.angrysnowboarder.com kan je een kijkje nemen als je wil

Ik ben beginnen te boarden winter 2000 omdat ik dacht dat het als ex skateboarder moest, ik ben gekomen tot bijna instructeur enkel niet geslaagd in freestyle, maar toch les gegeven aan ervaren snowboarden.
Wat ik in die tijd ondervonden heb, geen één lift is gemaakt om met een board op te gaan zelfs geen stoeljeslift, s’morgens binnenschoenen vast knopen en buitenschoenen vastknopen, een paar hr later nog eens. Nergens kunnen staan altijd op de knieen (met knielappen aan) of op uw gat zitten, boven aangekomen een plaatske zoeken om uw board vast te doen, in de koudere gebieden altijd ergens een klep van de binding (die de strap vast heeft) bevroren zodat die niet inklikt, zwarte piste is eigenlijk niet gemaakt voor een board, maar met de juiste diepontlasting is het nog te doen , en je hebt maar één snijkant, en ga zo maar door!
In 2007 dan maar alles verkocht en nu 12 weken cursus in landgraaf gedaan ski, nog eens extra 8 uren les , en ik vertrek 25/10/13 op technische stage ski, en besef eens te meer dat ik eigenlijk nooit had moeten beginnen te boarden maar met skien dan stond ik nu veel verder, let wet dit is enkel mijn persoonlijke ervaring en geen regelgeving ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

null

@Otter true haha

Gang is alles

We dwalen wel enorm af op deze topic. Ik reageerde hier enkel om aan te geven dat ik het erg teleurstellend vond dat er dit jaar geen snowboardtest zal zijn. Hoop dat het er volgend jaar wel weer is.

Plaats een reactie