skibrillen voor als het sneeuwt

Wij hebben dit jaar in Les Sybelles 2 dagen overdag veel sneeuw gehad. Je ziet dan geen diepte meer dus kuilen en bulten sneeuw zie je niet. Ik heb begrepen dat hier speciale brillen voor zijn. Is dit wat en welke zijn dit?

Met oranje lens.

Werkt dat echt? Waar koop je die en zijn ze duur?

In iedere wintersportwinkel. Standaard = oranje.

je hebt veel prijsklasses maar als je in de winkel vraagt naar wat je zoekt zullen ze je zkr helpen. Mischien zal je wel meer keuze hebben in een winkel waar je gaat skien.

Bij goggles is Oranje standaard. Neem er wel eentje met dubbele lenzen zodat je geen last hebt van beslagen glazen

Een tip: geef iets meer uit voor een goede bril met vier (4) lenzen. Tussen de 80 en 100 euro heb je een Alpina met quattroflex. Doe het maar want je komt er op terug als je een bril koopt met 2 lenzen.

Verwacht er trouwens ook geen wonderen van. je ziet zeker veel meer dan zonder goggle, maar je hebt nog steeds niet hetzelfde zicht als bij helder weer natuurlijk.

Running against the wind

Eigenlijk heb je maar 2 dingen nodig; een goede zonnebril voor de mooie dagen en een goede goggle (dus met miniaal een dubbele lens tegen het beslaan) voor de overige momenten. Verwisselbare lenzen voor je zonnebril is handig voor de momenten er tussen maar je moet het niet als een must zien.
Heb zelf als zonnebril een Adidas Evil Eye met gewone (zonnebril) glazen voor zonnige dagen, oranje voor de dagen met slecht zicht en heldere lenzen wanneer je merkt dat zonder bril skien meer zicht heeft maar om dan toch mijn ogen te beschermen tegen kou etc. Verder voor de dagen met sneeuw een goggle (Adidas Burna) aangezien op die dagen mijn Evil Eye wil beslaan. Voor mij persoonlijk de ideale combi die ik iedereen wel zal aanraden maar moet toegeven dat het wel een prijzige combi is die misschien teveel van het goede is

Ik ben er ook al een hele tijd van alles aan het proberen. Bij slecht licht is het inderdaad behelpen.
Hoe zit heet met die gele goggles? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ski altijd met een skibril (oranje Lens) op anders ben ik onderweg alleen maar aan het huilen :)

Valt me wel op dat veel mensen geen verstand hebben voor welk weertype welke lens te gebruiken. Soms zie je mensen in dichte sneew met een donkere skibril naar beneden komen volgens mij zie je dan nog minder. Dit is wat ik weet over lenzen:

Hoe Donkerder het weer hoe lichter de Lens

Misschien leuk idee voor een blog uitleg over lenzen?

@ellen Geel is voor erg slecht weer. Voor af en toe gebruik bij slecht tot bewolkt weer kun je het beste een oranje lens kopen. Voor zonnig weer ga je al naar bruin en nog donkerder of spiegel lenzen.

Member of global cooling initiative

Heb een goggle met verwisselbare lenzen, gespiegelde lens voor mooi / zonnig weer, orange voor minder weer en helder bij slecht weer.

Hallo allemaal,
Ik heb een mooie ski-bril gezien op http://www.outdorado.com/Julbo_Apollo_3.jsp?variantId=12394…

Niet extreem duur en er staat een goed verhaal onder.
Maar nou vroeg ik me af, dit is een bril met niet verwisselbare donkere lenzen cat 3.
Is het noodzakelijk om een skibril met verwisselbare glazen te hebben? zoals oranje/geel bij sneeuwval?
Wat is bij niet verwisselbare lenzen de beste kleur om mee te skiën?

Groetjes

Als het er niet bijstaat, kun je er vanuit gaan dat de lens niet verwisselbaar is…

Verwisselbare lenzen zijn niet ‘noodzakelijk’, maar het is wel zo praktisch als je bij diverse weersomstandigheden wilt wintersporten.

De roze en oranje lenzen zijn het meest all-round, maar niet altijd even praktisch. Zelf heb ik een zilvere lens voor bij veel zon/reflectie, geel bij bewolking/lichte mist/neerslag en een blanke voor 's avonds en indoor.

Eens met Partrick. Inmiddels veel plezier van mijn Alpina met quattroflex. Zeker bij mist en sneeuw optimaal!

Dus de conclusie is: een donker(bruine) niet verwisselbare lens is niet handig?

Ik vind van niet, veel te beperkt naar mijn mening…

Wat wil je? Bij zonneschijn een ‘normale’ zonnebril? Ga dan voor een goggle met oranje lenzen.

Wil je (net als ik) altijd met goggle, neem dan een exemplaar met wisselbare lenzen. Ik heb de Adidas ID2. Echt een top goggle. Goede pasvorm en sluit perfect aan op mijn helm. Ik heb een donkere, polarised spiegellens voor de zonnige dagen en een oranje lens voor de bewolkte en sneeuwdagen. Verwisselen kan tijdens een ritje in de lift. Hooguit 5 minuten werk.

Voor mij een topcombinatie!

Net als Pascal heb ik de Adidas ID-2, kost wat, maar dan heb je ook wat! Ik draag ook altijd de goggle op de sneeuw, nooit een ‘normale’ zonnebril, vandaar.

Oakley heeft brillen met maar 5 of 10 procent breking van het licht terwijl wel alle uv-stralen worden gefilterd. Is op zich een dure bril maar dan heb je wat. Je kunt ze online bestellen bij Oakley. Ik had laatst een bril binnen 3 dagen in huis. Je kunt meerdere lenzen bestellen bij 1 bril. Aardig maar wisselen is onhandig. De prijs is het duurste dus hele bril bestellen en bril wisselen…

Als je een goggle met verwisselbare lenzen koopt, zou ik altijd gaan voor een gele lens (meer zicht dan oranje),
met een bruine lens voor zonnig weer.
Check de Oakley Stockholm voor vrouwen met HI Yellow.
Ik wil nooit meer iets anders.

hoe zit het dan met chrome lenzen, deze zien er echt awsome uit maar heb je er ook iets aan??

thanx alvast!!

Bij neerslag en bewolkt weer een GELE lens nemen (nog beter dan orandje)…

@ sjakie true!! heb oranje en gele gehad bij sneeuw en slecht weer en met geel zie je toch weer net iets meer diepte!

Chrome is puur en alleen voor zonnig weer en heb je met sneuw dus niet veel aan. Daarom zal je altijd 2 (of meer) lenzen moeten hebben. voor zon en slecht weer.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Welke kleur lenzen moet ik nemen?
Er zijn lenzen te verkrijgen in verschillende kleuren die allemaal zijn bedoeld voor specifieke lichtomstandigheden:
Zwarte/Polaroid: Verminderen de schittering van de zon zonder dat de kleuren veranderen. Deze lenzen zijn geschikt voor zonnige omstandigheden, maar aan het eind van de dag kunnen ze te donker zijn.
Groen/Zilver: Deze lenzen verhogen het contrast waardoor ze geschikt zijn voor de meeste heldere omstandigheden.
Geel/Amber/Goud: Deze lenze filteren blauw licht weg en benadrukken schaduwplekken. Ze zijn geschikt voor de meeste omstandigheden, maar vooral voor omstandigheden met matig of weinig licht.
Paars/Roze: Deze lenzen zijn het meest geschikt voor omstandigheden met weinig licht omdat ze schaduwen en contouren benadrukken.
Blanke Lenzen: Deze lenzen kun je het best gebruiken als het redelijk donker is zoals bij zonsondergang of als er veel bewolking is.

Silvretta Montafon Liefhebber

ik heb een olie kleur lens,

waar is dit geswchikt voor?
vind ik nergens terug.

Voor zonnig weer heb ik een goed afsluitende zonnebril, maar bij bewolkt weer of sneeuw heb ik toch het gevoel dat ik met een goggle met blanke lens nog het meeste contrast zie. Heb gekleurde lensen geprobeerd, maar had het gevoel dat ik alleen maar een egale vlakte voor me zag zonder onderscheid tussen wat ver was en wat dichtbij.

Harrie

Heb een Anon met een paarse lens. Schijnt voor alles goed te zijn. Hoef ik mooi niet te wisselen van lens.

Ik heb een adidas zonne-skibril met verwisselbare glazen, de keuze aan glazen is onvoorstelbaar. Alpina en ook andere merken hebben dan weer verwisselbare glazen en in sneeuw heb ik het liefste licht oranje getinte glazen, de gele krijg ik na een tijdje hoofdpijn van.

RoCo

Mij is altijd verteld dat je laag moet gaan zitten bij slecht weer. Dan heb je sneller een horizon en kan je meer diepte zien.

Waarom zo’n dure bril

Ik heb een skibril van de aldi van 10 euro met gele lensen. Doet het perfect met slecht weer en beslaat niet.
En een sportzonnebril van de aldi voor 7 euro met mooi weer.

Plaats een reactie