Ski's online kopen?

Wat ik dan niet snap is waarom dat ze dan soms alleen je gewicht vragen en dan daar je nummertje op zetten. Ik vroeg het nog, het nummertje is - en het gaat toch niet alleen om het gewicht en toen zeiden van wel…
Andere winkel geweest, daar nog eens nagevraagd en toen zeiden ze neuh veel te hard, ski’s gehaald en hebben ze bijna 1.5 m din waarde teruggeschroefd…

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

DIN waarde is een combinatie van leeftijd(beperkt), gewicht en skills.

@RR really?

Ik ben zo al zes methodes vaak tegengekomen om een DIN waarde te berekenen (meestal afhankelijk van merk & regio):

  • combinatie van gewicht, lengte, zoollengte
  • combinatie van gewicht, zoollengte, skiniveau
  • combinatie van gewicht, lengte, zoollengte, skitype en leeftijd
  • combinatie van gewicht, kniehoogte, lengte, zoollengte
  • combinatie van gewicht, zoollengte, leeftijd, skitype (piste, off-piste,…)
  • combinatie van gewicht, zoollengte, lengte, skitype en skiniveau

Bij geen enkele die’k ben tegengekomen wordt geen gebruik gemaakt van zoollengte.

Misschien niet helemaal aansluitend op bovenstaand verhaal maar toch even een vraag die onder dit onderwerp past. Ik wil nieuwe ski’s gaan kopen en ik weet ondertussen precies wat ik wil (Blizzard Brahma 2013 - 2014). Ook heb ik niet het gevoel dat ik me nog om ga laten praten door een verkoper (Eigenwijs is ook wijs?!). Als ik google is het lastig om een (Nederlandse) webshop voor mijn aankoop te vinden. Wat raden jullie mij aan? Toch maar een winkel bezoeken of hebben jullie een geschikte webshop waar de nieuwste modellen beschikbaar zijn?

Super bedankt!

Op http://www.telemark-pyrenees.com een mooi deal kunnen sluiten inclusief bindingen (Look Pivot 14) en verzendkosten voor 717,-

@Gast338 Gaaf, laat je weten wat je van de ski vindt? Ben benieuwd. Veel plezier ermee!

Serfaus

@Karlijn Dit kan nog even een tijdje gaan duren maar ga ik zeker doen. Eerste tripje zal wel naar Winterberg zijn. Of mijn ervaring een goede graadmeter is weet ik niet. Ik ski namelijk de laatste jaren op snowblades. Na dat deze meerdere keren zijn gebroken door het "offpiste" skien maar eens de overstap gemaakt. Uitgaande van verschillende reviews heb ik hopelijk de juiste keuze gemaakt en kan ik zelf voldoende uit de voeten op langere skis.

Ik heb m’n ski’s online gekocht bij snowinn.com, een van origine Spaanse site. Hij is waardeloos vertaald en lijkt daarom misschien wat shabby, maar is één van m’n beste online koopervaringen ooit. Ski’s waren stuk goedkoper (±€150) en waren perfect verpakt, geprepareerd en geleverd.

Levering was heel snel, de ski’s waren individueel verpakt en daarna samen en op een manier waarop ik dacht dat de kans op schade echt wel heel gering was. Bovendien kon ik m’n voorkeur aangeven voor hoe ik ze gewaxt wilde hebben, in welke hoek ik de kanten wilde laten slijpen etc. Voor afstellen van bindingen werd toen gevraagd naar zoollengte, lengte, gewicht en ervaring. Ik was in elk geval blij verrast. :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie