naar oosterijk via bregenz

Heeft er iemand ervaring met de weg via bregenz.Wij moeten in de krokus naar serfaus en ik zie het ni zitten om via munchen of de fernpass te rijden.
Bedankt voor mogelijke info

Wij gaan vaak naar ischgl en rijden dan ook altijd via Bregenz. Ik rij deze weg het liefst, ook naar Serfaus of Sölden. Mijn navigatie geeft deze weg ook aan. Via Fernpas is het vaak aanschuiven, of blok-abfertigung bij de grenstunnel en via München is volgens mij om. Veel plezier

Bedankt huub, geeft mij wat meer vertrouwen om deze route te volgen

@Michael:
Inderdaad is de route via Bregenz veruit de beste oplossing, alhoewel ook op dat traject (bij veel pech) in de krokusvakantie files kunnen staan. Dit zal echter lang niet zo erg zijn als via München.

De Fernpaß is ook een prima route, maar in de Krokusvakantie vaak ook vol en zoals gezegd wordt er bij de Grenztunnel alleen gedoseerd verkeer toegelaten. Dit betekend dus dat via Bregenz veruit de beste optie is.

Als het even mogelijk is maken wij gebruik van de Fernpass, maar dat is alleen handig als je 's nachts rijd of bij de grens overnacht. In alle andere gevallen zou ik Bregenz pakken

wij zijn nu 3x 's winters en 3x 's zomers naar de Serfaus en omgeving gereden en alle keren over de Fernpass. Slecht 1 keer goed in de file gestaan. (wegkwerkzaamheden in de zomer…) Nu rijksweg 7 in Duitsland is doorgetrokken tot aan de grenstunnel scheelt dat al zeker een half uur (je hoeft niet meer door de dorpjes naar de grens toe.
Via Bregenz moet je volgens mij ook nog extra tol betalen voor de tunnel, terwijl je via de Frenpass ook zonder vignet in Serfaus kunt komen. Wij hebben alleen nooit in de krokusvakantie hoeven rijden…

bendankt voor de vele reacties,ik laat zeker weten of dit een goed alternatief is.Vorig jaar zowel zomer als in de winter heb ik het geluk gehad niet in de file te staan aan de fernpass maar zag ik wel aan de andere kant een file tot diep in duitsland, daarmee wou ik eens alternatieven opzoeken, en daar is al een goede respons op gekomen,bedankt nogmaals en veel plezier op de pistes

Afgelopen zondag 2-1 vanuit Nauders via Bregenz gereden. Tot aan de Pfändertunnel gene probleem maar toen… Stau stau stau. Eerst lang vast gestaan voor de Pfändertunnel en toen maar omgereden via het centrum van Bregenz en na de tunnel weer op 96 naar Memmingen. Daar 2,5 uur vastgestaan voor ABK Memmingen. had achteraf langs de Bodensee moeten blijven rijden en dan naar de 98 en 81. Na Ulm ook veel vertraging, maar goed heel Duitsland was qua verkeer een puinhoop afgelopen zondag. Tip: luister goed naar de Duitse verkeersinfo op de radio en neem een gedetaileerde wegenkaart mee van Duitsland (had ik niet) om makkelijk een alternatieve route te zoeken. Fijne vakantie en goede reis.

@skieer: Het is geen rijksweg maar Bundesautobahn! :-P Rijkswegen bestaan niet in Duitsland.

@Patrick:
De Pfändertunnel kan inderdaad soms diverse problemen geven. Helemaal optimaal zou zijn om dan door Zwitserland heen te reizen, maar dan moet je nog een extra tolvignet aanschaffen. Maar goed dat Zwitserse tolvignet kan je rustig in de zomervakantie weer gebruiken, omdat dat ding een jaar geldig is.

De wegen van en naar Zwitserland hebben vaak veel minder last van files dan richting Oostenrijk. Vooral in de winterperiodes.

Overall positief gestemde mensen over de route via Bregenz. Ik kan die mening niet echt delen. Wij rijden gemiddeld 4 weken per jaar Ischgl en deden dat vroeger altijd via Bregenz maar Pfandertunnel is vaak een drama. Minder bekend maar nu met tunnels prima is de fernpass. Wat wij meestal doen is ter hoogte van Ulm - Memmingen even lokale radio luisteren, je hoort dan meteen of Pfander druk is of niet. Wij gaan tegenwoordig in 90% van de gevallen via de Fernpass

@Miep.
Volledig mee eens. Ook wij gaan altijd af op de verkeersinformatie. Qua reistijd maakt het niet veel uit. Maar Fernpass is een kortere en mooiere route. 's nachts pakken we meestal via Bregenz.
@skieer
Volgens mij heb je via de Fernpass (de kortste route) nog wel een stuk snelweg en dus een vignet nodig.
Wij zijn hier al meerdere malen op gecontroleerd!

@Coosie:
Voor de Fernpaß is géén tolvignet nodig. Echter als je bij Imst de A12 op gaat richting Bregenz of Innsbruck natuurlijk wel. Zolang je in Oostenrijk niet op een A of S weg komt heb je geen vignet nodig. De Fernpaß is namelijk de B179.

@Frans
Je hebt gelijk. Ik bedoelde ook via de Fernpass (niet de Fernpass zelf). Het stukje tussen Imst en de Landeck-tunnel. Net voor de Landeck-tunnel wordt zeer regelmatig gecontroleerd op het tolvignet. (Omdat ik de route beslis op basis van verkeersbericht heb ik sowieso altijd een vignet, zijn de kosten ook niet op een wintersport (-; ).

@Coosie:
Ah, sorry. Verkeerd begrepen. Voor de Landecker Tunnel is inderdaad een tolvignet verplicht en er wordt véél gecontrolleerd. Zeker tijdens de vakantie periodes.

Het verradelijke van de Landecker Tunnel is dat het als B180 staat aangegeven, máár het feitelijk onder een aftakking van de A12 valt, wat je ook op de kilometerpaaltjes kan zien.

Daarom iedereen gewoon een 10-dagen tolvignet kopen. De kosten op een vakantie zijn het inderdaad niet. ;-)

@coosie, frans,

Idd wordt voor de Landecker tunnel vaak gecontroleerd. Ik reed hier 15 km te hard en werd aangehouden. Vervolgens vroegen ze naar het vignet. Oeps, was ik meteen € 200,- kwijt. We hebben al vaker geluk gehad, dat ze net de controlepost aan het opzetten waren of dat we op de rustplaats de controle zagen en dan toch maar een vignet kopen. De kosten zijn het eigenlijk niet, maar de sport is er voor ons nu wel af. Dus let op.

€200 omdat je geen vignet had of €200 omdat je te hard reed en geen vignet had?

Heeft er iemand ervaring met de weg via bregenz.Wij moeten in de krokus naar serfaus en ik zie het ni zitten om via munchen of de fernpass te rijden.
Bedankt voor mogelijke info

michael maes op 6 jan. 2011 21:01

Vaak file vanaf ulm of nog eerder. Vergeet niet dat iedereen in dezelfde week vakantie heeft. Ik rij altijd via basel en vaak filevrij. Ik moet in Fiss zijn. Reken op 10 uur.

Wij rijden al meer dan 10 jaar naar Serfaus- Fiss-Ladis.
Op vrijdag vertrekken en overnachten in de omgeving van Ulm. Zaterdag ochtend om 08.00 uur vertrekken dan zijn we rond 11.00 uur in Serfaus-Fiss-Ladis zonder problemen of files. Overnachten is wel duurder dan een paar uur file maar je komt uitgerust aan en kunt s middag nog skien.

Via Bregenz is onze favoriete route, dan maar een paar vignet- en tunneleuro’s meer
Evt. overnachtingstip onder Ulm
http://www.gasthof-roessle.de/index.html
's Ochtends om 7.00 uur weer in de auto en op naar Serfaus

@skieer: Het is geen rijksweg maar Bundesautobahn! :-P Rijkswegen bestaan niet in Duitsland.

op 7 jan. 2011 12:54

wat een opmerking zeg pfff
dan is het ook nog een keer verkeerd gespeld het moet zijn reichswegen net als de reichsmark hahahaha

maar ff on topic, fernpas is goed tedoen als je er maar voor 8uur voorbij bent

hit and run

bedankt allemaal voor de vele reacties.
IK ben dus al drie maal via deze route naar serfaus gereden. Totaal geen files, zeer vlot en rustig. de rijks of proviciale banen zijn veel minder druk en gejaagd dan de snelwegen en dat bevalt mij prima.Ik vind dit een prima alternatief voor de fernpass en ik rij dit jaar dus terug langs bregenz, hopelijk terug filevrij.
Mvg Mike

wij gaan over 3 weken naar Nauders van zondag tot zaterdag. Moeten we op zondag ook rekening houden met files bij de tunnels of fietsen we overal doorheen? ( afhankelijk van het weer natuurlijk)
Welke route raden jullie op zondag aan?

wij gaan over 3 weken naar Nauders van zondag tot zaterdag. Moeten we op zondag ook rekening houden met files bij de tunnels of fietsen we overal doorheen? ( afhankelijk van het weer natuurlijk)
Welke route raden jullie op zondag aan?

Jolanda op 22 jan. 2012 21:23

Ik denk dat je zondag zo door de tunnels kan, maar dan is volgens mij de fernpass ook zeer toegankelijk, de moeilijkste dagen zijn vooral vrijdag en zaterdag.
proberen maar zou ik zeggen en veel plezier.

Wij zijn op vrijdag 6 januari via Bregenz naar Fiss gereden. De Fernpas werd twee dagen daarvoor al ernstig afgeraden. Ondanks de hevige sneeuwval was het goed te doen. We hoefden gelukkig niet naar Ischgl of Lech want die dalen waren afgesloten.
We hebben er toen 10 uur over gedaan.
Zondag 15 januari zijn we terug gegaan via de Fernpas. Geen enkel probleem en binnen de 9 uur weer thuis.
Welke route je kiest is gewoon erg afhankelijk van het weer op dat moment en de dag van de week.
Kwestie van de verkeersinfo in de gaten houden.
Ook handig: webcams van de Fernpas om te kijken of de weg een beetje schoon is: http://www.tirol.gv.at/themen/verkehr/service/webcams/webcam…

Aftellen maar!

Wij gaan elk jaar naar Serfaus en rijden elk jaar via Bregenz.
Tot op heden hebben wij nog nooit vertraging of files gehad op deze route.
Met de Fernpass-route heb ik geen ervaring maar ik kan mij goed voorstellen dat die route wij slecht weer lastig te rijden is.
Wij vertrekken altijd op vrijdag, overnachten in Duitsland en rijden dan op zaterdag ochtend naar Oostenrijk.

RV : waar overnachten jullie altijd in Duitsland ?

Via bregenz is heel goed te doen. Wil je de drukte bij de grens en de tunnel overslaan kun je heel makkelijk binnendoor afslag 2 lindeau
Deze weg is snel te rijden en geeft goede aansluiting naar fiss ischgl enz weg 190 zie routeplanner anwb Deze rij ik al jaren naar davos

Plaats een reactie