Angst

Ik ben angstig voor steile en snelle stukken. Inderdaad: op dat moment heb/voel ik geen controle en vlieg ik in de pizzapunt modus. Ik ga lessen nemen en hoop op een geduldige leraar die met mij meters wil gaan maken .
Desondanks vindt ik skiën fantastisch en hoef ik niet zo nodig van rood af. Ik hoor graag van mensen welke gebieden , afdalingen (zeer) eenvoudig zijn. Deze geven mij dan de gelegenheid om meters te maken ipv pizzapunten.

Als je in de skigebieden-module op deze site ‘geschikt voor beginners’ en/of ‘veel makkelijke pistes’ aanvinkt, krijg je er heel wat. Ook in de informatie over skigebieden vooral kijken naar het aantal blauwe en groene pistes (groen alleen in Frankrijk).

Met jouw eisen denk ik ook niet dat je heel veel andere pistes of überhaupt heel veel pistes nodig hebt, dus een klein gebied is dan prima. Scheelt ook meestal nog eens aardig in de kosten, wat een prettige bijkomstigheid is.

Als bij de zoekfunctie het woord angst ingeeft krijg je ook heel veel informatie.

Dank voor de reactie; heb gekeken, behulpzame reacties

Berwang is trouwens een eenvoudig skigebied

Les nemen en vooral meters maken. Het zal steeds beter gaan, waardoor je ook steeds sneller en steiler zult willen gaan (wordt vanzelf leuk!).

Privéles! Kost meer maar je hebt wel 100% aandacht voor jezelf en je kan veel doelgerichter je "problemen" aanpakken.

🏂

Haha. Het valt me op dat maar weinigen antwoord geven op de vraag welke skigebieden geschikt zijn. ;)
@Hariette, heb je al een gebied gevonden, of heb je nog meer suggesties nodig? Misschien is het fijn als je nog andere eventuele voorkeuren hebt (de taal misschien, hoe ver het reizen is, zaken in en rond het dorp voor als je niet aan het skiën bent, etc.)?

Ehrwald en Berwang zijn zeer geschikt, Berwang is meer sneeuwzeker,

Oeps, een foutje aan mijn kant. Ik heb per ongeluk een berichtje van Hariette verwijdert. Terwijl ik een antwoord wilde geven.

Bij deze mijn antwoord:

Hariette tussen de bomen en sneeuwzeker kan zeker. Kijk hiervoor ook naar de Zuid Alpen hier is de bommgrens een stuk hoger. Iets verder dan 950 km is Montgenevre waar vel hele makkelijke pistes liggen tussen de bomen. Een echte aanrader

Click. Click. Peace

A ha ik dacht al; waar zijn mijn wensen??
Geen probleem het belangrijkste voor mij zijn meerdere blauwe pistes die zeer eenvoudig zijn in een sneeuwzeker gebied.
Volgens de pistekaart heeft Berwang m.i. te veel sleepliften. Hoe zit het met damuls en Maria Alm?
Zal even kijken naar Montgenevre ( nooit van gehoord maar klinkt goed)

In Damüls zijn vooral sleepliften rondom Faschina, daar is dan echter ook weer een grote concentratie blauwe pistes. De rest van het gebied heeft eigenlijk alleen maar stoeltjesliften.

In Damüls zijn vooral sleepliften rondom Faschina, daar is dan echter ook weer een grote concentratie blauwe pistes. De rest van het gebied heeft eigenlijk alleen maar stoeltjesliften.

Cheizz op 2 okt. 2013 11:43

Dit gebied is niet per definitie geschikt voor mensen die angstig / beginner zijn. Ik zou dan eerder richting Warth-Schrocken gaan waar de blauwe pistes iets vlakker zijn. Zeker de blauwe 4 (Saloberjet lift) is een prima piste om te doen. Zelfs mijn vrouw vind hem (relatief) prettig en dat zegt echt wat.

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou zeggen neem skilessen in Nederland en probeer van je angst af te komen. Zodat alle skigebieden voor je open liggen. Angst is geen fijne combi met skieen…

Een indoorpiste in Nederland valt natuurlijk niet te vergelijken met de ‘echte’ pistes in de Alpen. Als je een indoorpiste goed afkomt wil niet gelijk zeggen dat je alles aan kan. :)

Gewoon zorgen dat je je snelheid onder controle houdt. Ik kan ondertussen ook bijna (een Harakiri-achtige piste zou ik nog even links laten liggen) alle pistes aan maar dit doe ik wel met zodanige snelheid dat ik niet de controle verlies. En bij de steile stukken (als je daar aan toe komt) moet je ook wel een beetje lef hebben soms om die draai te maken (zowel bij snowboarden als bij skiën).

Zoals anderen al zeggen: Neem eerst wat skilessen in Nederland, dan ga je al veel zekerder in de Alpen de piste op. En het is misschien slim om eerst dagje privéles te nemen zodat je 1 op 1 piste af gaat, wellicht zou je daarna met een klas mee kunnen.

Saalbach-Hinterglemm-Leogang is een uitstekend gebied met veel blauwe pistes (overigens ook genoeg uitdaging voor de gevorderden)

ik weet het ideale skigebied voor jouw, rustig, gemoedelijk, goede skischool, veel blauwe pistes, niet te massaal. skien tussen de bomen, gezellige restaurantjes op de piste., zonnig zijde van de berg. kijk op http://www.brandnertal.at ongeveer 7 uurtjes rijden vanuit gelderland.
Het beste zou dan Burserberg zijn, dit gebied is verbonden met het gebied Brand ( groter) en voor de betere skieers, maar in Burserberg zou je prima uit de voeten kunnen.

In Damüls zijn vooral sleepliften rondom Faschina, daar is dan echter ook weer een grote concentratie blauwe pistes. De rest van het gebied heeft eigenlijk alleen maar stoeltjesliften.

Cheizz op 2 okt. 2013 11:43

Damüls en Faschina zijn 2 losse gebieden. Fachina heeft 2 stoeltjesliften en 2(?) sleepliftjes helemaal onderaan, of die nog (dagelijks) in bedrijf zijn betwijfel ik. Mijns inziens een slecht advies.

Fijn dat jullie allemaal meedenken. Wordt gewaardeerd!

Ik denk niet dat Cheizz er zelf is geweest mijn beste @RR. Hij wil graag weer eens ‘advies’ geven en heeft daarom even het pistekaartje van het gebied opgezocht. M.a.w.; hij wil weer eens interessant doen.

de sleepliften in berwang vallen wel mee. Ehrwald zou wel beter zijn valt onder hetzelfde gebied maar een ander dorpje. Is ook het grootste van ze allemaal, mochten er wat meer ervaren mensen meegaan dan kunnen zij naar Lermoos dat is max 5 min met de skibus. Via Bichlbach kun je ook in het gebied van Berwang komen. Ik vind de Zugspitz Arena een goed gebied voor beginners genoeg blauwe piste’s met mooie afdalingen, en natuurlijk kan je op de gletscher De hoogste berg van Duitsland. Ik heb het hier naar mijn zin gehad aantal jaar terug als gevorderde maar het is nog beter voor beginners.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/zugspitz

Plaats een reactie