Slotje voor mij ski\'s

Is het verstandig om een slotje voor mijn ski’s te gebruiken? Ik ben altijd heel erg bang dat mijn ski’s worden gestolen. De slotjes die ik bij de sportwinkel heb gezien zagen er niet erg sterk uit… Iemand ervaringen?

Misschien zullen ze jouw mooie materiaal eerder voorbij lopen als er een slotje aanzit. Maar een ski- of snowboardslotje is binnen een klein knipje open.

Ik heb ook een slotje voor mijn dure ski’s. Ze zullen ze denk ik laten staan omdat er genoeg ander materiaal tussen staat die NIET zijn afgesloten (weg van de minste weerstand). Wil je het helemaal goed doen dan sluit je ski’s niet alleen af maar combineer je een van jouw ski’s met die van een ander en zet je dit andere paar iets verderop. Zo wordt de verleiding voor een afgesloten paar t.o.v. al die andere wel erg klein. su een "dik slot" hoeft in mijn ogen niet.

Als je met een groep bent,verwissel van ski en plaats de ski’s op andere plaatsen.
Een slotje is altijd intressant,moest de dader inquestie het gemunt hebben op uw ski’s zal hij toch meer teleur gesteld zijn als er een slotje aanhangt. Het zal ook rapper de aandacht trekken van andere wintersporters.

zet je skies of snowboard zo veel mogelijk binnen zicht berijk ,en ook op slot

Een eenvoudig fietsslot (deze zijn de kleinste)zorgt ervoor dat de occasionele skidief eraf blijft (zeker na een apresski). De echte dieven zullen ze zowieso toch stelen. De beste oplossing is nog altijd deze van Peter daar men met 2 verschillende skies niks kan doen

Kom op mensen , ik vind het allemaal een beetje opgeblazen! Gewoon genieten en je niet zo druk maken om de materialen. Er zijn ergere dingen op de werekd!

Naar zwitserland gaan, daar kun je spullen nog onbewaakt laten staan.

@Ramon, Misschien maak jij je niet zo druk om je eigen spullen of de zaken die je gehuurd hebt. Maar voor mensen die zelf ski’s hebben gekocht is en blijft een paar ski’s een behoorlijke uitgave. Ik zou mijn ski’s (Movement flames met fritschi freeride bindingen)zeker niet kwijt willen.
Daarnaast vind ik gewoon dat je met alle spullen voorzichtig om moet gaan. De meeste mensen sluiten wel een verzekering af maar dat wil niet zeggen dat je minder voorzichtig met je spullen hoeft om te gaan.
En ja er zijn ergere dingen in de wereld en was niet van plan om daar aan te denken tijdens de wintersport. Dus bij mij gaat er een mooi slot op. Dan ben ik vrij zeker dat ik gewoon de volgende dag weer lekker door de poeder kan blazen.

@Peter, Er zijn mooie kabelslotjes te koop zo groot al een hockey puck voor niet al te veel geld. Deze kun je gewoon in je zak steken.

Wat wij altijd doen is de spullen eerst naar het appartement brengen! Daar maken wij niet gebruik van lockers die vaak in de kelder ed zitten want daar wordt ook uit gestolen. We leggen ze in bad of douche met een handdoek eronder om beschadigingen aan het sanitair te voorkomen. Als de trip naar en van het appartement niet mogelijk is verliezen we de spullen onder geen beding uit het oog. Dat betekend vaak apresskieen op het terras maar dat geeft niks als het zonnetje lekker schijnt.

Op welk moment worden de meeste ski’s gejat dan?
Tijdens de lunch bij de berghut of als je aan het apres-ski vieren bent in het dorp?
Of 's avonds uit je apartement/auto als je aan het rodelen bent?

Heb er niet zo heel veel ervaring mee, omdat we voorgaande jaren altijd in een niet-wintersportdorpje zaten en de ski’s gewoon in de auto konden bewaren…

Die standaard draadslotjes draait een beetje dief zo kapot. Net als junkies met fietsen doen steek je er een stuk stistok door heen en met vier keer ronddraaien knapt de kabel.

Voor de snowboarders een tip: neem een standaard ABUS hangslot mee en maak hiermee de hielbeugels van twee/drie snowboards aan elkaar vast. Een dief zal niet de moeite nemen om met drie aan elkaar gebonden boards rond te lopen. Dit valt namelijk veel te veel op.

Plaats een reactie