Kerst vakantie met kinderen in Oostenrijk, wie weet leuk skigebied

Ben beetje laat met boeken maar voor de eerste week van de kerstvakantie zoek ik appartement in Oostenrijk.

Kinderen hebben aantal jaren geskied maar zijn nog beginners, wij vinden het niet erg om het met geen superski gebied te moeten doen. Willen graag zowel lopend naar centrum dorp alsook naar skigebied kunnen gaan.
Ik ben me al aan het orienteren op Serfaus (maar misschien te populair?), Filzmoos, en Maria Alm (en evt. Muhlbach) Maar dat laatste lijkt me weer niet handig voor wat betreft de lage ligging.
Ik twijfel ook over Lermoos maar dat klinkt ook weer zo Nederlands/bekend.
Kortom zie door de bomen bos niet meer.

Verdere wensen:

  • Authentiek, overzichtelijk dorp in Oostenrijk
  • Paar winkels en supermarkt etc graag, maar liever geen enorm uitgebreide winkelstraat
  • Wel weer leuk als het niet helemaal uitgestorven is, dus knus, gezellig met wat keuze uit restaurants etc. maar niet te groot/populair
  • Kinder ski plaats gewoon beneden in het dorp, leuk als je elkaar tegenkomt op de piste.
  • Niet met de skibus om naar piste te gaan (tenzij we zelf een keer een dagtocht elders willen maken).
  • Redelijk sneeuwzeker, niet al te lage ligging

Fügen.

Skiën. What else.

Ik ga in de week van de kerst naar Livigno. Is wel geen Oostenrijk, maar is wel een leuk gebied. Ook voor beginners. Pluspunt: Het is een taxfree zone.

When life gets too complicated.... SKI

Zag dat Fugen wel enorm apres ski is, iets te veel wat mij betreft

Wij hebben net feriendorf hochpustertal in sillian geboekt voor 1e kerstweek: 3 kamerapp met kachel/open haard (leuk v kerst. Voor 1400 incl ontbijt en avondeten en tot bepaalde leeftijd gratis skiles en skimateriaal. Zonnig gebied en twee minuten lopen naar piste. Geen idee of het leuk is maar klinkt goed.

Als je serfaus overweegt zou ik naar Fiss gaan, is aan elkaar gesloten maar Fiss is " dorpelijker" dan Serfaus. Top gebied voor beginners en gevorderden en die skischolen in zowel fiss als serfaus zijn gefocusd op het vermaak van je kinderen

zie mijn reactie “rustig familie skigebied tussen de bomen”
misschien heb je daar iets aan.
of kijk op http://www.brandnertal.at

@gast500, Je kunt best naar het gebied van Hochkönig gaan met Kerst, ligt altijd sneeuw genoeg.
Maria Alm ligt wat lager dan Mulbach maar is wat groter en gezelliger, nadeel dat je met bus/auto naar het grotere skigebied moet. In het dorp zelf heb je Natrun, voor de kids prima maar wel erg klein. Daar tussen liggen nog Hintertal en Dienten, hier loop je zo naar de liften en komen de pistes in het dorp uit.

Dienten Die Alte schule

skiwelt

Dank allen.
Elly 3, Muhlbach is niet zo gezellig? Ik vind het wel wat waard om rechtstreeks naar de piste te lopen. En hoe zijn Hintertal en Dienten?

Marie Louise zal brandnertal eens bekijken.

Gast… Sillian bekeken en zag er goed uit. Nadeel vind ik toch het wellicht toch iets te veel herrie is van disco’s etc in dat park. En de afstand, het is net paar uurtjes verder. Heb het nog in mijn hoofd.

Gast… Welke plaats bedoel je bij skiwelt?

Ben beetje laat met boeken maar voor de eerste week van de kerstvakantie zoek ik appartement in Oostenrijk.

Kinderen hebben aantal jaren geskied maar zijn nog beginners, wij vinden het niet erg om het met geen superski gebied te moeten doen. Willen graag zowel lopend naar centrum dorp alsook naar skigebied kunnen gaan.
Ik ben me al aan het orienteren op Serfaus (maar misschien te populair?), Filzmoos, en Maria Alm (en evt. Muhlbach) Maar dat laatste lijkt me weer niet handig voor wat betreft de lage ligging.
Ik twijfel ook over Lermoos maar dat klinkt ook weer zo Nederlands/bekend.
Kortom zie door de bomen bos niet meer.

Verdere wensen:

  • Authentiek, overzichtelijk dorp in Oostenrijk
  • Paar winkels en supermarkt etc graag, maar liever geen enorm uitgebreide winkelstraat
  • Wel weer leuk als het niet helemaal uitgestorven is, dus knus, gezellig met wat keuze uit restaurants etc. maar niet te groot/populair
  • Kinder ski plaats gewoon beneden in het dorp, leuk als je elkaar tegenkomt op de piste.
  • Niet met de skibus om naar piste te gaan (tenzij we zelf een keer een dagtocht elders willen maken).
  • Redelijk sneeuwzeker, niet al te lage ligging
Gast500 op 8 okt. 2013 11:51

ik vind Maria Alm perfect voor kinderen, onze kinderen hebben daar zelf leren skiëen. Ben zo verliefd op de regio dat ik er nu zelf woon. Je mag me steeds contacteren voor de beste adressen.

ski arlberg en dan het gebied van Lech Zürs, Warth Schröcken. Bij Warth weet ik dat oefenlift bij steffisalp zit(wannenkopfbahn) kwam mijn moeder daar ook vaak tegen, in Lech zit er ook een sleper bij de piste, alleen weet niet of ze daar oefenen.
St anton kan natuurlijk ook alleen daar weet ik niet wat je kan verwachten…

Gang is alles

Grossarl. Fijn skigebied, zeker ook voor kinderen, en met Kerst best gezellig.

Galtür, zeker als je in Wirl verblijft. Skiles beneden aan de piste en laatste dorp van het Paznaunertal dus zeer rustig van verkeer. Een aanrader voor gezinnen. Hotels liggen allemaal op of rond de piste.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik verwacht niet dat er in de winter herrie is in sillian hoor. Zal misschien in de zomer zijn? Het is idd iets verder rijden. Doen we expres zodat we meer kans hebben op zonnige wintersport. Dat vind ik fijner skiën en voor de kinderen leuker/warmer. Tja, de cijfers op zoover waren zeer hoog. Ik weet het niet. Ik vond Nauders ook superleuk! Wel met skibus of auto daar. Ik vond dat niet erg maar heb nu niet voor nauders gekozen omdat ik geen sfeervolle accomodatie meer kon vinden nu. Nauders had een hele goede gestructureerde skischool en je kwam steeds langs de kinderen omdat de lessen halverwege waren. De kimderen hebben er erg goed leren skiën en skiën nu met nog een week les erbij in turracher hohe bijna net zo goed als wij. Turracher hohe vond ik ook heel leuk. Bijna geen nederlanders en de eerste dagen waren we soms de enigen op een piste. Heel goed eten daar in de pisterestaurants. Beste eten ooit in winetrsportoorden. Er zijn accomodaties bij de piste.

@gast500, Mulbach is een langgerekt dorp, als je in het begin van het dorp zit moet je ook even met de skibus, zijn niet veel restaurants/winkels zoals in Maria Alm. Hintertal heeft alleen onderkomens geen winkels. Dienten is een klein knus bergdorp, 1 supermarkt, bank,2 sportzaken genoeg goede restaurants je kunt lopend naar de lift als je een een app in het dorp neemt. 2 skischolen in het dorp.

Dienten Die Alte schule

Ischgl http://www.ischgl.com/en is echt top! Hier kun je echt helemaal los met skiën en de pistes vervelen nooit!

Kijkend naar je eisen (wat de rest hier ook eens moet doen (Ischgl??!!)) zijn de volgende dorpen het bekijken waard:

-Ladis
-Rohrmoos
-Obertauern

Overigens voldoet Rohrmoos echt aan al uw eisen!

Dank, ik ga het allemaal checken! Al is er misschien een wijziging en willen we met vrienden de oud en nieuw week gaan, ik denk dat dat nog lastig gaat worden.

Mbt Maria Alm, ik houd me aanbevolen voor goede adressen! Maar is in Maria Alm nu voor volwassenen ook te skien mits niet te veeleisend of is het echt alleen maar een kinderpiste?

Ischgl inderdaad niet, ben ik zelf al eens geweest en vind ik niet leuk kneuterig en overzichtelijk ivm kinderen.

Maria Alm is prima te skiën voor kids en volwassenen. maar zie mijn vorige antwoord. Je moet vanuit Maria Alm met bus of auto naar het grote skigebied even buiten het dorp, van hier uit kun je helemaal naar Mulbach skiën via Hintertal en Dienten. Op Natrun ben je zo uit geskied. Voor een onderkomen kun je kijken bij unterkunft suchen op de site van http://www.hochkonig.at

Dienten Die Alte schule

Wagrain, leuk dorpskern met kerstmarkt. Zwembad voor slecht weer of dagje wat anders.
Schrijf je op wagrain24.at in op waar je wilt overnachten en je krijgt van desbetreffende locaties aangesloten bij de VVV in je mail box de beschikbare locaties. Let wel op dat het dorp in tweeën gedeeltes ligt,wagrain en kirchboden. Ligt naast elkaar maar wel met hoogte verschil dat als je in kirchboden zit en je wilt lopend naar wagrain de kerstmarkt is dat een mooie wandeling.
Wij hebben daar een prima kerst gehad 2012!!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik zou ook eens naar Berwang kijken.

Ik lees in recensies dat je in Galtur niet lopend naar skipiste kan, maar hier zie ik dat weer niet terug. Weet iemand dit?

Kleinwalsertal
Obertauern
Sonnenkopf
Montafon (Gargellen)
Gebiedjes rondom Aachensee

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Veel leuke ervaringen in Fieberbrunn met de kinderen.
Accommodatie in alle prijsklassen.

Steinplatte (Waidring) en Fieberbrunn, Hochkönig (Dienten), Turracherhöhe, Mauterndorf (grosseck-speirereck), Brandnertal.

Wij zitten nu voor het 2de jaar in Obertaurn, Hotel naast de piste, Wismeyerhaus. Bevalt prima daar.

Zo vanuit het app de gondel in.App Egga inBrand Brandnertal. We komen al meer dan 30jaar in het mooie brandnertal, heerlijk dorp , gemoedelijk , niet te druk. Kan het je aanbevelen.

Plaats een reactie