Kerst vakantie met kinderen in Oostenrijk, wie weet leuk skigebied

Ben beetje laat met boeken maar voor de eerste week van de kerstvakantie zoek ik appartement in Oostenrijk.

Kinderen hebben aantal jaren geskied maar zijn nog beginners, wij vinden het niet erg om het met geen superski gebied te moeten doen. Willen graag zowel lopend naar centrum dorp alsook naar skigebied kunnen gaan.
Ik ben me al aan het orienteren op Serfaus (maar misschien te populair?), Filzmoos, en Maria Alm (en evt. Muhlbach) Maar dat laatste lijkt me weer niet handig voor wat betreft de lage ligging.
Ik twijfel ook over Lermoos maar dat klinkt ook weer zo Nederlands/bekend.
Kortom zie door de bomen bos niet meer.

Verdere wensen:

  • Authentiek, overzichtelijk dorp in Oostenrijk
  • Paar winkels en supermarkt etc graag, maar liever geen enorm uitgebreide winkelstraat
  • Wel weer leuk als het niet helemaal uitgestorven is, dus knus, gezellig met wat keuze uit restaurants etc. maar niet te groot/populair
  • Kinder ski plaats gewoon beneden in het dorp, leuk als je elkaar tegenkomt op de piste.
  • Niet met de skibus om naar piste te gaan (tenzij we zelf een keer een dagtocht elders willen maken).
  • Redelijk sneeuwzeker, niet al te lage ligging
op 8 okt 2013 11:51
haus im lungau

wij weten een heel leuk gebied namelijk Lungau. In Sankt Michael Im Lungau ben je in een leuk Oostenrijks dorp en heb je een paar skigebieden om je heen.
Dit zijn echte, gastvrije, familie gebieden, maar de fanatieke skiër kan er ook zijn hart op halen.
Wij hebben zelf een huis daar en verhuren ook een appartement, Haus Im Lungau.
Deze is trouwens met kerst nog vrij, voor deze week zijn de kosten € 725,- excl. toeristenbelasting.
Kijk eens op bij facebook.com/hausimlungau of op onze site, hausimlungau.eu

haus im lungau

Ik denk dat hij/zij al wel weer terug is inmiddels…

tja, had het jaartal over het hoofd gezien. maar het blijft een goede tip.

haus im lungau

Nee hoor, het blijft gewoon je eigen meuk spammen in verschillende topics op een forum. Niet netjes.

Wij zijn daar terecht ooit gekomen omdat het een mooie streek is in Oostenrijk. vandaar dat ik het graag aanbeveel.
Inmiddels hebben wij daar idd ook nog een eigen appartement. Toch niks mis mee als je daar dan ook een beetje reclame voor maakt.
Dat doet niks af aan de gezellige skigebieden of het zomerse vakantiegevoel.

null

haus im lungau

Plaats een reactie