Reisgenoten Oostenrijk eind maart

Hallo skiërs, boarders, bladers, apres-skiërs,

Na met veel plezier vorig jaar o.a. via deze website met een groep van 8 personen op wintersport te zijn geweest, smaakt dit naar meer. Ik ben zelf redelijk ervaren en schuw de zwarte piste niet, maar wat mij betreft doet het niveau niet ter zake, mits het een beetje gemengd is.

Uitgangspunten:

  • Ik probeer de kosten laag te houden door in het naseizoen te gaan (bv. vertrek op 22 of 29 maart).
  • Groot, red. sneeuwzeker, skigebied met veel mogelijkheden (bv. Zillertal).
  • Heen/terug met de auto, zeg 2 a 3 personen per auto.
  • Bij voorkeur HBO+
  • Leeftijd ca 26 - 36
  • Waar je woont maakt niet uit, we kunnen altijd onderweg ergens afspreken.
  • Vrijheid blijheid, we kunnen samen eten/skiën (en ik verwacht ook wel dat dit gebeurt) etc. maar je mag ook je eigen plan trekken.

Mocht je dit aanspreken, let me know.

Zal de bestemming per definitie Oostenrijk zijn of maken gebieden als Espace Killy of Paradiski ook kans?

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Oh ghaha. Zie de titel vh topic. Excusez-moi.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Jammer dat ik geen hbo + heb en ook ouder dan 36 ben, anders was ik zeker meegegaan!

Groetjes van een oude domoor

Zal de bestemming per definitie Oostenrijk zijn of maken gebieden als Espace Killy of Paradiski ook kans?

Bernard3 op 12 okt. 2013 14:57

Daarnaast, wintersporters.nl zegt over Espace Killy: "Alles is duur in dit gebied". Op basis van mijn beperkte Frankrijkervaring vond ik het er erg commercieel, vrij kale pistes en minder gemütlichkeit.

Jammer dat ik geen hbo + heb en ook ouder dan 36 ben, anders was ik zeker meegegaan!

Groetjes van een oude domoor

MarceldeSkier op 12 okt. 2013 15:26

Ha ha, het zijn maar richtlijnen he, we kunnen het ook over bier hebben ipv Plato in de lift ;), als ik tegen die tijd nog mensen zoek zal ik aan je denken.

oh ben jij zo’n kwalletje die neer kijkt op mensen met een minder hoog genoten opleiding?
Nee hoor met jou ga ik niet op vakantie…

Groetjes een HBO+er

Oh hoeft van mij ook niet per definitie Frankrijk te zijn maar ben nu twee keer in Zillertal Arena geweest en hoewel dat 't reuzegezellig gebied is lijkt het me niet het voorbeeld in de categorie ‘veel mogelijkheden’.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

oh ben jij zo’n kwalletje die neer kijkt op mensen met een minder hoog genoten opleiding?
Nee hoor met jou ga ik niet op vakantie…

Groetjes een HBO+er

Bertjan op 12 okt. 2013 17:20

Gelukkig maar, zou een gezellige boel worden zo te horen.

Oh hoeft van mij ook niet per definitie Frankrijk te zijn maar ben nu twee keer in Zillertal Arena geweest en hoewel dat 't reuzegezellig gebied is lijkt het me niet het voorbeeld in de categorie ‘veel mogelijkheden’.

Bernard3 op 12 okt. 2013 17:27

Waar denk je aan bij veel mogelijkheden; ik dacht vooral aan veel pistekilometers voor elk niveau.

Waarom HBO + ?
Ik zelf doe havo 3 nu maar zou later ook best op vakantie willen met iemand die mavo heeft gedaan…

Gang is alles

Het is niet bedoeling om het nu steeds over opleidingsniveau te hebben. Het kan reuze gezellig zijn met een gemengd gezelschap en niet iedereen hoeft hoogopgeleid te zijn. Toch heb ik hier een voorkeur voor, zeker als het mensen zijn die ik niet ken. De belevingswereld is vaak net even anders waardoor een gesprek wat beter loopt, dat heeft natuurlijk niet alleen met opleiding maar ook met interesses te maken.
Daarnaast zitten we hier in de meet&greet, dus zou ik de discussie graag willen vernauwen tot degenen die wel interesse hebben om mee te gaan.

Is http://www.e-matching.nl niets voor jou? ;)

Hahaha @Harm , @Roderik ik was benieuwd, begrijp je punt nu wel ;P

Gang is alles

– uitloggen om naar te reageren is hier niet gewenst –

Het is niet bedoeling om het nu steeds over opleidingsniveau te hebben. Het kan reuze gezellig zijn met een gemengd gezelschap en niet iedereen hoeft hoogopgeleid te zijn. Toch heb ik hier een voorkeur voor, zeker als het mensen zijn die ik niet ken. De belevingswereld is vaak net even anders waardoor een gesprek wat beter loopt, dat heeft natuurlijk niet alleen met opleiding maar ook met interesses te maken.
Daarnaast zitten we hier in de meet&greet, dus zou ik de discussie graag willen vernauwen tot degenen die wel interesse hebben om mee te gaan.

Roderik op 12 okt. 2013 18:32

Mee eens.

Veel diverse kilometers piste ja. Van allerlei niveau. Maar qua Zillertal herken ik dat er niet in. Veel rood daar is blauw, en helemaal niet heel veel kilometers naar mijn indruk. In vergelijking met Val Tho oid. Maar zoiets als Ischgl oid (ben overigens nog niet zo bekend in Oostenrijk)?

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

@Bernard3 Ik ben nu twee keer naar het Zillertal geweest. Met de skipas kun je naar de verschillende subgebieden, Zillertal Arena, Hochzillertal, Hintertux gletsjer en er was nog een gebiedje aan de andere kant van Mayrhofen. Dit geheel maakt dat ik het toch als afwisselend ervaar. Wat mij betreft zijn er wel iets te veel Nederlanders in het Zillertal. In Frankrijk had ik echter helemaal het gevoel dat ik een kamp voor toeristen was beland. Nu moet ik wel bekennen dat ik ben opgegroeid met wintersport in Zuid-Duitsland en hier dus ook wat warmere gevoelens bij heb. Ik kan het erg waarderen als er een accordeonist in een skihut speelt of de plaatselijke bevolking verkleed in trollenpakken het hotel binnenstormt om de vrouwen lastig te vallen/te veroveren. Mijn ervaring met Frankrijk is natuurlijk beperkt, misschien dat het er in andere gebieden meer authentiek en gastvriendelijk aan toe gaat.

Frankrijk leert hard bij wat dat betreft maar het wisselt sterk per gebied. Het echte accordeongevoel zal er niet snel komen maar qua architectuur en sfeer gaat het heel goed. En Fransen zijn vriendelijk tenzij je geen woord Frans spreekt, tsja dat moedig alleen maar aan ;).

Maar 't moet niet gaan over waar. Je topic heet Oostenrijk en daar wil je graag heen, ik denk er nog eens over en volg het topic gewoon.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Ik ben nicole, 25 jaar en wil graag op wintersport. Eind maart klinkt prima. In mijn vriendengroep zitten geen wintersporters vandaar dat ik ook eens op een forum ben gaan kijken. Ga meer voor het skien dan voor het après skiën. Geen hbo+ maar wel heeeeeeeel gezellig:-)

Hoi Nicole, je valt net buiten het profiel en ik ken je nog niet echt, heb je toevallig iets van facebook o.i.d. of woon je in de buurt van Den Haag, dan kunnen we eens afspreken.

Voor de mensen die niks om het opleidingsniveau geven en gewoon een leuke en gezellige week willen check dan https://www.wintersport.nl/forum/topic/102930

Leuke mensen en gezelligheid en grensverleggende activiteiten als je daar aan mee wil doen.

Hallo Roderik,

Leuk om deze oproep te lezen. Hij lijkt vrij veel op de mijne, afgezien van de periode.
Zelf heb ik in gedachte de derde week van januari te gaan, maar dat kan ik altijd nog veranderen in maart.
Als je nieuwsgierig bent, kijk dan maar eens op: https://www.wintersport.nl/forum/topic/124651 dan kom je ook wat meer te weten over mij.

Klinkt goed, ik ben zelf wel iets kostenbewuster, vandaar ook dat ik het naseizoen heb gekozen. Ik heb nu een stuk of 8 mensen in een facebook groep zitten die misschien mee willen, dus de periode ga ik niet meer verzetten (waarschijnlijk vertrek op 22 maart, evt een week later).

Hoi Roderik,

Zit de tent al vol?

HHahahaha hbo+…

@Jonathan, er is nog plek.

Ik heb het appartement inmiddels geboekt, dit is in Ried in het Zillertal met aankomstdag 22 maart.

Plaats een reactie