Sneeuwzekerheid; SuperDevoluy

Wie kan me meer vertellen over de sneeuwcondities in dit gebied? We willen er eind maart heengaan maar willen natuurlijk wel voldoende sneeuw hebben.

Zijn er sneeuwmachines aanwezig zodat de dalafdaling altijd mogelijk blijft?

Ik hoop dat er mensen zijn die ervaringen hebben met de sneeuwcondities in het naseizoen.

Overige tips over het gebied zijn ook welkom!
Welk dorp is het leukst? Welke pistes zijn de moeite waard? En is het gebied voor zowel beginners als gevorderden geschikt?

he mathys,
ik ben een paar jaar geleden in dit skigebied geweest, maar kan je niks zinnigs zeggen over de sneeuwcondities in het naseizoen.
Als dorp zou ik je La Joue du Loup aanraden. Stukken mooier dan Superdevoluy, maar toch geen echte oostenrijkse gezelligheid natuurlijk. het blijft tenslotte frankrijk. het gebied heeft pistes voor alle niveaus, waarbij, als ik het mij goed herinner, geldt dat de pistes pittiger worden naarmate je hoger in het gebied komt. voor echte gevorderden is het gebied misschien te klein om je echt een week te kunnen vermaken. wij waren er een weekendje, en vooral omdat er nogal wat pistes dicht waren, waren we na 3 dagen wel een beetje uitgekeken. Vergis je niet in de groene pistes laag bij de dorpen! dit zijn heerlijke racebanen!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

thanks Frank, dat klinkt wel goed.

Ik ga eind feb een week naar val thorens. De week in SuperDevoluy is dus puur nog een extraatje maar we willen natuurlijk wel dat er voldoende sneeuw ligt.

Hopelijk zijn er nog wat mensen die meer kunnen vertellen over de sneeuwcondities in het naseizoen.

Nog mensen ervaringen over sneeuwzekerheid??

Zoals je nu in de Alpen ziet is er weinig te zeggen over de sneeuwzekerheid… De komende dagen wordt het erg warm en het is maar de vraag welk effect dat op de sneeuw heeft die er nu ligt. Wacht anders gewoon even met boeken tot vlak voordat je wilt vertrekken. Dan heb je de meeste zekerheid… ;)

Hallo Harm,

Ik begrijp dat het lastig blijft om iets te zeggen over de sneeuwzekerheid. Ik was ook benieuwd naar ervaringen van voorgaande jaren in de periode eind maart. Daarnaast vroeg ik me af of er in dit gebied sneeuwmachines zijn voor de lager gelegen pistes.

Probleem met te lang wachten is dat de reis waarschijnlijk volgeboekt is.

Wij gaan zelf eind maart en hebben al geboekt.
Ik hoop ook dat er genoeg sneeuw ligt.

Vorig jaar midden Maart geweest en toen was het super.
Ze hebben sneeuw kannonen maar niet op alle banen.
Voorbij de eerste lift ligt er zowiezo genoeg

La Joue du Loup ligt aan de andere kant van de berg dus ski je zo heen. en er gaat een bus.
Het is een super mooie gebied.

Ja het is niet zoals oosterijk, je hebt er drie kroegies en een paar restaurantjes , niet zo goed.
wij zijn altijd met zes man en nemen veel spellen mee en koken zelf… Supermarkt heeft genoeg en drank is er zeker te krijgen
Voor mij is het sUper en zeker voor die prijs…
en ach , je rold zo je bed in ;)

Boekingen gaan wel snel dus pas op inderdaad

Plaats een reactie