Ski maatjes gezocht! Datum maakt niet uit

Hey iedereen,

Ik ben een jongen van 24 jaar en ik zoek een groep mensen om mee op wintersport te gaan, aangezien mijn vrienden niet gaan.
En tja, wintersport is toch zo verslavend he :)
Datum maakt niet zoveel uit, vanaf December of later.

Ik heb al redelijk wat ervaring op ski’s (rood / zwart, 4 seizoenen) maar off-piste ga ik nog niet echt. Voorheen ging ik altijd met groepsreizen (bus) maar die zijn toch wat prijzig en heb je wat minder vrijheid, ik dacht ik zal dit eens proberen! Wel nieuw voor mij dus dit.

Ik heb een leaseauto met genoeg privé kilometers (dus gratis benzine) en plek voor 4 personen, indien dat handig is. Navigatie ontbreekt helaas :(

Verder ben ik meer fanatiek skiër dan van de apres ski, maar wat gezelligheid achteraf is altijd leuk :) maar niet de hele nacht.

Buiten dat wat over mezelf, ik ben een ICT consultant bij Accenture werkzaam bij Philips, doe veel aan krachttraining / fitness, houd van lekker eten en drinken :)

Ik zal wat rondkijken op dit forum maar hier is mijn bericht in ieder geval. Ik hoor 't wel!

Ik heb al in meerdere topics gereageerd, maar er is er maar zelden 1 die van de grond komt. Dus ook dit topic ga ik volgen en zien wat eruit komt. Ik ga eind februari al een week weg dus wat dat betreft al aardig tevreden, maar zou graag nog een ‘short ski’ ergens in december of januari willen. Niet te duur, paar daagjes lekker skiën. Hou persoonlijk zeker wel van Apres Ski, maar niet tot diep in de nacht, wil namelijk ook weer vroeg op de piste staan. Liefst naar Oostenrijk.

Ben 23 jaar, dit wordt pas mijn 3e seizoen maar ski nu voor het 2e seizoen iedere week op een rollerbaan en dus al redelijk gevorderd. Off piste ook niet voor mij.

Zit zelf ook in de ICT (eigen bedrijf in webdesign, film & montage, e.a.), ook fitness liefhebber en hou ook van lekker eten uiteraard. Doet er eigenlijk niet toe, maar toch :P

Hoe lang wil jij gaan? Voor mij valt het in ieder geval af als je langer dan 5 dagen wilt, dat wordt te duur omdat ik ook eind februari al 8 dagen wegga.

Klinkt goed! Ik kan best 2 keer gaan dit jaar, dus een keer wat korter is prima.
Oostenrijk is ook mijn favoriet!

5 dagen lijkt me wel ok, korter dan dat is wel wat zonde van de reistijd.

Wat mij betreft hebben we dan nog 1 / 2 personen nodig en dan is het een go :D
Of anders met z’n 2’en maarja dan is het appartement wel duurder…

Heb in de afgelopen weken wel vaker mensen van onze leeftijd gespot in dit forum, grote kans dat er nog mensen zijn die gaan aansluiten. En meer dan 4 zou ook kunnen, heb zelf ook een ruime auto met winterbanden :D
5 dagen vind ik ook goed! Zit alleen wel een klein beetje met werk, om de 2 weken verzorg ik op vrijdag de publicatie van een online vakblad, een aantal dagen voorafgaande aan die vrijdag dien ik dus thuis te zijn. Dat is misschien lastig, maar valt uit te komen!

Hoi Niek,

Ik zou graag mee willen!

Ook 24 jaar, werkzaam als tennisleraar en zit zelf ook redelijk wat in de fitness :).
Zelf ben ik niet zo van de apres ski, uiteraard wel een drankje na het skiën.
Voor mij zou de eerste of tweede week van januari het beste uitkomen, het liefst 8 dagen maar 5 dagen is ook geen probleem.

Ik hou het in de gaten

Op zich ook interesse, boarder, 22 jr, goed niveau (zwarte buckel is no problemo), af en toe eens de bossen in / tussen de pistes, voorkeur om na 4 jaar Oostenrijk eens naar Frankrijk te gaan (Tignes!), kan alleen 1e week jan. of halverwege maart.
Gr. Jeroen

(ps: Geen niks om apres-ski, wel een lekker biertje na afloop; first chair omhoog en laatste afdaling naar beneden!)

(ps: Geef niks om apres-ski, wel een lekker biertje na afloop; first chair omhoog en laatste afdaling naar beneden!)

Ik kan vanaf begin februari in principe weg voor een week, behalve de week van 8-15 februari. Ben zelf 22jaar, student maar geen verplichte lessen dus kan zeker weg.

Heb al zowat in alle landen geskied en ga overal af, dus sta open voor alles. Grote gebieden hebben wel de voorkeur, kwestie van grote tochten te kunnen maken.

Hoi,…ik ben Angela,al wel wat ouder,maar voel me zeker 20+ ;-)…ik ski nu jaar of 10,voorkeur zeker Oostenrijk en wel graag minimaal 6 dagen skipas…liefst meer…ben niet van apres-ski wel van leuk een spelletje doen met z’n allen of ff naar de sauna…maar goed een ieder is vrij,toch? Hoor het wel of ik welkom ben,als 40 (er) en vrouw…

groetjes

O ja…ik kan ECHT niet op 17…18…19…en 20 Januari,rest maakt me niet uit.

Zal dit topic ook in de gaten houden.
Dacht aan een lastminute begin december om het seizoen af te trappen/
Voorkeur voor Frankrijk, ga voornamelijk voor het skien.

December of januari is voor mij een must, later dan dat sla ik af. Liefst Oostenrijk maar Frankrijk zal ik zeker niet afslaan (nog geen ervaring mee). Wat Pascal zegt; seizoen aftrappen lijkt mij ook top. Vind persoonlijk een klein beetje apres ski wel bij het totaalplaatje horen (niet tot diep in de nacht, maar gezellig na afloop wat drinken met elkaar hoort er wel bij).
Nikey, wat mij betreft ben je op zeker welkom! @NiekRaaijmakers wat zijn jouw voorkeuren?

Wow veel interesse! Ik moet even nadenken :)

Nogmaals dit is wel nieuw voor mij, maar ik heb er wel al zin in.

Wat mij betreft is Nikey wel welkom hoor. Als we met zoveel man gaan kunnen we misschien wel met 2 auto’s gaan. (mijn leasewagen + die van justinos)

Wat is jullie budget? Ik zat te denken aan 450 - 600 euro max?

Wow veel interesse! Ik moet even nadenken :)

Nogmaals dit is wel nieuw voor mij, maar ik heb er wel al zin in.

Wat mij betreft is Nikey wel welkom hoor. Als we met zoveel man gaan kunnen we misschien wel met 2 auto’s gaan. (mijn leasewagen + die van justinos)

Wat is jullie budget? Ik zat te denken aan 450 - 600 euro max?

Hoi Niek,

Het ijkt mij wel leuk om met een groep te gaan. Een skigebied met meer dan 200km aan piste is voor mij wel een must. Frankrijk is top, Oostenrijk is gezellig en Italie schijnt ook geweldig te zijn. Ik zou het liefst in januari gaan (goede sneuuw maar korte en koude dagen), of begin maart (lekker weer en lange dagen).
Ik heb ook een ruime auto met winterbanden dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik hoop dat er nog meer mensen aanhaken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?

Hoi Niek, Ik ga eind maart een groepje van 6 a 8 personen naar Oostenrijk. Wellicht heb je zin om aan te sluiten: https://www.wintersport.nl/forum/topic/122721

Ik ga persoonlijk het liefst in december of begin januari en budget 450-600 is wat mij betreft prima.
Heb je het aanbod van Elly3 (via PM) gelezen Niek? Klinkt ook niet verkeerd en Ski Amadé is een mooi gebied. Datum (vanaf 15 december) komt mij alleen niet zo goed uit, maarja… wie weet kan ik mij er toch op aanpassen.

Yep justinos, heb 't gelezen!
@Roderik, Zeer interessant aanbod!. Ik zal er over nadenken! @Jaap, ik vind Oostenrijk wel goed. Frankrijk ben ik nog niet geweest. Italië vind ik wat minder persoonlijk.

Ik denk persoonlijk om januari of later te gaan.

Ik ga a.s. vrijdag met een groep kijken of we goed kunnen opschieten met elkaar.

Daarnaast wil ik nog wel 1 extra skivakantie dit jaar.
Wel veel opties, dus lastig beslissen voor me :(

Leuke seizoensopener (30/11-08/12) is te vinden op wintertrex.be (les deux alpes)
Ik was van plan om dat te doen maar kameraad heeft afgehaakt dus misschien is er hier wat interesse … Is +/- 200 € voor appartement en skipas!

Had graag meegewild maar datum komt verkeerd uit ivm werk. week eerder of later had geen probleem geweest. jammer!

Zijn er trouwens meer mensen die begin december of begin januari iets willen ondernemen? Ik sta er namelijk nog steeds voor open, liefst wel een shortski. Als ‘extratje’ naast de 8 daagse wintersport eind februari.

Bij mij is begin December nog steeds een optie.

Poging 83713;

Hier wederom weer interesse en zekerheid om te gaan in december in één van de weken voor kerst.
Oostenrijk en een hotel zijn de enige voorwaarden die ik stel.

31/M/Nijmegen Fanatieke sport-skier die kilometers wil maken met de nodige plezier. Apres-ski is niet zozeer nodig… ben meer van de kilometers.

mocht het niet lukken…dit is ook een leuke week om op indeling te boeken of met een aantal van hier een appartement delen.

http://winter.alpadventures.nl/themareizen/flaine-snowtrip…

https://www.wintersport.nl/forum/topic/102930

én alweer een dood topic…

Ik volg 'm nog wel. Maar ik ga niet vooruit boeken voor begin December.
Ik wacht liever nog even af wat de sneeuwcondities zijn en pak dan een last minute.
Als je hetzelfde idee hebt kunnen we wat contactgegevens uitwisselen.

Ben me aan het orienteren voor een groeps/singlereis, maar dit klinkt ook erg interessant! Net als Angela ietsjes ouder dan de rest denk ik (36, v), maar als dat geen probleem is?!

Zelf ga ik liever als de dagen weer wat langer worden, een week begin maart is ideaal. Is er een combinatie mogelijk?

Begin maart vind ik ook aantrekkelijker. Langere dagen en goede temperaturen!
Nieuw topic openen met als titel; "Singles gezocht ( 25-45jr) voor skiën begin maart."? :-)

Waar het om gaat is dat je een groepje bij elkaar krijgt die in dezelfde week naar dezelfde plaats willen gaan. M.a.w. concretiseren. Ik houd er namelijk niet van als ik een beetje moet gaan afwachten tot er een keer iets geopperd wordt. Ik heb een agenda die ik graag vul met werkzaamheden waar ik m’n inkomsten mee verdien. Met het niet concretiseren kan ik geen werk plannen…

Wanneer iedereen door elkaar gaat roepen wordt het een aardige chaos en is er op het einde nog niets geregeld of duidelijk.

Bekijk een ander topic (weet even niet welke) daar heeft een groepje alles al geregeld voor januari… Zij hebben alles wel heel duidelijk uitgekristalliseerd.

Het gaat me niet om het boeken of wat dan ook, het gaat me enkel om een groep bij elkaar te krijgen. Iets wat in mijn ogen een onmogelijke opgave is. 3 topics zijn al doodgebloed en deze doet niet heel veel af. We zitten bijna in november dus december is nog maar een maandje weg, lijkt mij niet zo heel verkeerd om eens de koppen bij elkaar te steken.

Just my 2 cents…

Ik sluit mij volledig bij copez aan… al heb ik de moed eigenlijk al opgegeven :D
De TS is, vermoed ik, afgehaakt. We kunnen het dus zelf proberen voort te zetten?

Hallo allemaal,
Als ik alle topics eens lees en samenvat dan zijn er 4 a 5 mensen met dezelfde ideeen en wensen.
Niekraaijmakers, Justinos, Jaap500, Ils. en Kirsten8593. Wie weet moeten jullie eens samen verder kijken!

Plaats een reactie