Welke reisverzekering hebben jullie?

Hoi

Ben even wat reisverzekeringen aan het vergelijken (skiverzekeringen).
Ik kom uit bij Europe assistance of touring, ik ben er nog niet uit.
Uiteraard wil ik even informeren naar alternatieven en/of ervaringen?
Of hebben jullie helemaal geen skiverzekering ? :)

Mvg

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Nederlandse ski vereniging? Is Europese trouwens maar dan wel via NskiV.

Ik heb een reisverzekering via de NKBV, daarmee ben je ook off-piste verzekerd.

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd

Heb gewoon een bij de Hema inclusief wintersport.

Ik wist niet eens dat er skiverzekeringen bestonden maar ik zal me er eens in verdiepen. Mijn doorlopende reisverzekering loopt bij Ohra maar gelukkig heb ik er nog nooit gebruik van hoeven maken.

@frankwasman, zou dan maar snel een wintersportdekking erbij afsluiten, anders ben je niet verzekerd als ze je van de piste moeten piukken.
Heb zelf een al jaren een doorlopende reisverzekering met winter/bergsport bij de Postbank/ ING.

Dienten Die Alte schule

Ik heb hem bij de NKBV. idd voor offpiste, maar ook als ik in de zomer in de bergen vertoef.

When life gets too complicated.... SKI

Hey Sven, ben je Belg? Ik heb een verzekering op jaarbasis bij VAB, zij dekken alles op je sneeuwvakantie behalve diefstal van ski’s die je onbewaakt laat buitenstaan en tekort aan sneeuw… voor de rest mooie prijs/kwaliteit verhouding.

ik bij de anwb ivm berg klimmen in de zomer en natuurlijk wintersporten in de winter. Kon er toen maar 2 vinden die dat dekken NKBV en ANWB

ik ben een belg ja, en ga waarschijnlijk europe assistance gebruiken als verzekering( op de piste etc), en touring als extra autopechverzekering in het buitenland ,omdat ik nu al in de benelux verzekerd ben via touring:)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

ik bij de anwb ivm berg klimmen in de zomer en natuurlijk wintersporten in de winter. Kon er toen maar 2 vinden die dat dekken NKBV en ANWB

Robert5 op 20 okt. 2013 10:02

voor de belgen onder ons: KBF, wat de belgische versie is van het NKBV

Beste sven3, europ assistance is een van de weinige verzekeraars die ook buiten de piste dekking geeft. Voor 29 euro ben je al voor een weekje gedekt via http://reisbijstandsverzekering.info/skiverzekering.html… Veel skiplezier en heb je de verzekering niet nodig! Romeo

Ditzo
1 van de weinige verzekeraars die die combi zakelijk/Prive kon aanbieden tegen aantrekkelijk tarief, waar risicovolle sporten bij inzit.
Ik ben namelijk zzp-er, zakelijk regelmatig op reis en sommige trips worden in de winter gecombineerd met bezoek aan de pistes

Heb er een genomen bij de organisator, sunweb. Was toen een actie aan 1euro en had de voorwaarden liggen lezen en ze dekken precies toch veel.
Jaren ervoor altijd europe assistance of mondial.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik heb een verzekering bij europe assitance genomen, inclusief dekking voor de wagen. Kwestie van "op mijn gemak" te zijn moest er iets fout gaan … :p

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik was verzekerd bij de Europeesche, tot er vorig jaar een paar cases voorbij zijn gekomen rondom off-piste verzekeringen waardoor ik met alle plezier ben overgestapt naar de NKVB die wel volledige off-piste dekking geven (in tegenstelling tot de Europeesche en NskiV). Wellicht ook eens verstandig dit topic door te lezen: http://wepowder.nl/forum/topic/65759 , zeker de laatste paar pagina’s zijn duidelijk.

Ik zit ook bij de Hema, is prima :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik zit ook bij de Hema, is prima :)

FrankW op 23 nov. 2013 12:04

Heb je wel even gecheckt of ze buiten de standaard reisverzekering ook wintersport dekken? Daar gaan veel mensen de fout in namelijk…

Ik heb al een paar jaar de doorlopende reisverzekering bij de rabobank. Nu heb ik een paar weken geleden gecheckt hoe dit verzekerd was en de medewerkster die ik aan telefoon had gaf aan dat ik als ik een doorlopende reisverzekering had sowieso voor wintersport gedekt zou zijn. Ik heb niet verder gevraagd naar off piste dekking, maar hier ga ik niet vanuit. Andere jaren sloot ik bij de travel agent de reisverzekering af, maar achteraf bleek dat ik dus dubbel verzekerd was.

@sven3, je kan je ook verzekeren bij sneeuwsport vlaanderen. http://www.sneeuwsportvlaanderen.be,
dan ben je heel het jaar door verzekerd, ook als je op een indoorpiste iets voor krijgt.
Verder ben je off-piste verzekerd tot lawinegevaar 3.
De verzekering kost 50 euro per jaar.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Dat wist ik niet … Heb nu al een verzekering voor mijn skiweek dusja… mede omdat ik daar de wagen mee kon verzekeren voor een kleine meerprijs erbij…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik zit ook bij de Hema, is prima :)

FrankW op 23 nov. 2013 12:04

Heb je wel even gecheckt of ze buiten de standaard reisverzekering ook wintersport dekken? Daar gaan veel mensen de fout in namelijk…

Rene op 23 nov. 2013 12:18

Uiteraard, onderwatersport en wintersport zijn standaard gedekt.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Voor de belgen onder ons… Europe assistance, is toch gewoon via CM, en moet je niet extra voor betalen? Of moet je dan nog een extra wintersport verzekering afsluiten? Zelf nooit iets aan de hand gehad, maar een skigenootje wel ooit, en daar volstond toch dat europe assistance kaartje wat je bij de mutualiteit moet gaan halen.

Verder heb ik een prachtige autoverzekering, waar ook repatriering in zit, ookal ben ik niet met mijn eigen auto.

Ik ben inmiddels bij mijn derde doorlopende reisverzekering aanbeland. Toen ik 18 was nogal onwetend een doorlopende reisverzekering via Academia afgesloten, geen idee meer of daar wintersportdekking in zat. Paar jaar later via Izzio een studentenverzekering genomen, gevallen en keurig van de piste geplukt met een banaan, rontgenfoto’s e.d. gemaakt in Les Menuires. Aanbod voor gipsvlucht gekregen maar gekozen om gewoon met de bus terug te gaan, ging wel prima. Overigens ging dit bij mijn weten via mijn zorgverzekering want ben daarna gebeld door een mevrouw van Interpolis hoe alles verlopen was en of er nog problemen waren geweest met de afhandeling etc. Nooit een rekening voor gekregen (los van eigen risico uiteraard) dus was prima geregeld. Nu ik samenwoon een gezamenlijk verzekeringspakket, inclusief reisverzekering, via de Rabobank. Zit zoals @Rob-board al zei ook wintersportdekking in.

Samenvattend; mijn ervaring is dat veel doorlopende reisverzekering gewoon wintersportdekking hebben en dat je daar, als je gewoon op de piste blijft uiteraard, prima mee verzekerd bent. Uiteraard wel altijd even checken ;)

Die wintersportdekking was een mooie ja. Ik had doorlopend en dacht dat die erbij zat. Pas na afgelopen wintersport kwam ik erachter dat dat niet zo was. Gelukkig is het twee jaar goed gegaan :D. Komend jaar wel even goed regelen dus.

Ik neem hiervoor een verzekering bij mondial, incl verzekering voor de auto je weet nooit wat je meemaakt onderweg ;) .En als je niet meer naar huis geraakt brengen zij je auto terug naar huis ;)

Ik heb het helemaal voor elkaar, ik ga met mijn verzekeringsagent op wintersport :)

Alleen dekt hij me niet ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ff serieus, ik heb een creditcard van de Rabobank waar een ‘verplichte’ afname van een doorlopende reisverzekering bij zit van Interpolis.
Extreme sporten worden niet vergoed, maar toen ik er vorig jaar over belde was skiën op de piste wel gedekt en buiten de piste niet.

Vraag me alleen af als ik op een skiroute ten val kom en iets breek of scheur, of dan de boel vergoed wordt…
Edit: skiroute geprepareerd wel. Er staat alleen niet bij hoe lang geleden deze geprepareerd moet zijn…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dan heb je zeker een rijkemensen creditcard? ;-)
Ik heb namelijk ook een creditcard bij de Rabobank, maar heb een jaar geleden mijn reisverzekering van Interpolis eruit gegooid en een van de NKBV genomen. Hoef je je qua winter (berg) sporten geen zorgen meer te maken.

Ik denk dat ze foto`s zullen willen zien van de condities op de skiroute en als dat zo goed als ongeprepareerd is zullen ze het denk ik als off-piste beschouwen.

Don`t eat yellow snow

Skiverzekering via Dit was in 2 minuten gefixt. Nu veilig met helmpje de berg af!

Ook hier de nkbv verzekering!

In de winter als ook in de zomer de bergen in en echt alles is gedekt voor (ik meen) 3tientjes per jaar! Dus ook klimmen, abseilen, off-piste etc etc

Plaats een reactie