Saalbach Hinterglemm januari 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Weet iemand misschien of het druk is rond de 4e week van januari op de pistes in Saalbach Hinterglemm? (op basis van voorgaande jaren)

Vorig jaar zijn wij rond dezelfde periode naar Mayrhofen gegegaan waarbij de drukte ons (positief) erg meeviel. we willen nu een ander Skigebied proberen en ons oog is gevallen op Saalbach Hinterglemm : )

Pluk de dag, voor je in een vaas eindigt

Lijkt me niet, is geen vakantieweek volgens mij

Gang is alles

Zeker geen drukte, zowieso een gebied met veel snelle liften! Ik zeg doen!

Zelfs in krokus geen lange wachttijden door moderne liften. Topgebied veel beter dan mayrhofen vind ik.

Bedankt voor de reacties!

vanavond gelijk maar even booken

Can’t wait!!!

Pluk de dag, voor je in een vaas eindigt

Is dan lekker druk, pas echt druk in de vakanties.

Nee joh, echt rustig dan.

ben ze vrij zeker vna dat het rustig is dan … geen schoolvaknties en in dit top gebied met super liften zijn wachtijden dan gewoon onbestaande…

Bedankt voor de reacties!

vanavond gelijk maar even booken

Can’t wait!!!

BjornB op 25 okt. 2013 16:09

Mag hier natuurlijk geen (directe) reclame maken voor mijzelf, maar als je gaat boeken kijk voor beschikbaarheid meteen op saalbach.com/accomodaties, dit voorkomt je een boel mailtjes en telefoontjes!

wij gaan mss ook naar Saalbach laatste week van januari, ik vermoed dat de sneeuwhoogte dan geen probleem is? Iemand een idee hoe de omstandigheden er waren de laatste jaren in januari?

Ik kom al jaren in Saalbach-Hinterglemm, omdat je bij vele liften het gebied in kan is het meestal niet zo druk bij de liften (in krokus en in kerstvakantie) kan het wel druk zijn bij bijvoorbeeld de zwolferkogel.

De laatste jaren waren de sneeuwcondities in januari vrij goed.
Mochten er nog meer vragen zijn, vraag dan gerust!

Of kan iemand een indicatie geven van hoe het weer dan in het algemeen is voorgaande jaren? (misschien lastige vraag of juist een open deur, maar vragen staat vrij ;) )

Slecht, vaak waterskien en temperaturen van +15 met veel zon.
Nee is geen touw aan vast te knopen, de afgelopen jaren wel vrij goed hoor.

ik weet dat Saalbach een risico is wat later op het seizoen (heb er zelf een paar jaar geleden in maart in de regen geskied), maar vraag me gewoon af of dat risico er in januari ook nog is.

Moet zeggen, ben nog nooit in januari gaan skien, dus heb geen ervaringen met die periode.

Plaats een reactie