Ski A La Carte

Sinds een paar dagen is de website van Ski A La Carte voor het seizoen 2013-2014 ge-update. Ik wil er eventueel dit seizoen gebruik van gaan maken en vroeg me af of er al iemand met dit concept ervaring heeft?

Concept in het kort:1 skipas die toegang biedt tot 4 skigebieden: Paridiski, Espace Killy, Serre Chevalier, Le Grand Massif en korting geeft op: Valmorel, Sainte Foy, La Rosiere.

Op alle gebieden krijg je kortingen en je betaalt per dag, aan het einde van de maand krijg je een automatisch afschrift. Elke 4e dag na 9 dagen betaal je maar 1 euro.

Meer informatie op:
http://www.skialacarte.fr/en

Niet met dit concept maar wel zoiets in de Trois Vallees. De Liberty kaart. Alleen via internet te koop. Starttarief 30 euro. Alleen betalen als je skiet. Zaterdags 50% korting op de dagpas in de vallei waar je verblijft. De andere dagen 20% korting op de dagpas van het gehele TV gebied. Na de negende dag 1 dag gratis skieen. Dit zijn zo ongeveer de voorwaarden, precies na te kijken op de site van TV. Voordeel bij heel slecht weer skieen we niet en betalen we ook niet. We doen dit nu al 2 jaar, 2 maal per seizoen en tot nu toe steeds goedkoper dan de weekpas. De betaling gebeurt ook achteraf via de creditcard.

Lijkt er inderdaad heel veel op, misschien een interessante optie voor mij in de toekomst, zal hem zeker onthouden. Op het moment echter zoek ik gebieden waar ik nog niet tot weinig ben geweest, vandaar dat de Ski a la carte een interessante optie voor mij leek. Alleen voor dat ik het avontuur aan ga zijn wat extra informatie en ervaringen altijd handig…

Plaats een reactie