Head Raptor 115 Rs Skischoen

Ik heb heel het internet afgezocht maar nergens kan ik deze schoenen in Nederland vinden. Weten jullie misschien een winkel in Nederland die Head schoenen verkoopt?:) Ik heb een webshop gevonden waar ik ze kan kopen alleen ik wil ze eerst graag even passen in een winkel!

Alvast bedankt!

null

Bij onze zuiderburen zijn ze nog te vinden. Of het de goede maat is weet ik niet.

http://www.asadventure.nl/index.cfm?fuseaction=products.deta…

When life gets too complicated.... SKI

Wat een mooi schoentje zeg! Online bij de oosterburen kun je hem kopen inderdaad, maar ik zal toch adviseren altijd eerst te passen, voordat je hem koopt!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Bij webshops heb je toch 14 dagen wettelijke (!) retourgarantie!?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@Constant dat klopt maar het probleem is dat ik zit te twijfelen tussen maat 26.0 en maat 26.5… Ik kan moeilijk twee paar bestellen…

Je kan de webshop mailen met het voorstel dat je beide paren krijgt toegezonden en er eentje terugstuurt.

Of je kunt ruilen, kost je alleen extra verzendkosten (bij sommige webshops zelfs gratis ruilen).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Stuur anders eens een mail naar MKskiservice. Daar was ik vrijdag en ze hadden meerdere modellen van Head staan.

Zelf zou ik nooit een skischoen online kopen maar als je het echt wil neem dan die 26,5. De meeste skischoenen (de buitenschaal) worden namelijk niet in halve maten gemaakt. Mogelijk heeft de 26 een kleinere binnenschoen dan de 26,5 maar die zal zich snel naar de buitenschoen vormen waardoor er feitelijk geen verschil meer is. En als hij niet past terugsturen, simpel toch.

Ze zijn bestelt! Maat 26,5 bestelt, als ze er eenmaal zijn dan laat ik een custom zooltje maken bij MKskiservice! Bedankt voor jullie tips:)

Gewetensvraag: Aangezien je de schoen niet hebt gepast heb je de schoen gekozen vanwege de looks?

When life gets too complicated.... SKI

@Alex Mijn maat is 26.0/26.5 dus de maat is goed, of de schoen perfect zit weet ik nog niet maar dat maakt ook voor nu helemaal niet uit want heb 30 dagen om de schoenen terug te sturen als ze niet goed zijn! Alex bedankt voor je interesse in mij! En voordat ik een paar skischoenen bestel kijk ik eerst meerdere reviews op het internet of de schoen wel überhaupt bij mij past(hele smalle of brede schoen/stijfheid, etc)

Maar de pasvorm is toch het belangrijkste aan een skischoen, lijkt mij? Dat gaat over meer dan lengte en breedte. En dat vind je niet op internet. Tenzij ze ergens virtueel passen hebben geïntroduceerd… ?

@Cheizz er is 30 dagen retourtijd!! Omdat deze schoenen nergens in Nederland verkrijgbaar zijn doe ik het zo, als ze niet perfect zitten stuur ik ze gewoon terug(wat een moeite)!

+1 voor @Cheizz . Klinkt misschien een beetje belerend richting @Frédéric, maar skischoenen online kopen (zonder deze te hebben aan gehad) is imo erg onverstandig. Los van het feit dat je ze terug kunt sturen. Schoenen laat je aanmeten bij een speciaalzaak zoals MK of Norbert Maier (Er zullen er allicht meer zijn).

When life gets too complicated.... SKI

Als je geen hele rare voeten hebt, kan je best een paar schoenen op internet bestellen. Zeker als je ze in 30 dagen kan ruilen

@MarceldeSkier Definieer ‘rare’ of ‘normale’ voeten?? Geen enkele voet is hetzelfde. Zelfs niet aan 1 lichaam. Je kunt altijd op internet schoenen bestellen als je dat wilt. Ik vind het alleen erg onverstandig. Je skischoenen zijn het belangrijkste onderdeel van je equipment en daar moet je imo veel tijd een aandacht aan schenken en wel in winkel met verstand van zaken.

When life gets too complicated.... SKI

Rare voeten zie ik als voeten die niet in een normale skischoen passen.
Als een skischoen goed zit, geen pijn doet bij het skiën en niet te ruim is, kan je gerust een paar schoenen via internet kopen.

Rare voeten zie ik als voeten die niet in een normale skischoen passen.
Als een skischoen goed zit, geen pijn doet bij het skiën en niet te ruim is, kan je gerust een paar schoenen via internet kopen.

MarceldeSkier op 31 okt. 2013 15:14

Inderdaad. Maar hoe weet je dat ze geen pijn doen of te ruim zitten? Dat is nu net de grap van passen.

Natuurlijk, terugsturen kan altijd. Maar dan blijf je bezig en kan je beter naar een shop gaan waar ze die (en andere) schoenen hebben en je ze kunt passen. Ben je in een middag klaar.

Succes met je schoenen, voor mij even geen Head. Heb 2 collega’s die op Head skiën en beide hebben al een asje van een Schnall kapot gehad…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Pijn weet je pas als je er echt op gaat skiën.
Via internet kopen is natuurlijk wel voordeliger, en je neemt natuurlijk ook een gok.

Ik heb zelf afgelopen zaterdag een paar schoenen gekocht bij Vos in Baarn.
De Atomic Hawx 120, met verwarmde inlegzool.
Ik heb ze een kwartiertje aangehad en ze voelden goed.

Dat had ik ook met mijn vorige schoenen, voelde goed bij het passen, maar bij het skiën had ik toch echt een drukpunt die veel pijn deed. Stukje uit de binnenschoen gesneden en de pijn was over.

Je kan wel naar de goede bootfitter gaan, maar daar betaal je wel meteen de hoofdprijs.

@ Cheizz dat was juist het probleem deze Head schoenen zijn niet verkrijgbaar in Nederland, en ja ik kon ook een ander paar nemen maar als je iets op het oog hebt wil je graag daarbij blijven(dat heb ik tenminste dan)en als ze niet goed zijn dan stuur ik ze linea recta terug. Zodra ze binnen zijn en goed passen laat ik voor deze schoenen een custom zooltje maken(waarschijnlijk bij mkskiservice) en hopen dat ze dan helemaal als gegoten zitten!

Weet iemand goede ski shops waar ze custom zooltjes maken en eventueel bootfitten?:)

@Frédéric, jou keuze kan ik begrijpen. Een goede bootfitter is http://www.skicenter-edelweiss.nl in Brummen nabij Zutphen.

smeltskiservice.nl

Norbert Maier in Rotterdam, Wim Jaquet in Amersfoort, MK Skiservice in Bilthoven.

@Frédéric Dat snap ik, dat ze in Nederland nergens in de winkel stonden. Ik hoop ook echt voor je dat ze goed zitten. Ik ben alleen een beetje allergisch voor een het uitkiezen van een model of merk zonder te passen (zelf door schade en schande wijs geworden), vandaar dat ik die manier geen goed idee vind. Als je weet wat je wil van een schoen, kan je het best - in mijn optiek - met die eisen een winkel met een groot assortiment binnenstappen en veel passen. Je kan jezelf uiteraard helemaal inlezen op de verschillende aspecten, technologieën en typen die er zijn, maar uiteindelijk moet je ze toch aantrekken.

Ik hoop dat ze je goed zitten en dat je er heel lekker op skiet.

ski centrum heemskerk groetejes

Bedankt iedereen voor jullie tips!! Er zijn altijd nog meer winkels welkom:)

Plaats een reactie