Hulp bij aanschaf skies nodig (All Mountain)

Het voordeel van kopen in een winkel is dat je er ook wat service bij krijgt (bindingen afstellen, met een klacht of probleem langs kunnen komen als dit zich voordoet etc.). De andere kant van het verhaal is inderdaad dat je eerst de ski die je wil moet zien te vinden in de juiste lengte in een winkel. En als dat dan een winkel is aan de andere kant van het land is dat ook weer zo wat.

Online bestellen kan heel goed (heeft mijn vriendin ook gedaan, het kwam uit Spanje). Aflevering vaak binnen een week met een vervoerder die meestal ook Track&Trace heeft. En de prijzen online zijn vaak heel gunstig, zelfs met verzendkosten erbij. Als je binnen de EU koopt, heb je bovendien nog een aantal handige rechten (zoals het 14 dagen retourrecht: zonder opgaaf van redenen terugsturen en je geld terug krijgen) en bovendien hoef je dan geen invoerrechten te betalen. Ik zou wel zorgen dat je betaalt met Paypal (of vergelijkbare dienst), daar zitten ook weer wat verzekeringen en garanties op geloof ik; daarnaast is het gewoon makkelijk.

Naar welk model en lengte (en jaar?) ben je nu aan het zoeken? Ben nu wel benieuwd… ;)

Cheizz, heeft je vriendin toevallig de ski’s bij snowinn.com gekocht? Daar heb ik de mijne ook vandaan en ik vond het echt een topservice. Daar kan alleen een speciaalzaak tegenop denk ik, maar goed voor de prijs kon ik dit niet laten.

On-topic:
Ik heb wel ongeveer dezelfde specificaties al jij ;). 27 jaar, 1m77 en 69kg.

Ik heb zelf dus de HEAD i.Titan wat ik een heerlijke ski vind, maar ik vond 'm in eerste wat zwaar, maar dat went eigenlijk wel en je leert de ski zelf ook beter skiën, heb het idee dat de ski mijn techniek ook beter heeft gemaakt.

Het op de piste echt een beest, off-piste vind ik 'm wat minder, maar dat kan ook aan mijn eigen off-piste kwaliteiten liggen. Maar mis toch een beetje draag vermogen en ik krijg 'm dan wat moeizaam rond, maar kan nog altijd wel van de ski genieten.

Toevallig heb ik vorig jaar wat vrienden aangeraden om Salomon Enduro XT800 te kopen of de Fischer Motive 76 en die heb ik ook allebei geskied en qua prijs/kwaliteit is het wellicht beide een beter idee dan de ski die ik zelf be.

Vind de Fischer bij echt hoge snelheden wat instabiel, maar wel echt een lekkere ski die je uitdaagt maar toch wel makkelijk te skiën is. De Salomon heeft echter mijn voorkeur, mijns inziens de ideale all mountain ski voor een (ver) gevorderde skiër. Off-piste houdt ie het skiën makkelijk en op de piste kan er ook echt van alles mee. Hij skiet wat lichter dan mijn eigen ski en daardoor heb ik soms wel het idee dat de ski bepaalt wat ik doe en ik het niet meer zelf doe, maar goed dat is in uitzonderlijke gevallen.

Heb ze wel allebei maar één dag geskied en ben vooral nog verliefd op m’n eigen ski, maar ik was enorm positief verrast door de ski’s. Ben niet zo heel snel enthousiast over ski’s, dus vandaar :P

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Barrabes.com was het. Maar ook al vaker wat besteld bij Snowinn.com en een aantal Duitse webshops en echt nooit problemen gehad. Ook niet met ruilen of retourneren.

Naar welk model en lengte (en jaar?) ben je nu aan het zoeken? Ben nu wel benieuwd… ;)

Cheizz op 1 nov. 2013 10:10

Ik denk er over om de K2 AMP rictor (2013) te doen. Review zeggen dat dit een erg leuke ski is die goed presteerd op de piste, maar ook zeer degelijk er buiten.
Er is bij sommige reviews wat commentaar op de maximum snelheid van deze ski, maar ik geloof dat mijn maximum snelheid hier nog onder valt.
De lengte is 174, met rocker. Dus dat lijkt me prima voor mijn lengte.
(En hij is in een winkel voor ~400, met binding, te koop. Dat is ook leuk natuurlijk)
Een aantal andere skies leken me ook erg leuk (Salomon XT 850/800, Rossignol Exp88, Fischer Motive 80, K2 rictor 82xti), maar ik zie niet een enorm voordeel met deze skies over de K2 AMP rictor.

Mijn voornaamste twijfel bestaat uit de binding.
De binding is voornamelijk plastic, en het anti-blok systeem (zeg ik dat goed?) kan niet schuiven.
Nu heb ik mij laten vertellen dat de betere bindingen vaak metaal bevatten, en een bewegend anti-blok systeem hebben.
Hoe ver zit ik van de werkelijkheid af? Of is dit een non-issue?

Misschien eens kijken of ik naar snow-world kan en daar wat kan proberen.

Voor jouw skiwensen en gewicht is een normale binding (met sommige delen in plastic uitgevoerd) prima. De echt zware jongens die meer metalen delen bevatten zijn vaak ook gelijk DIN 14 tot 18. Je kunt dan in de knel komen met de onderwaarde en je portemonee.

@SPAM; nee je mist niets. Het eerste antwoord was van iemand van 1m94 met 1m70 latten …

Plaats een reactie