Restaurantjes in Madonna en aan de pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta

Wij gaan in januari skiën bij Madonna dC, De inwendige mens is cvoo ons zeker zo belangrijk als het skiën zelf. Er zitten aardig wat restaurantjes in MdC, heeft iemand tips of aanraders? En voor aan de pistes?

Tips voor het eten:

Chalet Fiat boven Spinale is een mooie modern chalet. Een goeie kaart met lekkere panini’s!
Bij binnenkomst heb je aan de linkerkant ook nog een luxe zaak. Zijn we niet geweest. Ziet er wel sjiek uit.
Richting Folgarida zit ons favoriete restaurant Zeledria. Dat is echt een topzaak! Uitgebreide menukaart, goed eten, mooie wijnkaart, sfeervol en betaalbaar.
Als je echt een klein knus zaakje zoekt is richting Pinzolo het tentje Chioca een aanrader. Simpel maar
sfeervol.

Tips voor pistes:

De zwarte spinale, van Chalet Fiat naar Madonna.
De heerlijke carvepistes bovenin bij Grosste, super mooi daar.
Het duurt even voor je er bent, maar de pistes bij Pinzolo zijn lekker rustig en een mooie dalafdaling.
Bij patascoss zitten hele fraaie pistes, voornamelijk rood.

Veel plezier daar. Dit is pas het echte Italia. Totaal niet te vergelijken met bijv. Val Gardena. Ook mooi maar toch veel meer duitse/oostenrijkse invloeden.
Het blijft voor ons een magische plek. Al drie keer geweest, dus als je nog wat wilt weten zeg het maar.

@Ron Hoe zit het met de prijzen daar? Nog een beetje te betalen? ;-) Ik zit er in februari.

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

Prijzen zijn gemiddeld. Maar Madonna zelf is wel duur. In de restaurants op de pistes is het niet veel duurder dan de bekende grote plaatsen in Oostenrijk. Het verschil zit hem vaak in de menukaart. In Oostenrijk zijn in de meest gangbare hutten de gerechten allemaal rond de €10/€20. In Madonna is dat tussen de €10 en €50.

@Ron, heel erg bedankt voor de info! (ik was gast 982, maar niet ingelogd) Zo duurt het helemaal te lang voor we gaan… Vooral jouw opmerking "dit is het echte Italia" zal in goede aarde vallen bij mijn vrienden. De luxe zaak bij Chalet Fiat gaan we zeker bezoeken, ik zal er verslag van uitbrengen. De restaurantjes in het dorp zelf gaan we ook bekijken, ik zal opschrijven wat ik daar meemaak.

Skiing is a dance, and the mountain always leads

O ja, en ik maak waarschijnlijk ook een knieval voor een klein knus zaakje als Chioca. De week zal bijna te kort zijn, vermoed ik.

Skiing is a dance, and the mountain always leads

Hoi Ron,
Hoe is de verbinding (op ski’s) tussen het gebied van Madonna di C en Folgarida? Is dat een beetje te doen?
Groeten,
Jon

Ja dat is wel te doen. Er zitten daar nog wel een paar oude liften, maar het is een leuke dagtocht.
Van Folgarida terug naar Madonna gaat sneller.

Thanks!

hi Ron,

super om te horen dat je goed kan eten in die buurt. Wij gaan naar folgarida. is daar ook iets zoals zeledria, of ligt dat dicht bij heb je nog tips voor mooie lunch op de pistes bij folgarida? thx

het leukste restaurant op de piste vind ik http://www.zeledria.it/ristorante.php, gewoon met bediening en adembenemend uitzicht. langs de piste No. 7 (Pradalago). verse pasta’s!

Karin Es

een andere leuke hut is http://www.rifugioorsobruno.it/ bovenaan de stoeltjeslift Orso Bruno en in Madonna deze: http://www.graffer.com/

Karin Es

Laatste tips zijn uit 2014. Zijn er mensen die hun recentere ervaringen willen delen?

El Volt Dela Baita in het centrum is goed.

Restaurants aan de piste vielen mij daar enorm tegen. Niets gevonden wat ook maar aan te raden valt.

Zeledria is nog steeds de aanrader. Eén van de zeldzame goede restaurants aan de piste daar. En ook nog aan een leuke blauwe gelegen.

En Malga Cioca boven Pinzolo is uitstekend!

Mr. Slow

Plaats een reactie