Op zoek naar goede schoenen voor op mijn Elan WF14 ski's?

Ik ben een gemiddelde skiër en heb WF14 ski’s van Elan gekregen, ik ben op zoek naar ski schoenen zodat ik de set compleet heb. Is er een minimale flex waar ik me aan moet houden. Of kan ik alle schoenen op deze ski’s zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Waarom zouden andere schoenen niet op de bindingen passen??? Het is allemaal gestandaardiseerd, dus no problem. Flex is afhankelijk van je niveau, lichaamsgewicht en wat je zelf prettig vind.

TIP: Ga naar een speciaalzaak en laat je goede schoenen aanmeten. De schoenen zijn het belangrijkste van je uitrusting.

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor je reactie!

De bindingen en de schoen, dat is inderdaad het probleem niet.

Wij zijn echter bij een aantal winkels geweest waar ons geadviseerd wordt voor een hogere flex te gaan omdat aangegeven wordt dat anders de ski niet "fijn" zal skiën of reageren. Echter zit een schoen met 70 flex goed, zij geven aan minimaal 90 nodig te hebben. Ik ben niet lang en weeg 75kg.

Ik begrijp uiteraard dat ik voor de schoen naar een speciaal zaak moet gaan.

Wij zijn echter bij een aantal winkels geweest waar ons geadviseerd wordt voor een hogere flex te gaan omdat aangegeven wordt dat anders de ski niet "fijn" zal skiën of reageren.

LOL, wat een bllsht :-) Dat waren vast geen speciaalzaken.

Ik zal niet zeggen dat het helemaal niks met elkaar te maken heeft, maar de persoon icm de flex bepalen voor het overgrote deel de ski-ervaring.

When life gets too complicated.... SKI

Flex van 70 is nou niet bepaald sportief… ik zou dus voor een hogere flex gaan, sportief recreatief 85-115. Pasvorm is het allerbelangrijkste.

Je moet niet te veel kijken naar wat erop de schoen staat kwa flex, een schoen waar 130 flex op staat kan even stijf zijn als een schoen waar 115 op staat, het is dus puur een indicatie!

Je moet niet te veel kijken naar wat erop de schoen staat kwa flex, een schoen waar 130 flex op staat kan even stijf zijn als een schoen waar 115 op staat, het is dus puur een indicatie! Flex hangt af van je gewicht en je techniek, het is wel zo dat hoe stijver je schoen is hoe directer je beweging die je uitoefent op je skis zijn! Maar al is je techniek niet goed en je skiet met een hele stijve schoen werkt dat alleen maar tegen je… Iemand die heel weinig weegt kan in principe ook met een stijve schoen skien mits zijn techniek goed is en een agressieve skier is met een sportieve stijl. Cruise schoenen zijn veel minder stijf dan performance/race schoenen.

Ik raad jou een flex van 90-100 aan, nogmaals het is puur een indicatie maar ik probeer hiermee te zeggen dat het een schoen is die net wat stijver/directer is dan een cruise schoen(soepele schoen) wat ervoor zorgt dat je getailleerde ski lekker snel kan kantelen in de bochten.

Ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb:)

Beetje van de hak op de tak verhaal en ook nog onsamenhangend. Hoe kun je überhaupt iets aanraden als je bijna niks weet van de TS. Het enige wat hij heeft gezegd is dat hij een gemiddelde skiër is en dat ie 75kg weegt.

Het enige nuttige wat Gast231 zegt is dat de pasvorm belangrijk is.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie