Bad Kleinkirchiem / Falkert

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Kleinkirchheim

Deze winter gaan wij voor het eerst met kinderen op wintersport. VIa een hoop speurwerk zijn we terecht gekomen bij Falkert. Een erg klein wintersport dorpje (400 bedden) met 10 KM pistes.
Nu zijn de ouderen natuurlijk snel uitgekeken op die 10 KM.

In de buurt ligt de wintersportplaats Bad Kleinkircheim.

Nu heb ik een aantal vragen:

Is Bad Kleinkircheim vanaf Falkert goed aan te rijden? Wegen altijd goed schoon?

Hebben jullie andere tips? Wat is er bijvoorbeeld voor jonge kinderen allemaal te doen buiten het skiën om? Rodelen etc. Maar ook voor de ouderen.

Ik zag op een kaartje van het gebied dat ze van plan waren een nieuwe lift te bouwen, is dit inmiddels al gebeurd.

Wat zijn de leuke afdalingen in Bad Kleinkirchiem?

En wij gaan in de krokusvakantie. Heen doen we het in 2 keer vanwege de kids en de drukte. Is de terugweg goed te doen? We moeten natuurlijk een stuk door Oostenrijk.

Alvast dank voor informatie!

Wij gaan zelf ook in de krokus die kant op, zitten dan in Bad Kleinkirchheim. Gaan voor de 1e keer die kant op dus meeste vragen heb ik geen antwoord op, wat ik wel weet is dat de nieuwe lift inmiddels gebouwd is,

Wist je dat je met je skipas (Karnten skipas) ook naar bijvoorbeeld de Turracher Höhe of Hochrindl kan in de buurt? :)

Over de route kan ik wel wat zeggen. Normaal gezien rijdt je vanaf het knooppunt Pongau het laatste stukje erg rustig. Vanaf Pongau kan het mits de vele drukte file zijn tot in München. Mogelijk alternatief is 's nachts terugrijden of je kan ook de route over Salzburg, Burghausen, Eggersfelden en Straubing rijden en dan over Regensburg naar Nürnberg.

thanks voor de antwoorden!

Plaats een reactie