Skivakantie Oud & Nieuw

Dit jaar wil ik graag 3x afreizen naar de sneeuw. Ik ben een 20 jarige student en heb nog geen mede wintersporter(s) gevonden die kan/kunnen gaan skiën met oud & nieuw. Ik wil graag zoveel mogelijk kilometers maken op een dag. Dus met de eerste lift omhoog en skiën totdat de pistes gaan sluiten. Vorig jaar ben ik ook naar de Alpen afgereisd met oud & nieuw en aangezien me dit goed bevallen is… wil ik het dit jaar weer gaan proberen.

Ik ben/heb…
• … niet echt een apres-ski fanaat, maar heb wel zin in gezelligheid
• … +/- 14 weken ski-ervaring
• … een “lichte” voorkeur voor Frankrijk :D
• … een skiër die van techniek en snelheid houdt

Wie zoek ik?
•… mensen die van skiën houden of boarden en graag de hele dag op de piste willen staan
•… die wel wat ervaring hebben
•… man of vrouw maakt mij niet uit, zolang je maar van skiën houdt ;)
•… mensen die het budget ook graag As Low As Possible willen houden

Nu is mijn vraag: zijn er nog andere forumleden die zin hebben om lekker te gaan skiën in de week van 27/28 december tot 4/5 januari?

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

hoi. heb ik wel zin in. klein budget en veel skilometers. dus als er iets uitkomt ben ik kandidaat.
ben wel n andere leeftijdscategorie ;-)

bvb val gardena is leuk maar dure skipas. verbleven in "gasthof steg" en deden de pendel op en neer elke dag naar santa christina. hotel 528eur dubbel kamer 28/12 - 3/1
sta open voor elk low budget ski en gevarieerd skigebied. :-)
groetjes

Hoi Annickie, die instelling bevalt me wel. mij maakt het niet zoveel uit wat de leeftijd is, want 40 delen door 2 is toch ook 20 (of 20 maal 2 is 40) :D

Mijn voorstel is om in elk geval te kijken of er nog meer mensen interesse hebben om mee te gaan.

Ondertussen even via de PM iets meer kennis maken en gedachtes afstemmen en om te kijken of die met elkaar overeenkomen? :)

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Ik zoek nog altijd mensen die interesse hebben om te gaan knallen in de sneeuw met oud en nieuw. Mocht je interesse hebben, laat hier een bericht achter of stuur me een PM.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

oké, ik heb op zich wel interesse, heb je zelf al iets geboekt.
wat had in je gedachten qua hotel, skigebied, land? prijs?

Ik heb wel wat moois gezien op bizztravel voor niet veel geld en toch best goed hotel

laat maar even horen.

Groeten Jeroen

Hey Jeroen,

Ik heb nog niks geboekt, maar heb wel een paar dingen in gedachte.
Ik stuur je even een PM. Ben benieuwd wat je gezien hebt.

Gr nick

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Heej Nick, ik heb je iets terug gestuurd maar weet niet of je dat ontvangen hebt,
Want heb het idee dat deze site soms niet het gene doet wat ik wil,.

Hey Jeroenski,
Ik heb het ontvangen en beantwoord :)
Gr nick

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

oke, heb je een bericht gestuurd,

Zijn jullie van plan naar het gebied Kitzbühel-Kirchberg te gaan . Het lijkt me heel leuk een paar dagen met ‘leeftijdgenoten’ te gaan skiën. Zelf ben ik 25 jaar en een ervaren skiër.

nog vergeten te melden. ik ben daar al met mijn ouders

@NickC prive bericht @Jeroenski prive bericht

‘‘Stuur mij een update bij een reactie op dit onderwerp’’
Weet niet hoe berichten binnen komen, dus dan maar dubbel op zo’n manier…

@Michiel11, Momenteel is er nog weinig concreets ontstaan. Als we met groepje richting Kitzbuhel-Kirchberg gaan, dan laten we dat weten.
@Bas.Vaartjes, ik zal je bericht beantwoorden ;) Berichten komen binnen als notificatie in je profieloverzicht en bij mij als mail. Je hoeft daarvoor alleen maar het vakje onder het vak van plaatsen van je bericht aan te vinken of bovenaan de pagina "bookmark dit topic" te klikken.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Het is nog een beetje onzeker ivm mijn werk maar ik wil nog wel graag richting de sneeuw. Hebben jullie al een bestemming in gedachten? Low-budget is prima maar heb wel mijn grenzen :-)

Hoi! Ik wil ook heel graag gaan skiën in de week van oud & nieuw. Ik heb een voorkeur voor Oostenrijk en houd wel van apres ski. Maar ik pas me aan, want ik vind het belangrijker om met een leuk groepje te gaan. Ik hoor graag wat jullie plannen zijn. Groetjes, Chantal

Hallo iedereen,

NickC, nog een jongen en ik zijn vorig jaar ook door dit forum bij elkaar gekomen en we zijn een gezellig weekje gaan wintersporten. Dit is erg goed bevallen zoals NickC al schreef.
Ook dit jaar heb ik weer zeer veel zin om te gaan, en heeft NickC ook al contact met mij opgenomen om te kijken of we weer samen wat kunnen gaan plannen.

Chantal, maak even een account aan, dan kun je makkelijker bijhouden wat er in het topic geschreven wordt, aangezien je een notificatie krijgt.

Qua après-ski gaat mijn voorkeur ook zeker naar Oostenrijk, aangezien daar gewoon veel meer te beleven is dan in Frankrijk. Qua skiën (ik ben een snowboarder) is Frankrijk echter vaak een stuk beter. Ligt natuurlijk ook aan de mogelijkheden en omstandigheden.

Heb de week week van oud&nieuw vrij gekregen en heb nog iemand die ook vrij is en wel mee wil. Volgens mij hebben we dus al een aardig groepje.

We hebben de luxe dat overal voldoende sneeuw ligt, dus de keuze is reuze. Oostenrijk of Frankrijk? Zoals mark als zegt is Oostenrijk qua gezelligheid altijd top en naar mijn idee zijn de accommodaties ruimer en schoner. Franse gebieden scoren natuurlijk met de grote gebieden en brede pistes.

We moeten dus nog even brainstormen wat de leukste, beste en mooiste locatie voor ons is. Laten we vooral ook even letten op leuke aanbiedingen!

Hey Chantal,

Leuk dat je reageert, zou je mij een bericht willen sturen? (moet je wel even een account aanmaken)

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Hallo iedereen - klinkt een puik plan, en ik zou 28/12 tot 3/01 ook wel mee willen.
Even wat info over mezelf: joviale en bijdehandse 29 jarige m, niet-roker, al best wat ski-ervaring (Zuid-Tirol, Noord-Italië, Avoriaz), en dus op zoek naar skifanaten die met oud-op-nieuw er tussen uit muizen.

Vragen waar ik nog mee zit:

  1. Is er nog plek in de chalet ? (zeg niet: "ja, ons terras" :) )
  2. Wat is de deadline om definitief akkoord te gaan & te boeken? (ben enigszins in transitie tussen werk, zou in feite geen probleem mogen zijn hoor)
  3. neemt iedereen zijn eigen ski gear mee, of zijn er enkelen die ook ter plaatse huren (ik bvb. moet m’n eigen “gear” terug aankopen, heb 2 j terug de latten en stokken van de hand gedaan met de intentie nieuwe spullen te kopen maar is er niet meer van gekomen)
  4. met welk vervoer gaan we: carpoolen of…? en dan de vermoedelijke RDV point hiervoor?
  5. Is’t de bedoeling dat we zelf ons eten inslaan en kokkerellen of meer uit eten gaan, of combinatie van beide? Ik kan gerust een handje helpen met ‘mise en place’ en het koken zelf …

P.S. als ik even een suggestie mag doen i.v.m de locatie – Kronplatz zou werkelijk hét getipte skioord van 2014 worden, zéér bereikbaar ook per trein en goede skibus service, directe toegang tot de pistes, 100% sneeuwgarantie (!), modernste kabelbanen, etc. Alleen moet je een skipas van 177€ voor 4 dagen of 212€ voor 5 dagen in hoogseizoen er wel voor ophoesten (die voor Dolomiti is nog iets duurder)-- weet niet of jullie dat erover vinden? Anders neem een kijkje op: http://www.kronplatz.com/nl/live/weer/

ik hoor graag van jullie!
Nico

heren, dames, ik zie dat jullie voor dezelfde week ski-gezelschap zoeken als ik. ff kort; man, 49jr. Redelijk ervaren skier, niet speciaal op zoek naar speed, eerder naar lange afdalingen, lange skidagen en verbeteren techniek. Ook een beetje off-piste / toerski. Bergsporter, dus een dagje de besneeuwde bush in op sneeuwschoenen vind ik ook leuk. Lichte voorkeur Frankrijk - is mn vak, maar Duitstalig is ook uitstekend. Heb een fijne diesel met winterbanden en skikoffer.

Hallo iedereen, en hallo nicoflow en mattijs,

Hoe het er nu naar uit ziet kunnen we niet heel specifiek op alle vragen antwoord geven. In principe heeft Nick dit plan in werking gezet, en gaan nick en ik sowieso die week naar de alpen, hopende op 2 leuke reisgenoten erbij. :)
Het gaat erom dat we er met zijn vieren uitkomen waar we naar toe gaan enz. We staan eigenlijk voor alles open. Qua aantal plaatsen is dit dus eigenlijk max 4, omdat dit makkelijk is met de auto (ik heb een auto met winterbanden, diesel) en ook makkelijk met boeken. Natuurlijk zou het ook leuk zijn om met bijv 7 a 8 personen te gaan (twee auto’s, twee keer een 4 pers appartementje). Degene die zich als eerste hebben aangemeld krijgen in principe voorrang, echter is het zo dat we niet te lang willen wachten, dus degene die zich het eerste 100% commiteert zit er bij :)

Hoe we het precies logistiek gaan oplossen is een probleem voor later, momenteel is groep bij elkaar krijgen, uitzoeken en boeken prioriteit nummer 1.

Nick voegt jullie toe op facebook pagina die hij heeft aangemaakt, daar kunnen we lekker los gaan in ons gesprek :) (even nick een pm sturen).

Heb interesse om aan te sluiten, maar beperking in tijd en geen eigen vervoer…
Ben een gepassioneerd skiër met een redelijk skiniveau.

Zoals al hierboven aangeeft. Stuur mij een PM…

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb inmiddels een huttentocht in Italie geboekt. Ik wens iedereen een hele fijne wintersportvakantie! Groetjes, Chantal

goed idee Chantal, ik heb inmiddels ook maar eens contact opgenomen met snowemotion (oid)

alle anderen; veel plezier in val thorens!

Als er hier nog mensen zijn met interesse in een korte skitrip tussen kerst en Oud&nieuw, kijk dan even op onderstaand forum! Idee is heen op de 27ste, 28+29+30 skien en dan einde van de middag op 30 terug, zodat iedereen Oud&Nieuw thuis kan vieren.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/133718

Hallo Mattijs, heb je al een leuk plan?
Als je toch nog iemand zoekt, ik ga graag paar dagen/ klein weekje skiën. Kan tussen nu en 6 jan. Ik heb beetje zelfde wensen als jij lees ik en dat je een auto hebt is top!
Hoor je graag, groetjes Yvonne (31jr)

hoi Yvonne,ik heb inmiddels een huttenzwerftocht geboekt bij snowemotion. Dolomieten, 28-12 tot 4-1.
Wie weet hebben ze nog plaats?
http://snowemotion.nl/index.php/huttentochten/huttentocht-do…

en ik ga met de auto
groet, mattijs

Dankje Mattijs, mijn voorkeur heeft toch een wintersport zonder organisatie maar dank voor de tip. Het ziet er wel tof uit. Veel plezier!

Plaats een reactie