Backprotector

Momenteel ben ik aan het kijken naar backprotectors, maar ik twijfel nog tussen de Dainese Manis 55 en de POC Spine Vest Slim. Uiteraard moet ik ze allebei nog passen, maar heeft er iemand op voorhand al tips?

Iemand ervaring met de Dainese Manis Gilet?

@martijn, hier iemand die ook zoekende is naar de beste backprotector sinds zijn ongeluk en niet nog een flinke klap op zijn rug kan hebben, ik vroeg me af hoe hebben jullie de veiligheid van de backprotectors bepaald?

Want ik heb reviews gezien waarbij de Slytech 2skin back protector (verkrijgbaar bij oa MK skiservice en Topshelf) met strak daarop gevolgd de POC Spine VDP Vest als veiligste uit de test komen omdat deze foam blijft absorberen, de Dainese moet de eerste zoveel miliseconden absorberen waarna deze de rest van de energie vol doorgeeft op het lichaam terwijl de foam van die twee protectors blijven absorberen, bij lage impact absorberen die weinig bij een heftige impact absorberen ze zeer sterk maar de hoeveelheid energie die dus je ruggengraat bereikt moet dus vele male minder zijn dan bij zo’n hardschel.
Omdat ik maar één echte test van backprotectors kan vinden op internet ben ik héél benieuwd hoe jullie hebben getest en jullie mening naar het geen ik hier boven heb beschreven, kan dit kloppen? Of beter gezegd klopt dit?

Thx!

Een goede rugprotector moet tenminste een CE keurmerk hebben, uit mijn hoofd is dat EN 1621. Maar misschien nog wel belangrijker is dat de protector goed zit en dat betekent van je stuitje tot je nekwervels.

@Gast477 de test is niet wetenschappelijk onderbouwd, maar meer praktisch bekeken. We hebben gekeken naar draagcomfort, maar vooral naar de absorptie bij botsingen. Dit hebben we gedaan door middel van het slaan met scheppen, stompen van knieën en laten vallen tegen voorwerpen. Daarbij is een heel duidelijk te voelen dat de absorptiekracht van de geteste modellen heel erg verschillend is.

Ik ben ook zoekende naar een ideale rugbeschermer
een jaar of 3 geleden in een haast een scott hard shell gekocht maar iets te groot waardoor ik hem regelmatig voelde zitten
ondertussen heeft de velcro ook zijn beste tijd gehad :)
maar wel aantal keren blij geweest dat ik hem aan had

ondertussen in verschillende winkels verschillende modellen gepast, oa de poc spine vpd 2.0, de slytech, enz

bestelde me een Komperdell cross protector vest met belt 4.0 in maat medium, mijn normale kledingmaat, maar blijkbaar heb ik small nodig want ook deze voelde ik zitten in mijn nek en de zijbescherming, verder ook veel te warm, enkel de rugbescherming zal volgens mij dus voldoende zijn
qua impactbescherming zou dit model super moeten zijn

heb echter ook de dainese manis 55 eens aangehad en deze zat quasi onmiddellijk goed dus nu twijfel ik weer

in principe zal ik het ding gebruiken voor slalomtraining en "recreatief" skiën op de piste (dus geen park, buiten piste, enz)

welke keuze volgens jullie?

Ik heb de POC Spine Vest, dat is ook de enige waar ik ervaring mee heb maar hij bevalt mij echt uitstekend, ik ga nooit meer zonder de piste op.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Plaats een reactie