Tips / Bus verbinding vanaf ApartHotel

Hoi Allemaal.
wij gaan in december naar het Aparthotel, heeft iemand nog tips.

Ik leest dat de afdalingen in Ifen de mooiste zijn, duurt het lang hierheen met de gratis bus?

Alle input welkom

grt.
Henk

Hallo Henk,

Vanuit het Aparthotel loop je in nog geen 3 minuten naar de bushalte, voor bij de Steinbock (als die er nog is). Vanuit daar moet je nog een keer overstappen richting Ifen en dan ben je er. Al met al neemt dit een klein half uurtje in beslag, maar zeker weet ik het niet meer. Het is al even geleden dat ik er ben geweest.

Tevens heeft Ifen de mooiste afdalingen, maar vind ik Kanzelwand en het daar aangrenzende Fellhorn ook zeer uitdagend! Een tip: ga vooral op een mooie zonnige dag naar Ifen, anders kan je een nare ervaring hebben met liften en zicht!

Ook leuk: Je kunt via de zogenoemde skiweg vanuit Mittelberg (via Zafernalift) naar Heuberg glijden, en daar uiteindelijk boven bij Parsenn-Kombibahn uitkomen. Vanuit daar kun je vervolgens klein stukje glijden naar de hoek van Schwarzwasserstrasse/Schöntalweg (tik maar in op Google in combinatie met plaatsnaam Hirschegg) de pendeldienst naar Ifen te pakken; ritje van nog geen 10 minuten.

Zelf alleen geen ervaring of je met de sleepliftjes (Jedermann, Maisass etc.) in Mittelberg de Zafernalift makkelijk kunt bereiken; zelf altijd vanuit top Walmendinger Horn de weg terug gedaan, omdat ik zelf geen accommodatie in Mittelberg had.

Plaats een reactie