Sneeuw op komst in Winterberg

Na de nodige plaagstootjes met natte sneeuw komt er volgens weerplaza een serieus pak sneeuw aan komende week. Mogelijk 20-35 cm zouden heel misschien een seizoenstart op 23 - of meer waarschijnlijk - 30 noveber kunnen geven…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Tegen de 23ste 20 tot 35 cm sneeuw lijkt me een beetje te hoog gegrepen voor Winterberg, dus ook een seizoensopening tegen dan. Maar (voor) die 30ste november zie ik het wel gebeuren!;D Ik ben voor!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Laat maar komen! Over een paar weken al een vrijdag vrij gehouden dus hopen dat er dan voldoende ligt!

Vorig jaar stond ik ook op 8 december op mijn board in Winterberg, dus laat maar komen die witte zooi… :D

Ben benieuwd. Ook hier is alles al in stelling gebracht om de eerste zondag dat er sneeuw ligt een dagje Winterberg te doen.

@.Robin je boft maar! Ook al naar sölden geweest… :p

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@.Robin je boft maar! Ook al naar sölden geweest… :p

ThijsMeeusen op 18 nov. 2013 15:05

Haha, klopt ;)

null

+
null

Kan je niet ff hierlangs rijden? ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Vorig jaar ook het 1e weekend een dagje geweest. Ik heb de spullen reeds klaarstaan, dus zodra het teken ‘open’ wordt gegeven doen wij een sprint naar de auto :) Altijd leuk zo vroeg naar Winterberg, nog lekker rustig. Zin in!!

@.Robin je boft maar! Ook al naar sölden geweest… :p

ThijsMeeusen op 18 nov. 2013 15:05

Haha, klopt ;)

null

+
null

.robin op 18 nov. 2013 15:21

null

null

maal
(

null
) tot de derde

;)

Vorig jaar ook het 1e weekend een dagje geweest. Ik heb de spullen reeds klaarstaan, dus zodra het teken ‘open’ wordt gegeven doen wij een sprint naar de auto :) Altijd leuk zo vroeg naar Winterberg, nog lekker rustig. Zin in!!

JeroenS op 18 nov. 2013 16:43

Is het dan rustig ja? Ik hoop er wel op in elk geval. Juist daarom hou ik relatief vroeg een dag vrij, want als iedereen vrij is in de kerstvakantie wil je daar echt niet zijn volgens mij.

@.Robin je boft maar! Ook al naar sölden geweest… :p

ThijsMeeusen op 18 nov. 2013 15:05

Haha, klopt ;)

null

+
null

.robin op 18 nov. 2013 15:21

null

null

maal
(

null
) tot de derde

;)

Niels. op 18 nov. 2013 17:15

Hoho gaan we wiskunde doen :o dat is diezelfde kar als die jullie toen in landgraaf bij hadden niet?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Is het dan rustig ja? Ik hoop er wel op in elk geval. Juist daarom hou ik relatief vroeg een dag vrij, want als iedereen vrij is in de kerstvakantie wil je daar echt niet zijn volgens mij.

Mike123 op 18 nov. 2013 20:03

Mijn ervaring na 2 jaar achter elkaar in het 1e weekend er geweest te zijn is dat het nog relatief rustig is. Geen wachttijden en genoeg ruimte op de pistes. Dit schijnt zo te blijven tot de grote kerstvakantiedrukte. Dan wil je er idd niet zijn…

Relatief is inderdaad het woord. Door de moderne liften moet je niet/nauwelijks aanschuiven bij de lift, maar is het wel een mierenhoop op de piste. Mocht dit een gebied in de Alpen zijn zou ik er nooit naar toe gaan. Goed voor een dag, maar niet langer. De korte afdalingen gaan ook snel tegensteken.

Thijs: Die bak zit ondertussen in Turkmenistan.

Willigen heeft een nieuwe 6er stoellift geopend, net op tijd voor het seizoen, nog 1 meer te gaan en dan ga ik nooit meer naar Winterberg

Ideaal voor een lang weekend met onze twins :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Als Niels samen met Lara in Winterberg is zullen ze samen veel bekijks hebben!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Willigen heeft een nieuwe 6er stoellift geopend, net op tijd voor het seizoen, nog 1 meer te gaan en dan ga ik nooit meer naar Winterberg

DaBenzEll op 19 nov. 2013 13:20

2 of zelfs 3 zul je bedoelen… Van Ritzhagen naar de Ettelsberglift gaat via 2 hellingen en 3 liften en dan moet je nog een stuk lopen ook. Ik heb vorig seizoen zowel Winterberg als Willingen gedaan en wat mij betreft ligt Willingen nog een straatlengte achter op Winterberg. Nu met de nieuwe lift op de Kappe is het in Winterberg zelfs nog een stuk beter geworden…

Grußen aus dem Sauerland

Willigen heeft een nieuwe 6er stoellift geopend, net op tijd voor het seizoen, nog 1 meer te gaan en dan ga ik nooit meer naar Winterberg

DaBenzEll op 19 nov. 2013 13:20

2 of zelfs 3 zul je bedoelen… Van Ritzhagen naar de Ettelsberglift gaat via 2 hellingen en 3 liften en dan moet je nog een stuk lopen ook. Ik heb vorig seizoen zowel Winterberg als Willingen gedaan en wat mij betreft ligt Willingen nog een straatlengte achter op Winterberg. Nu met de nieuwe lift op de Kappe is het in Winterberg zelfs nog een stuk beter geworden…

Mikannika op 19 nov. 2013 21:19

Absoluut waarheid, zou mooi zijn als de wandelroute wordt opgeheven en plaatsmaakt voor een mooie lift, dan kom je in ieder geval beter voor de dag. Ik twijfel wel of het dan niet te druk gaat worden gezien de karige aantal pistes.

Als de "flow" er eenmaal in zit en de milieugekkies vinden dat je niet alleen bergruggen kaal mag slaan voor windmolens, maar ook voor nuttiger zaken zoals dan kan Willingen heel mooi worden met de reeds eerder geplande uitbreiding naar de Sternrodt in Bruchhausen. Tot dan is Winterberg ver vooruit, zeker met de aanstaande verbinding met Neuastenberg.
Vandaag komt de eerste sneeuw, echter voorlopig nog geen seizoenstart in zicht, wel mogelijkheden voor grundbeschneiung.

zoals skipistes (laatste woord viel weg bij de autotext invoer)

hoop dat het snel pak gaat sneeuwen en dat we snel op de latten kunnen staan in willingen/winterberg!

… dan kan Willingen heel mooi worden met de reeds eerder geplande uitbreiding naar de Sternrodt in Bruchhausen. Tot dan is Winterberg ver vooruit, zeker met de aanstaande verbinding met Neuastenberg.

Gast184 op 20 nov. 2013 09:16

Ik twijfel er zeer aan of beiden de komende jaren zullen worden doorgevoerd. Zeker de eerste lijkt me zo goed als onmogelijk als ik kijk naar de financiële situatie van deze en gene die wat in de melk te brokkelen heeft. Ik weet daarbij niet eens of het wel in het belang van Willingen is om een entree tot hun gebied te hebben vanuit de regio Olsberg. Dan heb je kans dat veel mensen daar ineens hun overnachtingen gaan boeken…

Grußen aus dem Sauerland

Mijn ervaring na 2 jaar achter elkaar in het 1e weekend er geweest te zijn is dat het nog relatief rustig is. Geen wachttijden en genoeg ruimte op de pistes. Dit schijnt zo te blijven tot de grote kerstvakantiedrukte. Dan wil je er idd niet zijn…

JeroenS op 18 nov. 2013 22:44

Daarom gaan we dan dus ook niet, maar juist de week ervoor. In de hoop dat het dan dus goed is. Even warmskiën voor het tripje van januari!

Afgelopen jaar een keer op zaterdag geweest en twee keer op vrijdag. Die vrijdagen zijn echt hemels. Heerlijk rustig, nergens wachten. Mij zie je daar niet meer op zaterdag (tenzij het echt niet anders kan :P).

2 of zelfs 3 zul je bedoelen… Van Ritzhagen naar de Ettelsberglift gaat via 2 hellingen en 3 liften en dan moet je nog een stuk lopen ook. Ik heb vorig seizoen zowel Winterberg als Willingen gedaan en wat mij betreft ligt Willingen nog een straatlengte achter op Winterberg. Nu met de nieuwe lift op de Kappe is het in Winterberg zelfs nog een stuk beter geworden…

Mikannika op 19 nov. 2013 21:19[/post[/quote]Precies! En tegen de tijd dat Willingen zoveel moderne liften heeft als Winterberg is het er ook net zo druk. ;)

[quote]Als de "flow" er eenmaal in zit en de milieugekkies vinden dat je niet alleen bergruggen kaal mag slaan voor windmolens, maar ook voor nuttiger zaken zoals dan kan Willingen heel mooi worden met de reeds eerder geplande uitbreiding naar de Sternrodt in Bruchhausen.[post]Gast184 op 20 nov. 2013 09:16

Nou, voor de verbinding van Willingen naar Sternrodt in Olsberg-Bruchhausen heb je in deze eeuw nog veel fantasie nodig. Het was jaren geleden eens een plan geweest, maar inmiddels verre van realistisch. En het grondstuk dat aan het skigebied van Sternrodt grenst is van zo’n groene rakker die er zelfs voor gezorgd heeft dat een piste moest sluiten, welke vroeger over z’n grondstuk verliep. Ook is het wat betreft financiële middelen voor Sternrodt bijna onmigelijk om een eventuele kunstsneeuwinstallatie te bouwen, aangezien een meer voor wateropslag onder de grond gebouwd zou moeten worden wegens natuurbescherming. Overigens zijn de bedrijven uit Willingen ook niet in staat om financieel een dergelijke verbinding te dragen. Winterberg zit er financieel erg goed voor en kan desnoods delen van beschermde natuurgebieden ‘afkopen’. Natuurlijk niet letterlijk, maar er is in ieder geval veel mogelijk.

En wat betreft de aankomende sneeuwval… Dat ziet er ook niet meer zo rooskleurig uit. Er zal waarschijnlijk boven de 400 m +/- 5 cm sneeuw vallen. In de dagen ernaa trekt de vorstgrens op naar 800 m. Alles daaronder zal weer gaan smelten. Voorlopig dus nog geen wintersport in het Sauerland. :(

null
Het wordt al wit!!

#wintersport verslaafd

En wat betreft de aankomende sneeuwval… Dat ziet er ook niet meer zo rooskleurig uit. Er zal waarschijnlijk boven de 400 m +/- 5 cm sneeuw vallen. In de dagen ernaa trekt de vorstgrens op naar 800 m. Alles daaronder zal weer gaan smelten. Voorlopig dus nog geen wintersport in het Sauerland. :(

Frans op 21 nov. 2013 10:14

Eind november zou ook wel erg vroeg zijn. Als de boel half december er netjes bij ligt is dat al heel wat.

Haaah! Ik mocht er dan wel flink naastzitten met het raden van de eerste ‘echte’ sneeuwdump, nu zat ik er perfect op voor de opening van de eerste lift in Winterberg!:p En @HarryvdBerg ook;)
Hebben we iets gewonnen?:)

Iemand die vandaag is geweest of morgen gaat? Ik vind het nu echt geen weer om er naartoe te gaan eigenlijk… Je kan beter wachten tot volgend weekend lijkt me:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Een prima idee dat iedereen is weggebleven vandaag! :) Het was daarom ook de hele dag door erg rustig en waren er natuurlijk geen wachttijden. De piste was zonder meer van goede kwaliteit. Iedereen die dacht dat het vandaag ‘waardeloos’ zou zijn heeft de plank goed mis geslagen. Het weer was inderdaad niet bijzonder, maar de piste des te beter.

De TV-zender WDR en Radiozender 1Live waren vandaag ook aanwezig. Wellicht was ik vanavond dus nog kort op TV te zien. ;) Zo’n vroege seizoenstart is natuurlijk goede reclame.

Heb je foto’s, Frans? En wat was er nu precies open? Was die aangepaste prijs voor de skipas nog een beetje de moeite?

Hopelijk gaan er de komende dagen steeds meer liften open.

hier op het alpinforum in berichten van Hibbe fotos´s en link naar TV rapportage

;amp;t=48151&start=125

Plaats een reactie