Sneeuw op komst in Winterberg

video van de nieuwe skilift in willingen!

yes we kunnen weer weekendjes weg :-) vrijdagavond maar die kant op als ik het zo zie en lees

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Lijkt dat er dit weekend sneeuw op komst is? Lijkt dat het -3 graden onder nul wordt s’nachts. Dan kunnen wellicht de sneeuwkanonnen aan. Zou het skigebied een oppepper krijgen het komende weekend?

@Gast604: Het is de vraag in hoeverre de neerslaag ook daadwerkelijk als sneeuw naar beneden komt. Diverse websites geven verschillende voorspellingen aan. Dat maakt het er helaas niet duidelijker op. De meest betrouwbare weersvoorspelling is van meteomedia, dank het weerstation op de Kahler Asten. Check: http://wetterstationen.meteomedia.de/?station=094230&wah…

Mocht het koud genoeg worden zal men beslist gaan besneeuwen, maar het moet dan wel gedurende een langere periode in de nacht koud blijven. Een enkel ochtenduur is niet voldoende. Men moet wel 3-4 uur kunnen besneeuwen om er iets effectiefs uit te kunnen halen.

@Frans Gast604. Bedankt voor je reactie. Ik zie dat de voorspellingen in de grafiek van het weerstation zojuist naar boven zijn bijgesteld. Balen ik had voorgenomen om begin volgende week te gaan skiën in Winterberg. Ik ben bang dat het er niet in zit.

WDR meldt sneeuwgrens op 500 meter, morgen dus wellicht een opfrissertje. Komende dinsdag meer sneeuw verwacht. Omstandigheden blijven minimaal

Drie vlokken gevallen in Winterberg! Zie je iig even die poepsneeuw niet…

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika
Beter papsneeuw dan geen sneeuw. Knap werk in de op één na zachtste winter sinds een eeuw. We waren met 6 koude en sneeuwrijke winters op rij (gemiddeld 2 graden kouder dan begin jaren 90) ook wel een beetje verwend…

Nou mensen… het lijkt gedaan in Winterberg. Af en toe nog een paar vlokken nog, maar als je de voorspellingen kijkt van de komende 2 weken dan gaat het overdag erg warm worden. Vorige jaar konden we tot eind maart prima skiën hier op vrijwel alle pistes, maar dat gaan we nu (vrijwel) zeker niet halen. Ik ga mezelf langzaam maar weer in de zomermodus zetten en m’n mountainbike rijklaar maken. Een mooie mountainbike-tocht hier in het Rothaargebirge (waar Winterberg en Willingen in liggen en waar Medebach, waar ik dus woon, min of meer tussen ligt) is ook echt ge-wel-dig. Bijna net zo leuk als skiën én de afdalingen zijn véél langer…

Grußen aus dem Sauerland

Ik vrees inderdaad ook dat het gebeurd heeft, of maart moet nog even z’n staart roeren en iets geks doen op het eind. Maar anders was dit een zeer matig seizoen voor de ondernemers in Winterberg. Er zat helaas niet meer in.

Plaats een reactie