verbinding Lech-Warth

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Eventjes feed-back geven op m’n eigen vraag. We zijn in Warth omhoog gegaan, doorgeskied naar Lech, daar op 't gemakje de Weisse Ring gedaan met een enkele dubbele afdaling erin. Helaas lange wachttijd voor die mega-gondel in Lech omhoog (iets van 30 minuten) en behoorlijk wat drukte op de ski-route die op dat moment al aardig slecht werd door het warme weer. Nietemin een zeer mooie ronde, prachtig achterland en gewoon genoten van de Arlberg.
Nadeel aan Lech: het volk, de bontjes, de parfum en de mooi-weer-skibroeken. Maar dat zal wel mijn persoonlijke mening als plebs zijn ;)

Over de overbruggingslift: prachtig gemaakt! Eventjes een heel vreemd beeld om zowel bankjes als gondels aan dezelfde kabel te zien hangen. Technisch gezien knap werk, aangezien de stoeltjes "halfweg" in en uit voegen.

Helaas van Warth/Schrocken niet veel gezien. Ikzelf was aan 't end van de dag gaar (het was tenslotte al dag 4… ). Misschien volgend jaar nog eens doen en dan alleen W/S bekijken.
@Jesper, als ik het goed begrijp ben jij komende week ginder. Veel plezier alvast!

Eventjes feed-back geven op m’n eigen vraag. We zijn in Warth omhoog gegaan, doorgeskied naar Lech, daar op 't gemakje de Weisse Ring gedaan met een enkele dubbele afdaling erin. Helaas lange wachttijd voor die mega-gondel in Lech omhoog (iets van 30 minuten) en behoorlijk wat drukte op de ski-route die op dat moment al aardig slecht werd door het warme weer. Nietemin een zeer mooie ronde, prachtig achterland en gewoon genoten van de Arlberg.
Nadeel aan Lech: het volk, de bontjes, de parfum en de mooi-weer-skibroeken. Maar dat zal wel mijn persoonlijke mening als plebs zijn ;)

Over de overbruggingslift: prachtig gemaakt! Eventjes een heel vreemd beeld om zowel bankjes als gondels aan dezelfde kabel te zien hangen. Technisch gezien knap werk, aangezien de stoeltjes "halfweg" in en uit voegen.

Helaas van Warth/Schrocken niet veel gezien. Ikzelf was aan 't end van de dag gaar (het was tenslotte al dag 4… ). Misschien volgend jaar nog eens doen en dan alleen W/S bekijken.

@Jesper, als ik het goed begrijp ben jij komende week ginder. Veel plezier alvast!

interjrs op 14 feb. 2014 17:53

Ik denk dat je de Rüfikopfliften bedoelt :P
Ik vind al die mensen die jij noemt nooit zo erg. Kan er meestal wel om lachen, en ze hebben mooie auto’s dus dat is ook wel een leuk gezicht :)

Jazeker ik ga morgen richting Warth! Bedankt, heb er veel zin in!

Gang is alles

Nou kom ik al wat jaren in Lech, maar 30 minuten wachten bij de Rufikopfbahnen, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt…
En wat betreft de kleding…dat hebben wij nou ook, maar dan andersom: opeens zijn er mensen in een soort Oostblokskipakken, zo lelijk!!! :-)

Nog even een waarschuwing over de Auenfeldjet: deze moet je alleen gebruiken bij stabiel weer. Deze week is de lift al twee keer midden op de dag gesloten vanwege de wind. En dat terwijl het 's morgens prachtig weer was. Er zullen heel wat mensen met de taxi terug gegaan zijn…

Groeten uit Lech. Prima sneeuw, weinig parfum hier ;-)

Nou kom ik al wat jaren in Lech, maar 30 minuten wachten bij de Rufikopfbahnen, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt…
En wat betreft de kleding…dat hebben wij nou ook, maar dan andersom: opeens zijn er mensen in een soort Oostblokskipakken, zo lelijk!!! :-)

Nog even een waarschuwing over de Auenfeldjet: deze moet je alleen gebruiken bij stabiel weer. Deze week is de lift al twee keer midden op de dag gesloten vanwege de wind. En dat terwijl het 's morgens prachtig weer was. Er zullen heel wat mensen met de taxi terug gegaan zijn…

Groeten uit Lech. Prima sneeuw, weinig parfum hier ;-)

Flexen op 14 feb. 2014 19:31

Hahaha nou ik board iig niet in zo’n oostblokskipak xD
Oh oke daar zullen we voor oppassen.

Maar uh wat voor auto rijd jij eigenlijk :D?

Gang is alles

@Jesper: wij rijden Transavia ;-)
By the way; we zagen vanavond een groot deel van de Oranjes arriveren.

@Jesper: wij rijden Transavia ;-)
By the way; we zagen vanavond een groot deel van de Oranjes arriveren.

Flexen op 14 feb. 2014 23:26

Ohjaa dat is waar ook! Was ik helemaal vergeten dat jij met 't vliegtuig ging :P
omg misschien kunnen we wel even een drankje met Willem doen

Gang is alles

@Flexen; Hoe zijn de piste condities momenteel te Lech & Warth-Schröcken ?
Ik lees nl. nogal vrij tegenstrijdige berichten her & der dus misschien kunnen jullie eventjes duidelijkheid brengen?

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

De pistes in Warth-Schröcken zijn op dit moment erg goed! Door de sneeuw van zondag (min 30 cm) ligt alles er prima bij. Ze hebben het prima geprepareerd. Ook naast de pistes ligt nog veel poeder :) . De pistes die echt in de zon liggen (bij het Auenfeld) zijn in de ochtend prima, aan het eind redelijk bruin. Lech hetzelfde verhaal: eigenlijk overal prima. De pistes liggen er veel beter bij dan ik vooraf door alle verhalen over de slechte winter had verwacht. En vandaag sneeuwt het weer…

De pistes in Warth-Schröcken zijn op dit moment erg goed! Door de sneeuw van zondag (min 30 cm) ligt alles er prima bij. Ze hebben het prima geprepareerd. Ook naast de pistes ligt nog veel poeder :) . De pistes die echt in de zon liggen (bij het Auenfeld) zijn in de ochtend prima, aan het eind redelijk bruin. Lech hetzelfde verhaal: eigenlijk overal prima. De pistes liggen er veel beter bij dan ik vooraf door alle verhalen over de slechte winter had verwacht. En vandaag sneeuwt het weer…

Martijn24 op 19 feb. 2014 07:39

De verbinding naar Lech is echt geweldig trouwens.Er zijn zoveel meer kanten waar je heen kan.
Goed verwoord :D

Gang is alles

Flexen is al weer thuis :-(
Maar vorige week was het ook al prima. Alleen wat steentjes boven aan Madloch.

Er wordt in de diverse forums (hier en bijv. Alpinforum) teveel en te dramatisch geleuterd.
Ik vrees dat dat inherent aan internet forums is…

Wij zijn overigens met taxi/trein via St.Anton naar Innsbruck Airport gegaan. Dan zie je weer het verschil in sneeuwomstandigheden tussen Lech en St.Anton:
In Lech is alles prachtig wit, in St.Anton witte stroken in een bruin landschap. Terwijl het hoogteverschil niet zo groot is.

En wat hebben ze St.Christoph en St.Anton de afgelopen jaren toch verknald met lelijke gebouwen…

Ik vermoed dat ze de afdaling naar de auenfeldjet volgend jaar toch van besneeuwing moeten voorzien om deze optimaal te laten renderen. Was al één van de pistes die het snelste slecht lag en nu nog meer.

@Geensmaarten: hij rendeert al het hele seizoen prima anders :-) beetje bruin, maar verder gaan er dagelijks duizenden overheen.

Wat in mijn ogen echt belangrijk is: betere liftverbinding vanuit Warth; wij vonden de terugweg vanuit Warth erg omslachtig en vervelend met drie liften en steeds korte stukjes piste.
Het schijnt overigens dat ze daar ook mee bezig zijn, net als een lift vanuit Schrocken-dorp

Flexen is al weer thuis :-(
Maar vorige week was het ook al prima. Alleen wat steentjes boven aan Madloch.

Er wordt in de diverse forums (hier en bijv. Alpinforum) teveel en te dramatisch geleuterd.
Ik vrees dat dat inherent aan internet forums is…

Flexen op 19 feb. 2014 10:46

Waarover wordt dan gezaagd?

.

En wat hebben ze St.Christoph en St.Anton de afgelopen jaren toch verknald met lelijke gebouwen…

Flexen op 19 feb. 2014 10:51

Warth en Schrocken als dorp zien er mooi uit vind ik, maar die nederzettingen op bijvoorbeeld Salober zijn toch ook niet esthetisch.

St.Christoph was tot ongeveer 10-15 jaar geleden heel bijzonder, beetje sprookjesachtig. Daar is niets van over.
St.Anton was ook heel mooi, maar lijkt nu op Solden en Ischgl.
Als je dat vergelijkt met Lech…Daar zijn ze blijkbaar veel strenger met de bouwvoorschriften.

Nieuw testbericht van Lech-Zürs,Warth-Schröcken op skiresort.de!
http://www.skiresort.de/skigebiet/lech-zuers-warth-schroecke…

Gang is alles

Leuk, maar http://www.skiresort.de moet je verder niet te serieus nemen

@Flexen why not? ze hebben altijd best leuke testberichten en info over gebieden vind ik

Gang is alles

De info klopt heel vaak niet, in het bijzonder over nieuwe liften,
Het is een marketing-site…zoals zovele

@Gast356 Dat kan wel kloppen, nieuwe liften zijn vaak nog niet zeker.
Zijn er nog meer dingen die niet kloppen dan?

Gang is alles

356, it was me.
Skiresort is al langer bekend als rommelsite, met juist "bevestigde" mededelingen over liften die dan nog lang, of helemaal niet komen.
Ik vind het bovendien een hopeloos te navigeren site.
Je krijgt sterk het idee dat het alleen maar gaat om geld verdienen. Een beetje zoals het hier op wintersporters.nl heel langzaam ook vergaat: Eerst een aardige reputatie en een schare volgers verzamelen, en er dan stukje bij beetje met de pet naar gooien

@Flexen aha, kun je hier een voorbeeld van geven, ben dit namelijk nog nooit tegengekomen.
Ik vind de site juist wel handig, veel info over gebieden en vaak ook met testbericht en video. Ook veel foto’s van het gebied en van de liften meestal ook
Over dat laatste weet ik niet veel vanaf, dus geen mening daarover

Gang is alles

Plaats een reactie