Mini ski oostenrijk

Ik ben op zoek naar een adresje in oostenrijk voor een korte ski vakantie van 3 dagen. Zelf denk ik aan damuls of sankt anton, allebei omdat het vrij makkelijk aan te rijden is.

Weten jullie nog een leuke skigebied voor ongeveer 8 uur rijden? Of anders een goedkoop gasthof in damuls of sankt anton?

Gasthof Krone, Sonntag

Zugspitzarena (Lermoos-Ehrwald) valt nog onder de 8 uur, Wart-Schröcken (met verbinding met Lech) is ook nog net te doen. Brandnertal ook, en de wilde Kaiser kan ook nog net binnen 8 uur.
het Kleinwalsertal is nog sneller en ook nog een mogelijkheid.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor soort skigebied je zoekt.
Afhankelijk van in welke Periode je gaat zou ik het plaatseljke toeristenburo vragen naar vrije accomodaties voor 3 dagen.

Silvretta Montafon is ook een aanrader.

thnks voor de tips, ga het vanavond gelijk even bekijken. Het is voor over twee weken en we zijn beide ervaren skiers dus wel beetje uitdagende afdalen.

Even hier op verder gaan… welke sites kennen jullie zoal voor midweek ski’s en shortski’s te boeken

@Derk
Als je goedkoop gasthof in Sankt Anton zoekt is Stuben wellicht goed alternatief. Prijstechnisch interessant en je stapt direct in lift met aansluiting gebied St. Anton.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

oke, dan zou ik inderdaad voor Damüls, St. Anton (met acco in Stuben of omgeving) of Wart-Schröcken (en dan skieen in Lech/Zürs) gaan.

oke, dan zou ik inderdaad voor Damüls, St. Anton (met acco in Stuben of omgeving) of Wart-Schröcken (en dan skieen in Lech/Zürs) gaan.

thnks iedereen voor de tips, ik ga het even aankijken allemaal en vervolgens week van te voren wat boeken. Van de drie dagen willen we misschien twee dagen off piste gaan skien met een gids maar we weten nog niet precies hoe we dit aan moeten pakken, hiervoor zal ik een nieuw topic openen :)

meestal kun je zo’n off-piste tour via de skischool boeken.

Wij zitten zelf was verder uit de Arlberg. Ervaring leert dat wanneer je wat verder weg zit het beduidend goedkoper wordt. Heb al in Fliersch, Wald, Dalaas en Klösterle gezeten. Vond Stuben ook nog behoorlijk prijzig. Om de skigebieden aan te rijden heb je toch een auto nodig. Dus kun je 's Morgens ook best 5 min langer rijden. Montafon heeft trouwens ook leuke gebieden voor een short ski.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie