Budget skivakantie? Tips?

wij gaan al jaren naar vorarlberg ( brand) huisje incl stroom water bedlinnen enz 550,- met 4 personen
-skipas 6 dagen 163,–
ski’s en schoenen hebben we zelf, maar als je wat wilt huren komt het daar op ongeveer 110.-- voor volwassenen.
Het is daar nog redelijk betaalbaar
mocht je met kinderen gaan:
kinderen tot 8 jaar gratis
skipas kinderen eerstekind betalen rest v/d kinderen gratis.
vooral voor kinderen is het een geweldig gebied, somige skileraren spreken Ned. Omdat het niet zo mega is, zien de kindern je regelmatig langs skien, dus niet 9 uur dropen en 5 uur weer ophalen. De skilessen zijn volgens mij van 10.00 uur tot 13.00 uur dus s’middags nog genoeg tijd om in de sneeuw te spelen. Ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen. Ik zou zeggen veeel ski plezier.

Het komt al dichterbij :)

Wie weet er nog reisaanbieders die goed(koop) zijn? Ik het al bij Jiba, Sunweb, Bizztravel en Wintertrex gekeken.

Misschien toch direct bij een verhuurder boeken?(Oostenrijk/Italië)
Wie weet daar goede sites voor? Ik heb Bergfex en Tiscover al bekeken. Vooral voor Italië zoek ik nog een goede website. Livigno ofzo lijkt me wel wat.

of naar tchechie?

Tsjechie is niks kwa skigebieden.

Iemand ervaring met een van onderstaande gebieden?
-Vars
-Valmorel
-Les Coches
-Flaine
-St.Jean D’Arves

Welke is hiervan het leukst?

Doe dan maar Flaine.
Beetje goed zoeken en je kunt spotgoedkoop zitten.

Onlangs (29 jan - 5 febr) in Flaine geweest. Appartement Les Pleiades, geboekt via Sunweb… Prima acco, vriendelijk personeel, totaal 348,00 per persoon (inclusief skipas, exclusief brandstof, exclusief totaal 21 euro toeristenbelasting, exclusief 28 euro parkeren)… Boodschappen hadden we meegenomen uit Nederland en alleen bier, zuivel, vlees en brood hebben we ter plaatse gefixed… Skigebied is super met prachtige verbindingen naar o.a. Morillon…

Flaine zelf slaat nergens op maar daarom heeft het ook wel weer iets… haha Lelijk betondorp…

Toevoeging: de supermarkten in Flaine zijn wel duur… ;) Brood is overigens prima te doen en in Les Pleiades staan ze 's morgens om half 8 met brood bij de receptie… Ideaal!

Als je het goedkoop wilt doen neem je bier en vlees (diepvries) mee uit NL en haal je alleen de rest daar. Ik heb nog geen €50,- in La Plagne uitgegeven dit jaar aan eten en drinken, incl. bier en vlees uit NL. We waren met 9 man.

Tja dan zijn wij toch nog goedkoper uit! zie eerder bericht, 19 maart 1 week Les 4Vallees 534,00 euro voor 2 pers. incl. grote skipas, parkeren in de parkeergarage gratis! Tja wat betreft eten en drinken… dat kun je net zo duur maken als je zelf wilt. (Bizz Travel)

Maar waar zit je dan t.o.v. de liften en skipistes daar in L4V?

@Losser: dat is goedkoop! Wat jammer dat ik afhankelijk ben van de schoolvakanties (werk in het onderwijs). Een mooie deal in een prachtig skigebied!

Kijk eens op sportiek.nl
Ze zitten volgens mij alleen maar in Les Sybelles maar ze zijn erg goedkoop (verwacht dus ook niet al teveel van het appartement).

Sorry, bedoelde sportiek.com

Les Coches (La Plagne) is een aanrader als je in een niet al te grote plaats met hoogbouw wilt zitten, maar toch de voordelen wilt hebben van een groot gebied. Camelot (nu Sunweb) heeft daar een eigen chalet, eenvoudig, betaalbaar maar prima te doen, en op loopafstand van de pistes.

Weet iemand nog goedkope adresjes in Italië? Of een boekingssite voor voodelige appartementjes of pensionnetjes in Italië.

Tja wij zijn idd niet schoolvakantie gebonden, dus vaak goedkoper. Johan je vroeg waar wij zaten t.o.v. de liften etc. nou lekker naast de gondel onderaan de piste en 50 mtr. lopen naar dorp (supermarkt etc.) naast Hotel Magrappe waar we altijd aan het eind van de dag een afzakkertje nemen. Op zich stelt het dorp Veysonnaz niet zo veel voor maar we komen om te skieen en dat kan daar heerlijk in Les 4 Vallees.

@ RR:
Kijk eens naar Val Cenis. Goedkoop en heel erg gezellig! Nog echte originele Franse dorpen en een super skigebied van 125 km pistes.
Ook over Valloire hoor ik heel veel positieve berichten.
Vars heeft een fantastisch skigebied. Het dorp zelf is echter een beetje een rommeltje. Risoul is beter.

En niks aantrekken van mensen die zeggen dat je niet naar Frankrijk moet want dat zegt meer over die mensen zelf dan over Frankrijk!

Echt budget : lauterbrunnen in zwitserland, ga daar vaak voor een shortski. Slaap dan in een chalet op een camping voor ongeveer 20 euro/nacht. Skipas zelfde prijs als oostenrijk en frankrijk. Eten s avonds in Interlaken wat de dichtstbijzijnde grote stad is en waar je lekker en goedkoop kan eten. Daarenboven vanuit België het dichtste skigebied met +200km pistes

Ze willen eind maart gaan en waarschijnlijk ook nog lekker veel sneeuw hebben. Mijn advies is dan ook; ga lekker naar Val Thorens met Bizztravel of Sunweb. Dan ben je voor een skivakantie + uitbreiding + busreis voor 600 euro wel klaar. Maar het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Wil je ook apres-skiën en/of stappen, dan zit je daar goed. Zoek je naar een mooi chalet moet je daar niet zijn.

@frederik, klikt goed, hoe heet die camping?

Weet iemand goedkope apparteme tjes in Italië?

Tip voor alle low-budget reizigers: Ga nooit in zee met Sportura of Chalet Travel! Alles is wel lekker goedkoop, maar je kan er vanuit gaan dat je appartement ook heel goedkoop en rommelig en niet schoon is. Hun ‘feest’ garantie maken ze wel waar, maar voor de rest is het een uiterst slecht georganiseerde organisatie.

Met mijn school ben ik een keer met Sportura naar Frankrijk geweest. Gelukkig werd het busvervoer uitbesteed aan een extern touringcarbedrijf, maar wel eentje uit Antwerpen. Zitten we helemaal midden in Nederland, moet er speciaal een bus uit Antwerpen komen?! Enfin de reis verliep voorspoedig, maar ter plaatse wisten de studenten (ja, alleen maar studenten als personeel!) niks. Er kwamen nog allemaal zogenaamde ‘extra’ kosten bij en heel veel borg geld.

Dan hadden ze zogenaamd niet tijd genoeg gehad om alle appartementen schoon te maken, moesten we dat zelf gaan doen. En in het appartement was van alles kapot en/of werkte niet. Gelukkig deed de vaatwasser in ons appartement het wel. En over de grote van het appartement en de kwaliteit van het meubilair maar te zwijgen. Veel te klein en super slecht en goedkoop meubilair.

In het voedselpakket (waar we notabene 50 euro p.p. voor moesten dokken) zat ook weinig bijzonders dan alleen wat pastas en brinta pap. Voor fatsoenlijk eten moest je gewoon naar een restaurant en/of de supermarkt.

En als klapper op de vuurpijl was de accommodatie zo sfeerloos als het maar kon. Je zat gewoon niet graag in je appartement en werd je met 6 personen in een klein hokje weggestopt.

Op de terugweg moesten we voor het vertrek van de bus wel tot 22:00 in de avond blijven wachten, terwijl normaal gesproken de bus om 18:00 moest vertrekken. Omdat we ons appartement al uit waren moesten we buiten die uren gaan wachten… En Sportura kwam met geen enkel alternatief.

Gelukkig waren dan de busschaufeurs uiteindelijk bereid om hun bus te openen en alvast de boel in te pakken en dat je alvast kon zitten. Wel moesten de chauffeurs hun verplichte rustpauze van 9 uur afmaken, dus konden we tot 22:00 nog niet vertrekken. Al met al wel een pluim voor het Belgische busbedrijf ‘Verhoeven’ uit Antwerpen, maar de Sportura reisorganisatie is voor mij niet waardig genoeg een rapportcijfer uit te delen. Een 1 is nog te hoog.

Mijn school had destijds na deze ervaring besloten om nóóit meer met Sportura mee te gaan. En terecht!

Vakantie is geboekt…

Is alleen niet lowbudget geworden. De eisen waren toch hoog, waardoor de lowbudgetgebieden in Frankrijk afvielen. Sowieso schadalig dat Frankrijk, verplicht 80euro betalen om je auto in een wei te mogen zetten. Tv kijken, dat kan, 50euro voor een weekje franstalige tv kijken op een 23cm beeldbuis tv uit 1980, nee dank je.

Bestemming is Ischgl geworden, daar wordt je als mens behandeld en wordt je nergens onverstaanbaar een poot uitgetrokken. Per saldo net zo duur als de grote Franse gebieden.

Beste RR, als je voor het eerst naar Frankrijk gaat, pak dan een goed gebied en geen budgetbestemming.
Last-minute via skichalets zit je voor 390 euro een week inclusief ontbijt,diner dan nog een skipas en je bent klaar.
Daar zit je sneeuwzeker in een sfeervol dorp.
Lijkt ook wel reclame, maar vindt het altijd jammer dat mensen naar Frankrijk gaan en dan een slechte ervaring hebben omdat ze zo goedkoop mogelijk willen zitten.
Mijn tip, wacht altijd de last-minutes naar de betere gebieden af en sla dan je slag.
We horen graag wat het geworden is.

Excuus, bestemming is dan Les deux alpes (redelijk groot gebied met gletsjer.

Is dus Ischgl geworden.

Omdat de interessante Franse toch duurder zijn dan ze lijken. Best leuk voor 300euro app. met skipas, maar daar komt nog een hoop bij. 2 dagen extra skipas, uitbreiding skipas, parkeren(80euro!!), tv(50euro!!). Dan heb nog het nationalistische volk dat verrekt om een woordje Engels te spreken.

Nu zitten we met 2 personen vlakbij bij Ischgl voor 350euro in totaal.

@RR:
En wanneer ga je naar Samnaun?

Volgende week :)

We zitten zelf in Kappl, kwartiertje skibus vanaf Ischgl.

@RR:
Ah, leuk man! Kappl ken ik wel, maar alleen van de zomer. Ischgl lijkt me een te drukke après-ski plaats. Alleen doorheen gereden in de zomer. Samnaun ken ik daarin tegen heel goed van de zomer. Ik was in 1997 in Pfunds 3 weken op zomervakantie en ben toen bijna iedere 2 dagen in Samnaun geweest. Super!

@RR
En als de skibus niet bevalt pak je je eigen auto. Kleine 10 minuutjes rijden en gratis parkeren tegenover de gondel. Ben vorig jaar in Kappl geweest. Heeft zelf ook een leuk gebiedje voor een paar daagjes.

Wij betalen helemaal noppes voor overdekte parkeergelegeheid (parkeergarage) en ook niks voor de tv. in Les 4 V Veysonazz dus dat er altijd bij een low budget vakantie van alles bij komt is niet helemaal waar.

Plaats een reactie