Budget skivakantie? Tips?

"Dan heb nog het nationalistische volk dat verrekt om een woordje Engels te spreken."

Mijn ervaring is dat dit heel erg meevalt. Niet iedereen spreekt goed Engels, maar de meeste mensen waar ik afgelopen wintersport mee te maken had (beheer van het appartement, kassieres in de supermarkt, personeel in restaurants) spraken toch een redelijk mondje Engels. Verder spreken Engelsen en Amerikanen over het algemeen ook geen woord in een buitenlandse taal, en bij Duitsers is het ook niet geweldig met hun Engels. Wellicht begrijp je Duits een beetje beter dan Frans, maar dat ligt toch echt aan jezelf.

Running against the wind

Idd Basso, Aflgelopen winter zowel in oostenrijk als in frankrijk geweest en merk weinig verschil. Meeste mensen zijn aardig en behulpzaam en ja in eerste instantie spreekt men de eigen taal en dan blijft Frans altijd wat lastiger voor NL´ers.

Zimmerfrei boeken

1500 a 2000 euro met zijn tweeen, daar zou ik wel drie weken van op wintersport kunnen! Het is misschien een open deur, maar goedkoper op wintersport betekent gewoon inleveren op bepaalde luxe (zelf koken, minder groot skigebied). Dit is mijn persoonlijke ervaring:
-Ga in een appartementje zitten, dit is veel goedkoper dan een hotel. -Ga met meer mensen, hoewel de uiteindelijke besparing per persoon tegen valt als je met een groep gaat. Soms scheelt het een of twee tientjes per persoon. Bovendien heb ik ook als alleenreizende af en toe echt goede deals gevonden (bv. appt/skipas/bus naar Val Tho voor minder dan 400 euro!) -Kook zelf je eten en neem wat te eten mee uit Nederland (potje chocopasta of een zak rijst kost op de berg twee keer zoveel als bij mij om de hoek) -boek een reis met de skipas inclusief! ik heb het al zo vaak vergeleken, en het is altijd goedkoper dan een los appartement en een losse skipas. ze hebben goede inkopers bij de grotere touroperators! -let op bij het boeken van een extra dag/dagen skipas, via de touroperator kan dit gek genoeg soms (zeker niet altijd) juist duurder uitpakken dan wanneer je hem op de piste koopt -als je alleen gaat of met zijn tweeen is het meestal goedkoper om met de bus te gaan dan met de auto (of je moet een leaseauto met vrije kilometers hebben). het is een kwestie van narekenen. een voordeel van de bus is dat je meestal een of twee extra dagen kunt skien, nadeel is dat je dan ook extra dagen hebt om geld te spenderen ;-) -kies een kleiner/minder populair skigebied uit. Buiten de ‘grote namen’ zijn nog heel wat leuke skigebieden waar de liftpassen vaak (ook niet altijd) een stuk goedkoper zijn en een hapje op de piste ook niet direct een rib uit je lijf is. Een skigebied met 150 km piste is toch ook super (en ik ben best een kilometervreter).
-ga naar Frankrijk of Spanje (Pyreneeen). Ik kom ook in Oostenrijk maar het is altijd duurder. Als je bang bent voor hokkerige appartementjes: in de kleinere gebieden heb je veel meer waar voor je geld, en boek gewoon een appartement voor 2 personen meer dan waar je mee reist, dan heb je ruimte zat. De fransen tellen namelijk meestal een klapbed/slaapbank in de woonkamer mee, en die moet je gewoon buiten beschouwing laten.

Leuk dat dit topic nog leeft.

Uiteindelijke kostenplaatje was 350euro appartement, 250euro vervoer, 500euro skipassen.

Plus de rest wat je daar natuurlijk kwijt bent.

Waarschijnlijk even duur dan de betere Franse gebieden.

Vakantie was trouwens prima bevallen met als enige minpunt de drukte op de pistes in Ischl. Liftcapaciteit in overvloed, pistes helaas niet.

Dit jaar wordt het sowieso een weekje Italië, tweede vakantie moeten we nog uitzoeken… misschien toch Frankrijk?

Paar jaar geleden naar Solden gereden. Aan het begin van het dorp staat een informatiebord met daarop de vrije Gastehausen. Zoek, klik of bel en je zit voor 40-50 met z’n tweeen in een leuk pensionnetje incl ontbijt. 2x skipas totaal 400 e. Dan nog een hapje, drankje. Ben je voor ong 900 klaar. Rij je helaas niet van de baas, dan zuinig rijden, heb je onderweg ook nog quality time :)

Aequilater Nubila

Even een reactie op Frans bovenaan deze pagina over Sportura. Wij boeken nu al 3 jaar op rij grote chalets via Sportura (20+) en dat bevalt super!

@RR, "Waarschijnlijk even duur dan de betere Franse gebieden"

Dat valt toch alles mee hoor. Voor dit seizoen weer geboekt via Sunweb naar Paradiski (Belle Plagne) voor een week begin februari, en we zijn incl. busreis, appartement, skipas, skihuur en half pension €550,- kwijt. Uiteraard zal het appartement geen 100m2 zijn, maar dat is voor ons niet belangrijk.

Bij ons: 3e week januari 2012 met Sunweb naar Val Thorens met eigen vervoer, app. Les Balcons de VT, uitbreiding 6d skipas Les 3 Vallées, voor 350,-

Booking.com … of via het goedkoopst mogelijke vakantiebureau. Kijk vooraf op websites als booking.com wat bv. de waarde van andere mensen is over een appartement/hotel … als de meesten er positief over spreken en hun algemeen cijfer goed is op booking.com zal er wel een groot deel waarheid in zitten. Zoek ook een operator waar je skipas vooraf kan boeken, kan goedkoper zijn, of in een algemene prijs zitten die voordeliger is dan hem ginder te kopen.

Die laatste lift halen...

Afgelopen winter (week 5) ook met Sunweb naar Flaine gegaan… 3 personen in een knus appartement "Les Pleïades"… Eigen vervoer, met skipas Grand Massif voor € 340,00 per persoon…

Dat appartement maakt toch niet veel uit, want je eet en slaapt er eigenlijk alleen maar… De rest van de tijd ben je buiten… :)

Budget vakantie volg onderstaande tips (naar mijn mening:

  • Huur en app. met zoveel mogelijk personen
  • Boek bij een reisorganisatie
  • Indien kinderen let goed op kinderkortingen
  • Neem zoveel mogelijk eten mee uit Nederland.
  • Probeer een diesel auto te rijden met zoveel mogelijk personen.
  • Ga niet te veel op stap.

Het is maar wat je wilt natuurlijk.

Wij gaan met 9 personen en zijn rond 500Euro PP kwijt na de vakantie.
Wij kiezen een groot sneeuwzeker gebied.
En wij gaan om te boarden niet om te zuipen.

Vorig jaar met 3-en via Sunweb naar la joue du loup geweest voor 225,- pp incl. bus en pas. last minute.15 maart.

klein gebied dat wel, maar 1 week stralende zon maakt al veel goed :). je moet dan zeker wel met een iets andere instelling gaan. maar er ligt sneeuw en je bent aan het wintersporten dus het kan wel goedkoop. Verwacht geen kilometervreter gebieden

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Stijn: Idd met booking.com kan je overal waar je wil een accomodatie zoeken, maar de commentaar op eigen site is natuurlijk nooit helemaal betrouwbaar. Je kan beter op Zoover kijken, daar staat onafhankelijke recensies op. :)

Zit er dit jaar over te denken om naar het skigebied Zillertal Arena te gaan. Van vrienden positieve verhalen gehoord en het is een groot gebied. De skipas is wat duurder, maar je kunt er veel gebieden mee skiën. Heb nog wel mijn twijfels te kiezen voor Mayrhofen of Königsleiten… Misschien kan iemand mij tips geven? Ik had in ieder geval al wat info gezocht, en na dit bericht op – knip: spam – ben ik iig overtuigd dat Zillertal Arena de moeite waard is.
Tips en reacties zijn welkom, wil binnen een week een paar dagen gaan boeken!

Zelf zeer goede ervaring met Konigsleiten, wij gaan dit jaar voor derde keer in 6 jaar heen.
Voordeel van Konigsleiten is dat je met deze sneeuw over het algemeen lekker tot je app/hotel kan skien wat in Mayrhofen niet het geval is.
Ga je voor het feesten na de tijd dan is er in Mayrhofen veel meer te doen dan Konigsleiten.

Qua gebied ben ik echt een liefhebber van Zillertal Arena, Gerlosplatte is over het algemeen lekker rustig en heerlijke blauwe/rode pistes. Met een beetje doorskien kan je ook makkelijk een dag naar Zell skien en weer terug.

Is het al bijna januari?

Wij wilden eerst hier heen gaan, maar hebben helaas zelf geen auto. De skipas die erbij zit, geld ook voor de kuhtai, en volgens mij is dat aardig sneeuwzeker.

http://winter.bizztravel.nl/wintersport/oostenrijk/otztalsol…

Daarom hebben we nu met sunweb een busreis naar maria alm geboekt, kostte zo’n 520 euro pp incl. busreis, skipas hochkonig en skihuur. Als je zelf geen skis meer hoeft te huren kom je mooi uit binnen je budget.

Wij gaan al ruim 10jaar naar Oostenrijk op skivakantie. Leuk, mooi, fantastisch, we zijn net terug, het was een geweldige week.

Toch is het altijd een beetje prijzig, 240euro skipas p.p., 6-700euro appartementje, hapje en een drankje en de reis niet te vergeten. Dan ben je al gauw tussen de 1500 en 2000euro kwijt met 2 personen.

Nu willen we met 2 personen eind maart nog een weekje skien. Vaak zie je van die aanbiedingen voornamelijk in de kleinere Franse gebieden, 1 week appartment+skipas+busreis voor 300euro p.p…

Wie heeft ervaringen met deze budgetvakanties? Wat is aan te raden? En wat vooral niet?

Wij zijn nog nooit in Frankrijk geweest om te skien. Welke gebieden zijn nog mooi eind maart? En vooral ook goedkoop?

Onze auto heeft winterbandjes en sneeuwkettingen, maar als we voor een appel en een ei met de bus kunnen is dat natuurlijk nog mooier.

Een weekje skien met 2 personen voor in totaal minder dan 1000euro lijkt me wel mooi :)

Dus wie weet er mooie aanbiedingen, locaties of touroperators?

RR op 17 jan. 2011 20:24

Ons chalet is te huur ligt in Karinthie oostenrijk
geschikt voor 6 personen dus zoek nog een paar mensen.Nassfeld 110 km piste en Lienz idem.Kijk eens op http://www.chaletamsonnenpiste.nl
Of geef het door aan familie en vrienden.

Beste tip voor goedkope skivakantie is om zelf een chalet te bouwen op een bepaalde locatie. Voor meer informatie kun je naar de website http://www.lacet-niederrhein.nl. Nog meer tips voor een goedkope ski vakantie om een accomodatie te boeken met een keuken en zelf te koken gedurende vakantie. Gr. Mw. Smeets

Via Sunweb of Husk kan je goede deals vinden voor skipas en appartement in grote skigebieden (zoals Les 3 Vallées). Ski-technisch natuurlijk ideaal. En Als je in een appartement gaat zitten en zelf kookt en brood smeert voor overdag, bespaar je daarmee denk ik nog wel het meeste. Want uit eten en uit lunchen is bijna op elke piste in Europa erg duur.

Afgelopen december (10-17) een week naar Méribel MOttaret (2 personen, 8 dagen skipas Les 3 Vallées, met eigen auto via Zwitserland): totaal incl eten en drinken 1100 euro.

Hier vind je een overzichtelijk artikel over alle tips m.b.t. goedkoop op wintersport http://www.kortingscode.nl/bespaarwijzer/goedkoop-winterspor…

Plaats een reactie