ervaring onlineshop ekosport

Ik heb hier ook een bestelling van board + bindingen en accessoires gedaan, vorige week zondag. Nog niet binnen en dat had ik ook niet verwacht. Track en trace code gekregen en klantenservice in Nederland was goed bereikbaar. Ben benieuwd of ik de bindingen gemonteerd krijg, zou mooi zijn!

Ff een upje,

Ik ga waarschijnlijk deze ski’s kopen bij ekosport: http://www.ekosport.nl/volkl-kink-15-±marker-squire-11-bk-b…
Nu vraag ik me af of de bindingen al op de ski’s zitten. Dat heb ik liever niet omdat ik nog geen schoenen heb. Of maakt dat niet uit en kan je dit naderhand nog verstellen?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Welke maat heb je? @ThijsMeeusen Als je hem laat boren zodat je BSL in het midden staat, dan kun je hem altijd nog verzetten naar voren of achter.

A winter without powder isn't a winter!

Welke maat heb je? @ThijsMeeusen Als je hem laat boren zodat je BSL in het midden staat, dan kun je hem altijd nog verzetten naar voren of achter.

Joostw op 6 mrt 2015 20:24

42 volgens mij, maar wat is BSL?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Dan zou ik hem laten boren op 42. Dan kun je hem altijd nog groter of kleiner zetten. BSL is je schoenlengte. 42 staat gelijk aan een BSL van 315 geloof ik. Verbeter me als ik het fout heb!

A winter without powder isn't a winter!

Ik heb er voor gekozen om de bindingen niet te laten monteren, ik ga er gewoon een keer mee naar de winkel om ze te laten monteren als ik schoenen heb uitgezocht.

Maar goed Völkl Kink, Salomon BBR stokken en Marker Square bindingen zijn onderweg! En dat allemaal voor een prijsje van 420€ :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

De BSL is de afkorting van Boot Sole Length. Deze staat in de meeste gevallen op de hak van de schoen en is maar deels gerelateerd aan de EU maat van je voeten.

De meeste bindingen kun je zo laten monteren je nog + / - 15mm kunt verstellen. Als je EU maat 42 hebt zul je waarschijnlijk voor je skischoen mondomaat 27 / 27.5 (BSL buitenschoen is hetzelfde bij de hele en halve maat) hebben. Dit is ook nog afhankelijk van hoe klein of groot de schoen valt. Ik heb 2 paar schoenen waarvan de Salomons maat 27.5 (BSL 315mm) zijn en de Black Diamonds 28.5 (BSL 328mm). Oftewel, de Salomons vallen groot en de BD’s klein :-)

Kortom, ik zou de binding gewoon laten monteren en zoals Joost zegt ergens in the middle. Zit je altijd goed.

When life gets too complicated.... SKI

De BSL is de afkorting van Boot Sole Length. Deze staat in de meeste gevallen op de hak van de schoen en is maar deels gerelateerd aan de EU maat van je voeten.

De meeste bindingen kun je zo laten monteren je nog + / - 15mm kunt verstellen. Als je EU maat 42 hebt zul je waarschijnlijk voor je skischoen mondomaat 27 / 27.5 (BSL buitenschoen is hetzelfde bij de hele en halve maat) hebben. Dit is ook nog afhankelijk van hoe klein of groot de schoen valt. Ik heb 2 paar schoenen waarvan de Salomons maat 27.5 (BSL 315mm) zijn en de Black Diamonds 28.5 (BSL 328mm). Oftewel, de Salomons vallen groot en de BD’s klein :-)

Kortom, ik zou de binding gewoon laten monteren en zoals Joost zegt ergens in the middle. Zit je altijd goed.

Alex op 6 mrt 2015 23:18

Te laat :P. Toch bedankt, goed advies voor als ik ze ga monteren :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Voor het geval er nog mensen op zoek zijn naar er aringen met Ekosport: ik heb er afgelopen maandag ski’s besteld en had ze vandaag (donderdag) binnen. Bindingen waren keurig gemonteerd; ik moest bij het bestellen de mondopointmaat en boot sole length opgeven. Kostte niets extra, ik hoefde alleen maar een tientje aan verzendkosten te betalen.
Heel tevreden dus, zou zo weer bestellen bij Ekosport:)

Meerdere spullen gekocht bij Ekosport, zoals een helm, skibril, snowboard, ski’s en kleding. Alles werd altijd keurig bezorgt na 3 dagen.

Heeft iemand ervaring met retourneren bij ekosport?
Heb een broek die ik liever een maat kleiner wil hebben, Daarnaast hebben zij zelf verkeerde wasmiddel opgestuurd.
Via de mail krijg ik (in het Nederlands) mails terug die totaal geen antwoord geven op mijn vragen. Daarnaast slaat de inhoud uberhaupt kant noch wal. Naam onder de mail doet wel redelijk Nederlands aan.

Iemand enig idee of er beetje Engels gesproken wordt achter het telefoonnummer op de website? (Had mn mails ook in het Engels, maar krijg in Nederlands terug).

http://www.ekosport.nl/-cms-legal#cmp_20151005_184328…

Algemene voorwaarden > retourzending

Die heb ik ook al 30 keer gelezen. Maar wacht nog steeds op het Fiat om alles terug te sturen.

diverse keren bij ekosport besteld. Zowel kleding als ski’s etc, alleen geen schoenen. Nooit problemen gehad en altijd netjes en snel bezorgd. Kleine kanttekening is dat ik wel voor bezorging met UPS heb gekozen.

Altijd alles netjes en degelijk verpakt mogen ontvangen en precies hetgeen dat besteld was. Wel de bindingen van de ski’s even bij een “echte” winkel laten afstellen en daar bleek toch wel de nodige aanpassingen nog nodig te zijn, maar verder dik tevreden erover.

Bestellingen zijn altijd perfect gegaan. Daarentegen nog nooit iets terug gestuurd, geen idee hoe dat gaat.

Edwin van Riel

2x skischoenen terug gestuurd voor goed passen, je betaald alleen verzendkosten heen, voor het terugsturen krijg je een bon die plak je op de doos en geef je af in je buurt.

Het duurt ff, maar met de stuntprijzen die ze af en toe hebben zeer interessant. Houd er wel rekening mee dat t een dozenschuiver is, voor inhoudelijke vragen kan je niet bij ze terecht, en winkel zit in Frankrijk.

Afstelling in het skigebied zelf laten doen, skizaken in Nederland zullen het niet heel erg waarderen dat je met gloednieuw materiaal binnenkomt welk elders is gekocht.

Weet je wat je wilt, en ben je bereid om bij schoenen een paar modellen tegelijk te bestellen en af te rekenen, en een gedeelte weer te retourneren. Doen.

Deskundig advies nodig. Ga naar een fysieke winkel.

Ik weet dat dit geen populaire mening is op dit forum maar ik ga het toch zeggen:

Steun je lokale ondernemer en kies niet voor de (onterecht) laagsteprijs. Een winkel om advies vragen en dan naar de goedkoopste zoeken via sites als ecosport is niet heel aardig. Daarnaast kun je vanuit efficentie oogpunt ook voorstellen dat het beter is lokaal te kopen, wat schieten we er immers mee op om rotzooi uit FR te laten kopen als de winkel op de hoek het ook verkoopt…

Als iedereen bij sites als ecosport koopt, kun je straks nergens meer terecht voor hulp/advies. als je dan vervolgens ook nog moet betalen voor het laten bootfitten en afstellen van je ski’s kun je je afvragen of je echt wel zoveel goedkoper uit bent. Als laatste punt zit je met garantie, ookal moet de fabrikant coulance geven op producten verkocht in de EU is het natuurlijk eenvoudiger om coulance te krijgen bij een goede ski winkel.

Kortom, koop lokaal, die paar 10tjes extra korting kan je/ons uiteindelijk duur komen te staan… Als het echt zoveel scheelt, vraag dan om een mooie deal bij je lokale winkel. Vaak als je zegt ik wil ski’s en schoenen maar heb ze voor XX gezien op … Dan willen ze vaak best wat met de prijs doen om je toch te helpen.

Deels ben ik het met je eens, pvdh. Maar lokale ondernemingen hebben niet de spullen die ik zoek. Ik ben zeker bereid om iets meer te betalen als ik kan passen. Maar ga geen spullen kopen die ik minder mooi/goed vind dan wat ik elders kan krijgen.

Ik wacht overigens nog steeds tot ze retour label opsturen of adres waar het heen kan laten weten. Maandag maar eens bellen, inmiddels reageren ze niet meer op mailtjes namelijk.

@mRtv, snap ik. Winkels kunnen bijna het assortiment niet op peil houden door het gebrek aan omzet zekerheid…

Mag ik vragen waar je naar opzoek was?

Retourprocedure kunnnen best even duren is mijn ervaring…

@mRtv, het komt ook wel voor dat ik online niet kan vinden wat ik zoek, maar wel in de winkel om de hoek. Zeker bij Ekosport en vergelijkbare prijs-stunters is hun assortiment afhankelijk van of ze een leuke partij kunnen opkopen. Wat vandaag op hun website staat kan morgen plots niet meer erop staan en over 2 maanden er weer volop zijn.

De kleine winkel om de hoek zal in zo ongeveer elk marktsegment het zwaar krijgen de komende jaren. Op het gebied van prijzen kunnen ze nooit winnen van de online shops. Ze moeten het dus hebben van zaken die niet online worden geboden, dus service, kennis etc. De shops die zich daarmee weten te onderscheiden blijven overeind, de rest zal vanzelf omvallen. Heel vervelend voor de ondernemer die het betreft en het personeel natuurlijk, maar een logisch gevolg van veranderende tijden. De hoefsmid heeft het tegenwoordig ook niet meer zo druk om maar eens iets te noemen. Zo’n bedrijf moet dus wel mee veranderen wil het overleven, en het is aan de ondernemer om zijn onderneming zo ingericht te hebben dat zijn klantenbestand niet bestaat uit consumenten die een product voor de laagste prijs zoeken.

Wat mij betreft hoeft dit trouwens geen ‘fysieke winkel vs. online shop’-discussie te worden. Beetje off-topic namelijk. Zijn blijkbaar iedere keer mensen die de lokale shop willen redden, maar die discussie is volgens mij al vaak genoeg gevoerd.

Die heb ik ook al 30 keer gelezen. Maar wacht nog steeds op het Fiat om alles terug te sturen.

mRtv op 10 mei 2016 15:35

Ah, ok. ;) ik heb idd wel eens eenvoudiger manieren gezien. Zat er geen retourformulier bij de zending of is er een te vinden op de site, webwinkels zijn die verplicht aan te bieden in nl en doen ze dat niet, heb je iig een jaar de tijd om wat retour te sturen. Jij hoeft ook niet ook goedkeuring te wachten trouwens, retour sturen mag altijd (op eigen kosten).

Die heb ik ook al 30 keer gelezen. Maar wacht nog steeds op het Fiat om alles terug te sturen.

mRtv op 10 mei 2016 15:35

Ah, ok. ;) ik heb idd wel eens eenvoudiger manieren gezien. Zat er geen retourformulier bij de zending of is er een te vinden op de site, webwinkels zijn die verplicht aan te bieden in nl en doen ze dat niet, heb je iig een jaar de tijd om wat retour te sturen. Jij hoeft ook niet ook goedkeuring te wachten trouwens, retour sturen mag altijd (op eigen kosten).

Userd op 16 mei 2016 09:18

Als je inlogt kun je bij je bestellingen per bestelling een RMA-formuliertje invullen. Hebben ze juist erg netjes geregeld naar mijn mening. Eentje meesturen kan, maar ik zie het persoonlijk niet als een bezwaar. Het online bestellen ging me immers ook best aardig af ;)

Wat is het probleem van terugsturen dan? Op dat formuliertje zal toch ook wel een adres staan?

Ook bij Ekosport besteld en alles gaat goed totdat je een garantie gevalletje hebt… Vorig jaar november na 2 dagen rijden (lees je goed ja) mijn snowboard opgestuurd en zit nu nog te wachten op mijn nieuwe board… Delaminatie (achteraf een bekend probleem) en moet gewoon garantie zijn. Een maat van mij had hetzelfde probleem met het board en heeft deze gekocht in Nederland dit was binnen mum van tijd geregeld en kreeg zelfs een testboard mee ter vervanging! Heeft wel €80,- meer betaald maar door de ellende had ik dat er achteraf graag voorover gehad. Ekosport was eens maar nooit weer!

Heb inmiddels gebeld: de dame aan de telefoon snapte de vage berichten van haar collega op mijn mailtjes ook niet.
Blijkt dat ik van UPS een retourlabel zou moeten ontvangen, maar dat heb ik nooit gehad. Gisterochtend zou het volgens de dame ‘einde van de middag’ in mijn mailbox komen. Maar nog niks gezien…

Altijd leuk, als een bedrijf namens een ander bedrijf beloften gaat doen…

Was in ieder geval de laatste keer ekosport voor mij. Tenzij ik 100% zeker weet dat ik het goede bestel, waarbij ook garantie niet in de lijn der verwachting ligt.

Altijd leuk, als een bedrijf namens een ander bedrijf beloften gaat doen…

GiGi op 19 mei 2016 12:28

Wie doet dat dan? Eko zal een ups-verzendlabel moeten (laten) aanmaken, zodat mrtv zijn meuk kan terugsturen.

Plaats een reactie