laatste week april, val thorens of Tignes?

Heeey allemaal,

Ik zit met een klein dilemma:
Normaal sluiten wij (groep vrienden) het seizoen af in Val Thorens. Nu beviel dat jaren lang goed echter vinden wij het de laatste jaren steeds een beetje minder worden. Zeg maar te veel lloret taferelen, alles commercieel.
Nu vraag ik mij af is Tignes een goed alternatief? Is er iemand die ervaring heeft met Tignes als seizoens afsluiter? En zo ja waar moet je dan zitten Le Lac of juist Val Claret? En misschien nog een tip voor welk gebouw voor een groep van 6-8?

Hallo,

Ik kwam dezelfde vraag tegen in dit forum: http://www.wintersport.nl/forum/topic/121217

De conclusie die ik eruit haalde is dat Tignes qua sneeuwomstandigheden en pistes tijdens deze week zeker een aanrader is, maar dat er qua apres ski en het nachtleven er weinig te beleven valt.

Uit je post maak ik op dat je dit wel zoekt, alleen niet zo groot en commercieel als het de laatste jaren is geworden.

Ik zelf ben ook jaren lang in Val Thorens tijdens de Dutchweek geweest. Ook wij zijn nu op zoek naar een mooie afsluitingsweek om het seizoen weer achter ons te kunnen laten, waarbij we naast overdag van de pistes kunnen genieten ook wel leuk kunnen apres skieen en eventueel stappen, maar waarbij het niet het enorme massale en commerciële karakter aan moet meten als val thorens op dit moment doet;)

Wellicht kun je overigens eens kijken naar ischgl, ook een groot feest en een mooi gebied, wel ook erg druk, commercieel en duur…

Succes met je keuze!

Ik hoop dat andere forumleden wellicht nog wat goudmijntjes van gebieden hebben waar we heen moeten gaan;)

Groet,

Niels

Ik ben in beide gebieden geweest. Val Thorens en Tignes Val Claret…voor après-ski is VT the place to be.
Ik moet er echter wel bij vertellen dat VT in maart was en Tignes in januari…beide dus buiten het hoogseizoen.

@sneeuwfreak,
Bedankt voor je reactie!
Ik dacht mijn besluit genomen te hebben en voor veilig te gaan dus Val Thorens, dan weet ik in iedergeval wat ik kan verwachten. Echter ben ik toch weer gaan twijfelen :-(
Wij vinden het natuurlijk leuk om lekker een biertje te drinken na een mooie dag op de piste, echter hoeft dit niet in de "feesttent" te zijn zoals in Val Thorens.
Ik ben op zoek naar wat Val Thorens 10 jaar geleden was, skiliefhebbers die nog een laatste week willen meepakken…
Denk je dat Ischgl een "veilig" alternatief is, qua sneeuw. Of wordt het dat echt last-minute boeken?
Aangezien de groep nu uit 8 personen bestaat en wij graag in 1 appartement willen zitten betekent dit dat je voor Val Tho toch echt op tijd moet zijn met reserveren.

Alvast bedankt!

Ps vorige post vergeten in te loggen

Dat is nu juist de hamvraag die ik ook heb… Ook ik heb hier nog geen echt goed alternatief voor gevonden.

Ben zelf nooit in Ischgl geweest in deze laatste week, maar volgensmij is dit qua sneeuw een prima alternatief;) Last-minute in deze week in Ischgl nog een appartement voor 8 personen weten te regelen is volgensmij net zo moeilijk als dit in Val Thorens is tijdens de Dutch Week, dus mocht je naar Iscgl willen gaan zul je dit ook op tijd moeten boeken.

Verwacht overigens van Ischgl geen Val Thorens van 10 jaar geleden, Ischgl is zeker net zo commercieel als Val Thorens tegenwoordig is, zo niet nog commercieler…

Ischgl is qua sneeuw prima te doen in de laatste week, verwacht wel pap vanaf een uurtje of 2 voor pistes die in de zon liggen en bij de Idalp. Veel leven in de après ski m.n. in het slotweekend. Wel erg commercieel ook.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom Tignes minder sneeuwzeker zou zijn dan Ischgl of Val Thorens…
Als je budget het toelaat kan je ook Zermatt/Cervinia overwegen of anders Sölden.

Keuze genoeg dus, al deze gebieden hebben voldoende pistes boven 2000m, wat eind april nog sneeuwzeker is.

Hoe is de apres ski/het nachtleven in sollden/zermatt en cervinia de laatste week van april?

Ik ga altijd in januari.
3x val tho achter elkaar altijd druk levendig veel jongeren ook kroegjes druk enzo (ondanks buiten de vakantie)
1x tignes vorig jaar savonds gewoon niks te doen en dood uiteraard wel heel mooi ski gebied.
we gaan dit jaar dus weer lekker naar les menuires (naast val tho)

De kogel is door de kerk (denk ik) lol.
In tignes mooi appartement gevonden en betaalbaar! Aangezien de groep steeds groter wordt 6->8-> nu 10 moeten we zelf er maar een mooie apres ski van maken!
Een hele andere vraag, is er zoiets als groepskorting op skipassen?
Had al even gezocht maar kon niks vinden…
Ik begrijp dat reisorganisaties hoge kortingen krijgen aangezien ze heel veel passen inkopen maar bestaat zoiets ook voor particulieren of heb jw het dan echt ovee groepen van >50+

En nog een andere vraag, in de laatste week van april is heel het gebied dan nog open? M.a.w. een skipas voor tignes of voor het hele gebied?

Plaats een reactie