afsluiting Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Robbie Williams sluit skiseizoen af in Ischgl. Moeten we maar vast boeken:-)
http://www.tt.com/kultur/musik/7598967-91/konzert-in-ischgl-…

Aargh! Goed dat je waarschuwt, dan blijf ik lekker thuis!

Sodetering, daar moeten we dus niet zijn!

Wanneer stopt Ischgl een keer met die dure onzin? Het lijkt me dat de gasten in de rest van het seizoen een premie op de skipas betalen voor dit soort marketingtrucs (2x per seizoen!)

Nou nou nou :-)
Wanneer DJ Potzie, DJ Otzie of DJ Hoempaloempa de ene na de andere après-ski beat door de luidsprekers blaast, staat de gemiddelde Nederlander op zijn kop te dansen alsof het een alpenkoe betreft die men tijdens de winter buiten heeft laten staan en na 6 maanden eindelijk terug een grassprietje ziet.
En dan zou Robbie Williams er wat teveel aan zijn??

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

mmm zeker wel iets om over na te denken, de afsluiting in Ischgl!

ik had bij het lezen van de titel een ander idee. gelukkig viel het mee…

Aftellen maar!

goede artiesten!!

Goedemorgen, lijkt mij te gek!!! Moet je er vroeg bij zijn om een accomedatie en kaartje te boeken??

peet3972

Een feit: er zullen meer vrouwen dan anders aanwezig zijn. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Als hij nog zulke concerten geeft als in 2006 in de arena dan is het toch best leuk om heen te gaan hoor, maar ik ben bang dat het wat veranderd is zo 8 jaar later :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Kan mij iemand vertellen wanneer de sluuting valt?

Sodetering, daar moeten we dus niet zijn!

jp2 op 10 dec. 2013 13:24

Er zijn nochtans genoeg liefhebbers die de End of Season party’s in Ischgl wel leuk vinden want ik ga nu voor het 6e jaar op rij en kan vertellen dat er in heel het dorp amper nog een bed beschikbaar is dat weekend. Wat mij betreft 1 groot feest met op elke hoek van de straat een bier of worstenkraampje! Overal muziek en een grote discobar op het plein aan de Kuhstall. Duur? Niet meer als in het seizoen! Skipas 4 dagen kost 140€ met toegang tot het concert. Ongeveer 50 € per nacht om ergens te slapen. Maar gelukkig wil niet iedereen hierheen zodat het leuk blijft voor de die-hards ;-)

Wanneer stopt Ischgl een keer met die dure onzin? Het lijkt me dat de gasten in de rest van het seizoen een premie op de skipas betalen voor dit soort marketingtrucs (2x per seizoen!)

Flexen op 10 dec. 2013 13:30

Hey @Flexen, de meerprijs voor dit concert in combinatie met een fictieve dagskipas is +/-38 €.
Dagkaart kost normaal dus 43,50.
Het enige verschil met voorgaande jaren is dat je geen dagskipas meer kan kopen, enkel een pas voor 2 dagen of meer, dit kost dan 125 € (voor 3 dagen is het 135€ + concert)
Ik vind dat best weinig voor een geweldig feest met concert dat zich daarna grandioos verderzet beneden in het dorp.
Overal bierkraampjes en eetstandjes en 2 dagen fuif op het plein aan de Kuhstall en Silvrettabahn. Ook aan de Schatzi en Niki’s Stadl volop muziek te horen.
Het is natuurlijk voor de liefhebber maar geloof me, het is een aanrader om het seizoen af te sluiten…als je van aprés-ski houdt.
En duur zou ik het dus niet noemen want ook de verblijfskosten zijn niet hoger als anders, wij betalen minder dan 50€ per nacht per persoon (appartement in het centrum van Ischgl, 3 min. stappen tot aan de Fimbabahn en 7 min. tot aan de Silvrettabahn)

Maar hoe is dan nog de kwaliteit van de sneeuw ?
Of ga je dan alleen voor het feestgevoel ?
Lijkt me wel eens geinig on dit mee te maken . Maar een dagje skieen erbij zou ook wel leuk zijn :-)

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Maar hoe is dan nog de kwaliteit van de sneeuw ?
Of ga je dan alleen voor het feestgevoel ?
Lijkt me wel eens geinig on dit mee te maken . Maar een dagje skieen erbij zou ook wel leuk zijn :-)

oengabunga op 19 apr. 2014 09:44

Al meermaals naar dit eindeseizoensfeest gegaan.
De eerste tip is uiteraard zo vroeg mogelijk naar boven maar dan moet je wel op tijd in bed liggen de avond ervoor en dat is natuurlijk moeilijk in Ischgl…
Het ene jaar is natuurlijk het andere niet maar over het algemeen tot 13u-14u boven de 2000m goed te doen.
Vanaf 12u is het richting middelstation wel reeds papperig maar who cares: boven pistes genoeg.
Soms zijn de dalafdalingen vanaf het middelstation reeds officieel gesloten maar de betere skiërs/snowboarders glijden op een "paadje" toch nog rustig naar beneden…
Pistes 4-5 richting middelstation (vertrek ad Pardatschgratbahn) meestal betere kwaliteit want deze liggen iets langer in de schaduw.
Ook al een paar keer verse sneeuw gehad in deze periode, alles is dus mogelijk!
Vrees wel dat je geen enkele slaapplek meer zult vinden in het centrum, wij boeken steeds 1 jaar op voorhand. (tenzij je over een heel ruim budget beschikt)

Qua feestgevoel even meegeven dat wij steeds voor 4 nachten blijven want anders is het veel te kort en moet je jezelf teveel “forceren” in beperkte tijd…
We bouwen donderdag een dagje op met wel veel skiën maar iets minder apres-ski om vrijdag en zaterdag stevig door te duwen.
Vooral zaterdag mag het wat later worden ;-)
Op zondag dan nog een laatste dag uitbollen op de quasi lege pistes en ’ s avonds uitgebreid op restaurant in het lege spookdorp om gepast af te sluiten. Meer dan 90% keert immers op zondagochtend huiswaarts!
Er zijn dan maar enkele restaurants meer open en amper een biertje nog te vinden.
Op maandag dan lekker uitgerust op de autobahn.
En jij bijna alleen met je ski-box op het dak!

Je hebt me overtuigd :-)
Heb nog iets geboekt in Galtur
Is iets verder op

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Vorig jaar voor het eerst de afsluitingsweek in Ischgl meegemaakt. Zonder onze pubers, heerlijk een weekje raggen en veel kilometers maken. De eerste dag gelijk rondje Samnaun gemaakt. Waren alleen effe in de war want wij zijn deze route alleen midden in de winter gewend en dan kun je zo naar de grote gondel in Samnaun glijden (wel erg lang glijpad). Nu was het echter al volop voorjaar in het dorp en kwam je hoog in het dorp uit.
Sfeer was super. De pistes redelijk en het weer viel wat tegen. De eerste dagen sneeuw en later hagel of motregen. Maar 1 dagje zon. Wij namen elke dag de dalafdaling naar beneden. Halverwege de dalafdaling heb je een tunneltje en daar was het de laatste twee dagen even klunnen.
Deep purple was vorig jaar niet echt geweldig maar de party daarna boven maakte alles goed. Grote groep Belgen had een enorme voorraad drank de berg opgesmokkeld en daar hebben we ons kostelijk mee vermaakt. Toen wij hoorden dat Robbie zou komen hebben wij gelijk weer geboekt van maandag tot zondag! De condities lijken goed en deze week elke dag kans op wat sneeuw boven bij de Ida alp.
Moet nog wel effe in de stemming komen na zo`n warme 1e paasdag maar wanneer ik de wintersport kleding in de koffer gooi zaterdag zal die er snel zijn.

Ben nu in Ischgl. Bijna lege pistes, geen wachtenden voor je bij lift. Tot 2250 goede pistes tot 12u. Later en lager is t hard werken. Bijna alles open muv rode 4, laatste stukje dutyfreerun en sleep g2 (lastig als je van paznauer thaya terug wil naar middenstation).

Nu heb ik al een tijdje mijn zomersloffies onder de auto.
Toch raadzaam om voor volgende week weer het winterrubber er onder te hangen ? Of overbodige luxe ? Winterse omstandigheden ?

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Nu heb ik al een tijdje mijn zomersloffies onder de auto.
Toch raadzaam om voor volgende week weer het winterrubber er onder te hangen ? Of overbodige luxe ? Winterse omstandigheden ?

oengabunga op 23 apr. 2014 19:14

Mijn persoonlijke ervaring van de laatste 7 seizoenen leert me dat het niet nodig is.
Winterbanden zijn na 15 april ook niet meer verplicht…

http://www.vab.be/nl/nieuws/2014/3/3/winterbanden-en-sneeuwk…

Ik neem ook altijd de Arlbergtunnel om het Paznauntal te bereiken, dus geen Fernpas of Arlbergpas.
Wel heb ik altijd mijn kettingen bij, je weet maar nooit uiteraard…

Voor al de wintersporters die er nog eens op uit trekken naar Ischgl volgende week, toch best nog een beetje voorbereid zijn op de late winterse omstandigheden…

http://www.ischgl.com/en/weather-forcast-snow-ischgl…

Jepp… Vrijdag en zaterdag veel sneeuw… Toch maar de bandjes wisselen

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Veel plezier allemaal!

Gang is alles

Jepp… Vrijdag en zaterdag veel sneeuw… Toch maar de bandjes wisselen

oengabunga op 27 apr. 2014 17:17

We beginnen toch ook te twijfelen om opnieuw te wisselen…
Maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat de sneeuwgrens onder de 1500 meter zal zakken?

@kenoo5 Als ik jou was zou ik de banden wel verwisselen, veiliger voor jou en je reisgenoten… Sneeuwgrens kan ook dalen… En je weet maar nooit wat het weer doet

Gang is alles

laat toch ook maar winterbanden zitten, er wordt kans op lichte vorst voorspeld

laat toch ook maar winterbanden zitten, er wordt kans op lichte vorst voorspeld

Gast631 op 28 apr. 2014 07:05

Bedoel je lichte vorst beneden in het dal of boven in de bergen?
Ik denk eerder regen in het dal als je de weersvoorspellingen ziet en daar heb je niet noodzakelijk winterbanden voor nodig denk ik.
Hoedanook, het wordt wellicht niet zo zonnig als vele voorgaande edities… ;-(

@kenoo5 Als ik jou was zou ik de banden wel verwisselen, veiliger voor jou en je reisgenoten… Sneeuwgrens kan ook dalen… En je weet maar nooit wat het weer doet

Jesper op 28 apr. 2014 04:45

Desnoods wisselen we ze woensdag nog vlak voor me vertrekken.
Want bij regen onderweg bewijzen deze ook hun "extra" voordeel als je hard in de remmen moet.
We wachten nog even de verdere ontwikkelingen af maar de kans wordt alleszins steeds groter…

Plaats een reactie