Mooiste piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Komende week lekker een weekje naar Paradiski, Les Arcs, om te boarden. Nu denk ik niet dat ik alle pistes van het gebied ga pakken, maar ik ben echt dol op lekkere brede pistes die niet de steil zijn. Dus welke piste in het gebied is een must en mag ik niet overslaan?

de pistes in peisy en vallandry zijn lekker mooi breed en tussen de bomen en vergeet de combe niet

Ha Marco, ik wil wel alle pistes pakken. Goeie tips met een beetje off piste?

Probeer de rode piste langs de Derby stoeltjeslift! Die is heerlijk breed en tussen de bomen.

@Frank,

Bedoel je de belette? Die is inderdaad zalig :)

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Als je de lift Varet 40 neemt kun je de laatste helft van de Arandelières doen. Ook heel leuk, juist het beginstukje vanaf die lift is even wat steiler, maar wel zeeer breed.

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Zo vroeg mogelijk de Aiguille Rouge op. (wel wat wachttijd aan die lift als het druk is)
Dan zakken via de rode Arandelieres.
Dan richting Arc 1950.
Daar de Cascades nemen.
Dan omhoog met Comborciere 1 lift.
Dan via Maigovert en Mont Blanc naar Arc 1600.
Daar Cachette 6, dan Belvedere tot aan de Arpette lift. Arpette lift nemen tot aan Arc 1800, daar omhoog met Transarc (die kan ook druk zijn), dan via Gran Renard terug richting Arc 1800, maar dan de pistes nemen naar Vallandry.

Ben je wel even onderweg, maar veel afwisseling gehad dan en het grootste deel van het gebied gezien.

De kom boven Arc 1950 en 2000 heb je dan wel niet gehad, maar die kan je de dan op andere dag doen.

@Frank,

Bedoel je de belette? Die is inderdaad zalig :)

Pieter op 26 dec. 2011 21:38

Het is inderdaad de belette. prachtige piste!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

off piste van bovenkant arpette naar lac noir
bovenkant is open veld onderkant bos kijk goed op de kaart staat aangegeven als gele stippelijn

Zo vroeg mogelijk de Aiguille Rouge op. (wel wat wachttijd aan die lift als het druk is)
Dan zakken via de rode Arandelieres.
Dan richting Arc 1950.
Daar de Cascades nemen.
Dan omhoog met Comborciere 1 lift.
Dan via Maigovert en Mont Blanc naar Arc 1600.
Daar Cachette 6, dan Belvedere tot aan de Arpette lift. Arpette lift nemen tot aan Arc 1800, daar omhoog met Transarc (die kan ook druk zijn), dan via Gran Renard terug richting Arc 1800, maar dan de pistes nemen naar Vallandry.

Ben je wel even onderweg, maar veel afwisseling gehad dan en het grootste deel van het gebied gezien.

De kom boven Arc 1950 en 2000 heb je dan wel niet gehad, maar die kan je de dan op andere dag doen.

niko op 26 dec. 2011 22:10

Is die rode malgovert wat te doen? Omdat dit een Nature-piste is…

No matter how warm, there's a wintertime ahead

"…"
Is die rode malgovert wat te doen? Omdat dit een Nature-piste is…

Pieter op 21 jan. 2012 14:34

Wanneer ga je? Ik ga 3 februari heen. Ik zal eens gaan checken of hij moeilijk is. inderdaad opmerkelijk dat een natur-piste rood is. misschien dat hij heel vlak is? Ik laat het nog wel weten.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik vertrek ook 3 februari :p

No matter how warm, there's a wintertime ahead

ah ok. in de bus met sunweb naar la plagne toevallig?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Haha, ja inderdaad ook de bus met sunweb :)

No matter how warm, there's a wintertime ahead

He @ frank en @pieter

Malgovert of malle govert zoals we hem binnen de familie noemen is best mal.

Grote buckels en aardig steil, dus niet voor de eerste beste beginner.Verder niet ijzig of iets dergelijks. Maar erg leuk om een keer te proberen. 1 van mn favorieten in dit gebied ;)

ps ik ben er van de 28e al. Ill let you guys know. Hoe die dit jaar erbij ligt

Die "Natur" pistes, zijn dat allemaal moeilijke pistes? Of zijn ze best te doen voor een gemiddelde boarder? Ik ga een weekje naar la plagne en zou wat meer off piste ervaring willen opdoen. Deze pistes lijken mij een goede leerschool. Of ben ik helemaal mis?

ja, je bent grotendeels mis. het is geen leerschool voor off piste, omdat de pistes begrensd zijn (je zult dus nooit van een rots aflazeren, en je zult ook geen lawinekennis nodig hebben). Verder is het verschil met een gewone piste, dat ze niet geprepareerd worden, waardoor er buckels ontstaan. Nu heb ik nooit op een snowboard gestaan, maar ik heb begrepen dat snowboard en buckels niet echt een lekker combi is. Je hebt wel gelijk dat de pistes over het algemeen vrij pittig zijn, zo is in ieder geval mijn ervaring.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik ben 2 weken geleden nog in Paradiski geweest! Heb heel wat Natur pistes gedaan met snowboard. Het zijn vrijwel allemaal buckelpistes en dus is het best pittig, maar wel een uitdaging met snowboard. Als gemiddelde boarder zou ik wel voorzichtig zijn. De natur piste is idd geen offpiste leerschool, offpiste zou ik pas gaan als je flink ervaren bent.

Plaats een reactie