sneeuwgebrek Franse Alpen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

@Arno5 : bedankt voor de toelichting! Ja volgende dagen kan er nog een klein laagje bijkomen, alles extra is welkom. Ben er binnen een dikke week dus er kan nog vanalles veranderen. Enkel hopen dat de cascade open gaat want die staat wel hoog op mijn verlanglijstje.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Vorig jaar kwam het last-mnt (op 21 dec) nog goed, maar dit jaar wordt het wel errug spannend!

Als je het weerbericht hier voor aankomende week mag geloven gaat er een cm of 60 zeker vallen. Ik ga half januari pas dus maak me
me nog geen zorgen.

Hopelijk valt die 60cm er uit komende week ;-)

Het ziet er al weer een stuk minder gunstig uit.

nog 96 dagen voor de flaine snowtrip dus tijd zat voor bakken met sneeuw ;)

Nog 35 dagen :)

Niet dat ik jullie niets gun, maar ik hoop toch écht dat die dikke vette onvermijdelijk aankomende noord(/west)stau-dump in z’n geheel een gebiedje eerder valt ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Haha kwam redelijk laat achter dat dit topic van vorig jaar was. Ineens kwam ik een reactie van mijzelf tegen haha. Van een jaar geleden dus.

Heel vergelijkbaar. Nog 12 dagen voordat ik weer naar Paradiski ga. Vorig jaar kwam het goed!

Wederom ben ik blij dat we pas weer eind januari naar Flaine gaan. Al moet ik wel zeggen dat het er nu nog sneuer uitziet dan afgelopen jaar. Ik hoop zo voor alle vakantiegangers die deze maand gaat dat er heeeeel veel sneeuw gaat vallen aankomende dagen! doe op de achtergrond het sneeuwdansje

let's get this party started!!

De opening van het complete Grand Massif gebied is uitgesteld!
Er kan nergens geskied worden.
http://hiver.grand-massif.com/news/actu-noel2014

Dit is wel echt balen voor de mensen die volgende week gaan.
En tot nu toe ziet het er niet naar uit dat het voor de kerst beter wordt…

Don`t eat yellow snow

Sip.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe de kwaliteit van de sneeuw op dit moment is in Grand Massif. Er komt wel weer sneeuw aan, maar het is wel sneu weinig wat er momenteel ligt als ik af moet gaan op sneeuwhoogte van de site.

let's get this party started!!

Zoals het er nu voor staat krijgen we een beetje regen met hogere temperaturen, dan wat sneeuw, dan weer hogere temperaturen en dan weer sneeuw. Ben benieuwd wat dat met de staat van de piste’s doet. De sneeuw die gaat vallen valt niet in gigantische hoeveelheden zoals ik heb begrepen, dat is wel jammer. Misschien eind volgende week nog wat goeds?

Vannacht redelijk wat sneeuw vanaf 1600m en nu vanmorgen de sneeuwgrens gedaald tot 1000m; ziet er best goed uit!

Het ziet er ook weer wat beter uit op de cams ☺

Top

Het weerbericht van Roel geeft ook hoop :)

vandaar dat je ( @Arno5 ) je boardjes aan het waxen bent

klopt idd @jefrem

Dat ik dus gewoon even heel blij wordt van de webcam en de voorspellingen op dit moment!!

let's get this party started!!

Ziet er goed uit hè? !

Yep, condities zijn prima op het moment en het is nog niet voorbij met de goede berichten.

Het zal wel goed zijn aangezien de cascades open gaat!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Tot nu toe helemaal geen verkeerde week gehad hier in Flaine. Zometeen gelijk de pistes weer op.

Die cascade, dat is toch die piste waar je eerst een kilometer moet lopen voordat je kan skiën/snowboarden…

let's get this party started!!

als je niet hard genoeg gaat wel… Maar je kunt ook doorsteken naar de cascade vanaf de Combe de Gers. Als je die hebt gedaan met de sleeplift naar boven en dan linksaf, vandaar kun je doorskien naar de cascade afdaling. Het is ook mogelijk om helemaal naar het meer te gaan bij de Combe de Gers, een lunch te pakken bij het restaurant daar. Vandaar kun je of een stukje lopen of met een touw achter de snowscooter om naar de cascade afdaling te gaan.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Klopt idd @iorusroos; dat scheelt een flink stuk klunen via de Gers optie; als je goed gewaxt hebt hoef je dan zelfs helemaal niet te klunen (als boarder) of prikken als skiër. Oh nee, das niet waar; halverwege komen nog 2 kluunstukken…

Die lunch bij Gers is een goed idee; ook wel weer een stukje klunen langs het meer, want waar een meer ligt moet het wel vlak zijn ;-). Helaas brengen ze je na de lunch niet terug naar de piste, maar deze glijdt redelijk om weer bij de Cascaded uit te komen. Andersom: als je via les Cascades bij de telefoon uitkomt, kun je bellen en als je besluit om te gaan lunchen (niet alleen een koffie!) komen ze je halen met de sneeuwscooter; erg nice :)

Als je een beetje met ze babbelt brengen ze je zeker terug. In ieder geval naar de sleeplift, of ze je terug naar de Cascade slepen weet ik niet maar dat is maar een klein stukje en gaat soms licht naar beneden dus met een beetje schaatsen lukt dat aardig.

Het stuk naar waar de netten zijn is inderdaad iets wat ik nog nooit heb gehaald, helemaal boven heb ik zelfs op een snowboard nog wel eens gehaald.

Technisch allemaal niet geweldig om te doen maar wel zeer mooi!

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik weet zeer zeker dat ik mijn skimaatjes niet snel weer meekrijg naar de cascade. Kreeg net nog een foto van de vorige keer met daarbij de opmerking 1 x en nooit weer

let's get this party started!!

Plaats een reactie