Vervoeren van je helm tijdens vliegreis

Kan je het beste je helm vervoeren in je ruimbagage of in je handbagage, dit in verband met het stoten en vallen wat de helm geen goed doet?
Heb zowel argumenten voor handbagage als voor ruimbagage gehoord en ben benieuwd wat jullie doen.

Thank God summer is over!

opzetten :)

In beide gevallen tussen shirts leggen of ander stof, kan niets mee gebeuren.

Ruimbagage, op z’n kop in tas of koffer (als ik in koffer zit maakt het al bijna niks meer uit), en dan volstoppen met sokken e.d. Gewoon zorgen dat ie ‘ingepakt’ zit. Het blijft qua ruimte altijd een beetje onhandig voorwerp, maar beetje passen en meten lukt het meestal wel.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Gewoon op je hoofd zetten. Beetje aluminiumfolie er overheen en dan tijdens het opstijgen roepen dat de aliens eraan komen!

@Mike123 haha :-) zie het helemaal voor me, en dan met zo’n dubbele antenne erop

Met skischoenen, ski outfit en helm aan/op t vliegtuig in. Heb je ook geen ruimbagage meer nodig (los van je ski’s natuurlijk).

Je doet de sluiting dicht, en dan hang je hem om je arm en zeg je dat het je handtasje is

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Haha, die ga ik ook proberen. Handtasje… geweldig :)

iemand zijn helm al eens aan zijn handbagage gehangen en zo mee kunnen nemen?

Aftellen maar!

Ik vlieg begin Januari voor m’n werk naar Zurich en plak er een dagje Flumserberg aan vast. Ik neem eigenlijk altijd alleen handbagage mee, dus de helm gaat in de koffer of anders los mee. Ben benieuwd… Vlieg met KLM en mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over handbagage, als ik zie wat er soms het vliegtuig ingesleept wordt.
En anders maak ik gebruik van een van de bovengenoemde opties :)

Ik heb hem vorig jaar gewoon met mn sluiting aan mijn rugzak gemaakt. Niemand die er een probleem van maakte. Wel oppassen dat je nergens tegen aan loopt.

Zo’n helm is toch gemaakt om tegen een stootje te kunnen?
Jullie doen net of dat ding van porselein is gemaakt…
Overigens zie ik op Schiphol regelmatig mensen met een Helm aan zn tas bevestigd lopen.
(lijkt mij ook het makkelijkste, aangezien een helm aardig wat ruimte inneemt in je koffer.

Plaats een reactie