Hoe kun je zien of je board goed is gewaxt

Beste lezers,

Ik heb mijn snowboard deze week voor het eerst zelf gewaxt.
Alleen ben ik heel lang bezig geweest met het schrapen van wax.
Nu is mijn vraag, kan het ook zijn dat je er te veel af schraapt?

En is er iemand die een voorbeeld(foto) heeft van een board dat goed is gewaxt en een board waar nog te veel wax op zit.

(ik upload vanavond even een plaatje bij het praatje, hoe mijn board er nu uitziet)

m.vg Jochem

Te veel afschrapen kan niet.

Zolang je de wax goed laat afkoelen (2-3u, sommige laten het een nacht staan) voor je schraapt is de nodige waxlaag aangebracht.

ehm, je kan wél te veel afschrapen als je je schraper fout hanteert …

Bij gelijke druk over de hele basis ga je in principe alleen opgedroogde wax en afval schrapen. Bij ongelijke druk (aan de zijkant of een doorbuigend plaatje) kan je je belag ook ongelijk afschrapen.

Maar goed … eerst de foto zien ;-).

Als je lang bezig bent met schrapen dan heb je hoogstwaarschijnlijk veeeeuls te veeeeul wax gebruikt, Niet nodig en bovendien

…bovendien zonde van je wax

null

Bedankt voor de reacties, dit is al 1foto de rest volgt.

Mvg

null

null

null

Zijn de foto,s duidelijk genoeg om een oordeel te geven?
Wat denken jullie, goed of fout gewaxt en geschraapt .

Mvg J

Mij is altijd geleerd:

Wanneer je met je nagel over de onderkant van je board schraapt en er een klein beetje wax opkrult onder je nagel is het goed. En zo kun je ook controleren wanneer je weer moet waxen natuurlijk! En even snel controleren of je geen stukken vergeten bent te borstelen.

ziet er prima uit!

Thanks voor de reacties.

Niks mis mee toch?!:) heb wel eens slechtere ‘versies’ gezien.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ziet er prima uit hoor

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ik heb vorig jaar na het seizoen een nieuw snowboard gekocht, dus nog rechtstreeks vanuit de fabriek en nog niet gebruikt.
Zou het nog nodig zijn om deze te waxen voordat ik naar Oostenrijk ga?

Ik zou het wel doen. Je kunt het ook in Oostenrijk laten doen.
Standaard zit er niks tot heel weinig wax op je nieuwe skies of boards.

Übung macht den meister!!!

Is het ook zo als je met je hand over je board glijd en hij piept, Dat er nog te veel wax op je board zit?
Er zitten namelijk nog een paar glimmende stukjes op mijn board en daar piept het als ik er met mijn vingers over glijd en bij de niet glimmende stukken niet.

Piepen is gelijk aan stroef /weerstand, toch?

Niet al te druk maken. Meeste overtollige wax is er na een paar runs toch weer van
Het is echt niet zo dat je met teveel wax/slecht geschraapt board muurvast komt te staan op de piste hoor. We zijn geen :)
Foto’s zien er prima uit. Knallen met die hap!

Plaats een reactie