Wat zijn goede instellingen voor de GoPro hero 3 black tijdens het skiën?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ook nieuw met een Gopro. Sinds kort heb ik de Gopro hero 3 black.
Ik heb al op verschillende site’s gekeken en dit forum ook al afgezocht, ik ben opzoek naar de juiste instellingen die ik kan gebruiken tijdens het skiën.

Ik hoor graag van jullie, en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Bij mij staat hij voor skien altijd op 720P 120fps wide NTSC met protune aan.

Dan heb ik het beste materiaal voor fcp x

Een aanrader is gewoon de 1080p/50fps, zonder protune, zet je gopro dus op PAL dit zorgt voor betere kleurweergave als NTSC en 50 fps is meer dan zat (2x slowmotion gaat dan nog prima).

Ik heb voor onze wintersport in de voorjaarsvakantie een Go Pro Hero white gehuurd.
Doordat ik de camera maar 1 weekje huur en het voor het eerst is dat ik een camera gebruik weet ik ook niet wat goede instellingen zijn. Zijn dat dezelfde instellen voor de black zoals hierboven wordt gevraagd?
Hebben jullie voorderest nog tips over hoe handig te gebruiken? Ik heb er een helmplakker bij gehuurd.

Never eat the yellow snow

Een erg interessant artikel is http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/… (over de Hero 3 Black).

Samengevat: http://lewiswalsh.com/gopromodes.pdf

Er is ook al veel over gezegd geweest in het “GoPro Hero 3 Black Edition” topic: https://www.wintersporters.be/forum/topic/69448?page=19#repl…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Pal vs ntsc maakt geen reet uit voor kleurweergave. Alleen fps bereik is hoger. Dus 60 voor 1080P in ntsc. Echter voor slomos is 120fps interessanter. En 1080p neemt alleen meer ruimte in maar daar ga je in de praktijk niets van merken.

Filmpjes worden bewerkt en daarbij bepaal je output formaat ;)

Voor

Dus voor het skiën op snelheid is 1080 om 30 het best? Heb vandaag een beetje geprobeerd, maar als ik in 1080 / 60 film hapert het beeld… Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Kan je pc zijn die de beelden niet aankan.

Ja, dat kan zeker!! Heb het ook gemerkt. Heb dus gewoon (versneld) een betere comp gekocht zodat ik beter kon bewerken.
Ff een ander vraagje, welk programma is het beste voor de mac om mee te bewerken. Ik vind die van gopro al niet fijn. Imovie vind ik al veel beter

let's get this party started!!

Final cut pro x

Neem aan dat een mac book daar wel goed genoeg voor is…

Jp2, bron? Ik baseer me op een kennis van mij die beeldtechnicus is bij de NOS… En r, imovie voldoed voor jou ruim mits je laptop beetje recent is.

Film de laatste tijd alles op 1440 in combinatie met 48FPS. Dit omdat m’n DSLR beelden 24FPS zijn dus de GoPro beelden mooi 50% kan vertragen om het te mengen met m’n DSLR beelden.

Bij Wintersporters (en prive) monteren we overigens ook alles met Final Cut X :) Mocht dat een stap te hoog zijn voor je, dan is iMovie inderdaad een prima alternatief.

Ik heb voor het eerst Mijn gopro 3+ mee gehad op wintersport en leuke filmpjes gemaakt. Op het moment dat Ik de filmpjes middels de app op Mijn iphone 6 zet kan Ik ze alleen maar afspelen in slowmotion . Iemand hier ervaring mee en tips voor mij om dit op te lossen . Als ik ze rechtstreeks op mijn computer bekijk met de kabel van de gopro zijn ze we normaal af te spelen!

Heb idd ook problemen met afspelen van gopro 4 (zilver) bestanden op pc…gister voor het eerst gefilmd met 1080 superview wide angle en 60 fps. Krijg de bestanden nadat ik ze op de pc had gezet niet normaal afgespeeld, blokkerig en haperingen (geluid ging verder, beeld niet).
Tijd voor een nieuwe pc denk ik, zijn geen nieuwe die ik heb staan. Iemand idee?
Ook de bestanden overzetten op hoge resolutie via de gopro app op ipad2 ging niet. Foto’s wel (superkwaliteit!) maar filmpjes van 4 minuten of langer krijg ik foutmelding bij het voltooien…

Toevallig zei iemand uit mijn klas vandaag precies hetzelfde… Ook krijgt hij het beeld haperig afgespeeld. Misschien ligt het niet aan je pc, misschien wel fout van de hero 4… Film zelf met hero 3+ op 720p 120 frames gaat hartstikke mooi. @Shuffle

A winter without powder isn't a winter!

Plaats een reactie