Thuis of ter plaatse skimateriaal huren?

Beste wintersporters,

Tot nu toe werd ons materiaal altijd geregeld via de organisatie waarmee we op skireis gingen.
Dit jaar hebben we echter zelf ons reisje in elkaar gestoken en moeten we dus ook zelf voor ons materiaal zorgen.

Nu was mijn vraag:
Huur ik het best op voorhand hier in België mijn materiaal (en zoja, waar?) of huur ik het beter in een plaatselijke skiwinkel in het skigebied zelf?

Wat zijn jullie ervaringen? Voor- en nadelen?

Bij as adventure betaal je 49 euro voor 10 dagen. Ter plaatse is dat meestal 4 maal zo veel.
Dus keuze is snel genomen voor mij. Juist plaats genoeg nodig in auto!

Ik huur de ski’s voor het hele reisgezelschap altijd in of vlakbij het skidorp zelf en boek het vooraf online, prima te betalen… Zo hoef je het materiaal niet mee te slepen onderweg en kun je de ochtend na aankomst meteen je materiaal ophalen.

Uiteraard ter plaatse huren!

Makkelijk even omruilen om te testen. En stel er gaat iets kapot dan ga je zo even terug. En dat is best lastig als je in NL materiaal huurt. Sterker nog, dan ben je dubbele kosten kwijt, want je moet ter plaatse alsnog huren.

Via Skimium 91 euro voor een week (set ski’s, stokken en schoenen).

life is a beach, or a pile of snow

daar huren! Dan kan je altijd nog wisselen als er iets niet goed is!

Bij as adventure is het wel maar 50 euro, maar het materiaal, goud, is weel in schandalige staat.

Voor mij ook ter plaatse makkelijk ruilen als er iets niet bevalt. Zelf heb ik slechte ervaringen met het huren van ski’s in Nederland! En bedenk ook dat je de ski’s vlak voor je vakantie op moet halen en erna weer terug moet brengen. Dit kan lastig zijn, zeker als je er ook nog een eindje voor moet rijden. Kijk eens op de sites van de verhuurbedrijven in het skigebied/plaats waar je naar toe gaat, meestal geven ze ook korting als je van te voren reserveert.

Ik huur hier ook altijd bij het winkeltje bij mij in de buurt. Kwaliteit is goed. Voordeel is dat je bij aankomst zo de skipiste op kan. Indien er problemen met het materiaal zouden zijn moeten we een bonnetje vragen ter plaatse en achteraf verrekenen ze dat. (wel nog nooit nodig gehad)

Hoi,

ik wil dit jaar ter plaatse ski’s gaan huren en kan kiezen tussen verschillende winkels.
Met welke winkels hebben jullie goede ervaringen?

Mazzelss Corné

Hoi,

ik wil dit jaar ter plaatse ski’s gaan huren en kan kiezen tussen verschillende winkels.
Met welke winkels hebben jullie goede ervaringen?

Mazzelss Corné

Gast454 op 22 dec. 2013 22:30

Als je verteld waar je heen gaat krijg je waarschijnlijk meer reacties met inhoud:-)

Corné van de dolomitentocht afgelopen carnaval?? Heb je die flugelmuts nog? Ha.

Waar huren in Gerlos?

lekker terplekke huren, enough said

Ik huur hier ook altijd bij het winkeltje bij mij in de buurt. Kwaliteit is goed. Voordeel is dat je bij aankomst zo de skipiste op kan. Indien er problemen met het materiaal zouden zijn moeten we een bonnetje vragen ter plaatse en achteraf verrekenen ze dat. (wel nog nooit nodig gehad)

DewitDany op 22 dec. 2013 12:17

Als je zelf al eigen schoenen hebt sta je ter plaatste na 10 minuten weer buiten met de ski’s.
Het gaat niet zozeer om problemen met het materiaal zelf, dat doet het bijna altijd wel, maar dat als ze niet fijn skien kun je ze dan gelijk omruilen en bovendien het scheelt weer een hoop gedoe in de auto voor de reis.

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

Corné van de dolomitentocht afgelopen carnaval?? Heb je die flugelmuts nog? Ha.

Gast479 op 23 dec. 2013 10:26

Hahaha, Ja die gast ben ik :) en die flugelmuts had ik geleend van een goede vriendin

Hoi,

ik wil dit jaar ter plaatse ski’s gaan huren en kan kiezen tussen verschillende winkels.
Met welke winkels hebben jullie goede ervaringen?

Mazzelss Corné

Gast454 op 22 dec. 2013 22:30

Als je verteld waar je heen gaat krijg je waarschijnlijk meer reacties met inhoud:-)

SPAM op 22 dec. 2013 22:45

Ga dit jaar naar Zell am Ziller. eerste week februari

Hakuna Matata

Plaats een reactie