BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Help welke ski is het meest geschikt?????

Help welke ski is het meest geschikt?????

• Maartje27 23-12-13 16:29
    Maartje27 23 december 2013 · 16:29
    Graag wat hulp en advies bij de keuze van skies!
    Wil graag na 3 jaar mijn eigen set gaan kopen waar ik hopelijk nu en nog flink wat jaren mee vooruit kan. Heb daarom ook besloten voor een nieuw paar te willen gaan en ben nu aan het twijfelen welke voor mij het meest geschikt zullen zijn en waarom men dit vind. Ik heb 2 jaar gelest, kan dus parallel skien en parallel bochten draaien. Ben net geen 160 lang en weeg rond de 45 kilo (kleintje dus haha). O ja en wil ook met mijn zoontje van 5 kunnen skien.
    Hoor veel verschillende verhalen over de lengte dit gaat van 139 naar de 152 dit lijkt mij nogal een verschil. En heb zelf het idee dat voor mijn gevoel het tussen de 140 en de 146 het beste zou zijn ook gezien mijn lichte gewicht. Tot nu toe twijfel ik tussen de Atomic Air en de Dynastar Exclusive reveal (beide leuke aanbieding gevonden voor model 2012/2013). Tja de verschillen: hout kern of niet, achter deels twintip, semi sitewall en welke het mooiste is om te zien. Vind het een moeilijke keuze omdat ik er zeker een tijd mee wil doen. En zie mezelf best nog als beginner dus graag advies, wat is nu echt belangrijk om op te kunnen doorgroeien?
  • RichardW 24-12-13 14:45
    RichardW 24 december 2013 · 14:45
    De lengte van je ski's is niet zo belangrijk als je denkt. kijk eens op skicarver.de deze man geeft een duidelijke uiteenzetting van het geheel. Let ook op de breedte onder de voet wat dat moet je ook meeslepen. De rest van de lengte wordt bepaald door je gewicht, enigszins en hoe je kunt skiën en wat je wil. Neem aub geen ski met een geheel kunststof vulling (pur) hier is de veerkracht reeds bij verkoop verdwenen. De looks zijn leuk maar volgend jaar waarschijnlijk niet meer. Een paar duurdere ski's vallen in het niet bij de prijs van een liftpas per week, want meestal gaat het in stapjes van 100 Euro.
  • Alex 24-12-13 18:45
    Alex 24 december 2013 · 18:45
    @RichardW Wat een stierenpoep praat je hier.
  • Gast668
    Gast668 24-12-13 23:42
    Gast668 24 december 2013 · 23:42
    Kijk deze website eens , geeft je een idee wat je moet met lengte en type ski

Dit topic is meer dan twee jaar oud en daarom gesloten.