Anwarter 22 januari in Alpbach

Zijn er al mensen die zich hebben opgegeven voor de Anwarter die begint op 22 januari in Alpbach?

Hebben jullie al een slaapplek en vervoer geregeld?

Ik ga hier misschien mijn anwartercursus doen. Mooi gebied!.
Vervoer kan je prima vliegen of trein. innsbruck is dichtbij en bahnhof worgl ook. Overnachting kan je het beste via skischool regelen aldaar. Staat op de website van snowsporttirol in het pdf document van de cursus. aan te raden is om daarmee contact te zoeken, Naar mijn weten heeft de skischule Alpbach Aktive een groot lerarenhuis waar je tegen kleine vergoeding kan slapen. De ausbilder is tevens eigenaar van de skischool.

antiS,

Wil ook graag de 22e gaan starten met de Anwärter (ski) in Alpbach.

Ben nu aan het kijken wat het handigste en goedkoopste is: Via snowsportnederland.nl of het inschrijven en het onderkomen en de baan daarna zelf gaan regelen.

Denk dat snowsportnederland.nl vrij prijzig is ten opzichte van zelf regelen.

En ten aanzien van de banen; snowsportnederland.nl geeft een baangarantie en je zij verrichten de contacten zodat je zelf niets hoeft te regelen. Maar als zij een garantie geven dan zijn er zeker banan genoeg dus ik weet nog niet of dat het geld waard is…

Jij bent nog van plan om te gaan? Wil je daarna gelijk aan het werk? Al contacten gelegd?

Hallo,

Ik heb nog wel plannen om te gaan, Hangt echter nog van een aantal prive omstandigheden af. Hoe zich die gaan ontwikkelen. Ziekte in de familie. gaat dit erger worden, dan ga ik voor de cursus in april. Sowieso die anwarter halen :). Staat al erg lang op mijn bucketlist. Ten aanzien van Banen. mijn ervaring is gewoon mailtje sturen/bellen. Werkt het beste. Sowieso is lesgeven voor de voorjaarsvakantie geen probleem. tot eind seizoen zal lastiger worden, maar mijns inziens niet onmogelijk omdat er ook veel afvallers zijn, denk aan heimwee oid.

Zelf regel ik alles zelf, snowsportnederland is veel te duur. Als je een beetje goed duits kan, heb je die baan zelf zo geregeld. Scheelt enorm veel. Natuurlijk doen ze wel goed werk en is het een prima organisatie. Maar ik zelf heb er niks mee.

Mocht ik heen gaan, dan wil ik gelijk aan het werk daar, februari staat dan voor de deur en is een flink drukke maand. krokus vakantie en carnaval en een hoop andere europese landen hebben hun mid term vakanties.

Succes met je keuze. mijn tip is om zelf eerst een skischool te vinden zodat je zeker bent van een baan als je daar bent en je na de cursus gelijk naar dat gebied kunt. Scheelt een hoop gezoek en stress lijkt me.

Wil zelf ook na de opleiding gelijk in februari aan het werk.
Misschien wel een goede zaak om eerst een school te vinden waar je aan de slag kunt… thanks

Jazeker, ik ben van de partij! Marloes is de naam trouwens.
Wil ik gelijk een oproepje plaatsen: gaat er misschien iemand met de auto vanuit Nederland en zoja: is er misschien nog een plekje over? Benzinekosten kunnen uiteraard gedeeld worden dan! Ik woon zelf in de buurt van Den Haag, maar naar een andere plek in Nederland komen zou ook geen probleem moeten zijn (al is Groningen ver weg).
Gaat dus alleen om de heenweg, daar ik na de cursus gelijk terugga naar Fiss, waar ik nu ook al zit.
Ik blijf dit topic volgen en hoor het wel als iemand interesse heeft om een auto te delen!

Marloes,

Ik rij zelf zeer waarschijnlijk met m’n vader en 2 vrienden van hem mee die dan doorgaan naar Gerlos. De auto zit dan wel vol…

Als het anders wordt, dan laat ik het je weten. Heb zelf ook aan de trein gedacht, volgens mij is dat namelijk een prima optie op een doordeweekse dag.

Heb je al een slaapplek/appartement voor daar?

Hi @Daan11111
Ik hoor het graag als het anders wordt! Slaapplek/appartement heb ik nog niet maar wel van de skischool een adres doorgekregen, moet ik maar eens gaan boeken!
Tot daar in ieder geval!

Marloes,

Is je slaapplek gelukt?
Heb contact gehad met http://www.gmahblick.at/haus.htm (op aanraden van de skischool) maar zij zitten vol…
Dus als je nog een adresje weet…?!

Wanneer en hoe ga jij die kant op?

Heb besloten om de nachttrein vanuit Duitsland te nemen

Ik kan helaas niet meer gaan. De 22e moet ik mijn scriptie verdedigen, dus ik kan uiterlijk de 22e pas naar Oostenrijk vliegen en aangezien de cursus de 22e begint…

Goodluck!

Ik kan zelf helaas ook niet deelnemen ivm omstandigheden.
Maar ben wel bekend in alpbach. Kom er zelf al een aantal jaren. Contact de lokale VVV eens met je verhaal. Ze zijn daar altijd erg behulpzaam. Anders Haus johannes.at of misschien kan Alpbach Bergwald Bed en breakfast iets voor je betekenen. Katharina moser heet de eigenaar. leuke vrouw! ook wel actief op social media. Anders misschien nog bij Gasthof Jakober? veel succes iig!

@antiS

OK spijtig. Nog een Nederlander zou mooi geweest zijn. Succes met je verdediging.
@Hendrik1987

Thanks a bunch!
Ik zoek inderdaad iets voor weinig, een B&B of Gasthof, liefst met halfpension. Zal deze namen eens langs gaan

Hola, ben ik weer (Marloes)!
Ik heb nog geen accommodatie geregeld helaas. @Daan11111 jij al wat gevonden?
Ben nu een week in Nederland geweest en rijd morgen met iemand mee terug naar Fiss. Daar skispullen inpakken en dan dinsdag van Fiss naar Alpbach gaan reizen. Nog dringend op zoek naar verblijfplaats dus, wel balen. Kon nog niets eerder vastleggen doordat ik met een gebroken duim zit (vorige week gebeurd) en ik eergisteren eindelijk te horen heb gekregen dat ik tóch naar Alpbach mag afreizen!
Gmahblick kreeg ik ook aangeraden maar reageert vooralsnog niet op mijn mail. Dus als je nog een plek gevonden

@Marloes,

Arelaxt van je duim maar lekker dat je toch kunt gaan!

Heb afgelopen week een kamer in een pension in Reith im Alpbachtal geboekt, Haus Luzia heet het. Het is een stuk goedkoper dan een kamer in Alpbach zelf op dit moment en het is 15 - 20 min met de bus tot aan Inneralpbach. Goed te doen denk ik, maar weet niet of daar nog plek is…

Heb de kamer voor 6 dagen gereserveerd, ik vertrek namelijk ook morgen, zodat ik vanaf de 26e een andere kamer/appartement kan reserveren tot aan 1 februari.

Ik heb namelijk wel een paar prima appartementen in het centrum van Alpbach zelf gezien om met 2 of 3 man te delen. Die zien er goed uit op booking.com en zijn dan zeker voordelig. Als je wil, kun je hier vanaf de 26e natuurlijk rekening mee houden met boeken.

Gmahblick duurde bij mij ook even met antwoorden en zat vol uiteindelijk.

Hi @Daan11111
Heb uiteindelijk zojuist de laatste kamer bij Winklerkreuz geboekt, wat ongeveer op dezelfde plek in Alpbach zit als Gmahblick. Kost me ongeveer 30 euro per nacht inclusief ontbijt. Uiteindelijk maar tot het einde geboekt. Vind het wel lekker om dicht bij wat anderen te zitten.

Marloes,
Klinkt goed, dicht in de buurt en prima prijs.
Goeie reis

Plaats een reactie