Welke freestyle ski?

Beste medewintersporters

Ik ben Tom, 19 jaar en fervent skier met een redelijk niveau. Ik meet 1m70 en weeg rond de 60 kg. Ik kom van iedere piste naar beneden en ook offpiste kan ik al wat.

De afgelopen jaar heb ik geskied met de Atomic SL 9, super slalomski waar ik heel erg van genoten heb, maar nu zou ik me graag wat meer toeleggen op freestyle skien. Daar ik een volledige verandering van piste naar park niet zie zitten, zou ik graag hebben dat de ski het ook meer dan degelijk op de piste doet.

Ik zoek dus een combinatie tussen een goede pisteski en een freestyle ski (voor een beginner in het park). Ik zat te denken aan Armada of Faction, in dat genre, of zoek ik het daar helemaal verkeerd? Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Alvast bedankt

Tom

PS: Als er aanwezigen zijn die ski’s verkopen die voldoen aan bovenstaande beschrijving mogen ze altijd contact opnemen.

Neem een wat stijvere competitie gerichte freestyle ski zoals de volk wall, line chronic, armada ar7 of de atomic punx van dit jaar, de vorige punx zijn minder stijf en dus wat minder fijn op de piste

Het bericht kwam van mij, had me vergeten in te loggen.

De Armada AR7 is, zoals hierboven al werd genoemd een ski die zowel voor park- als piste skiën geschikt is. Ik heb deze zelf ook. Ze reageren goed op de grotere kickers, maar zijn wat minder vergevensgezind tijdens het rail grinden. Ik vind ze niet echt geschikt voor nose butters, maar dat kan ook aan mijn vaardigheid liggen. Mocht je een twintip kopen die je op de piste en tijdens park skiën wilt gebruiken, laat de bindingen dan niet centraal monteren. Ik zou dan ook geen symmetrische- maar een directionele twintip (zoals de AR7) adviseren.

Plaats een reactie