Ervaringen qua drukte skihal Bottrop

Hallo wintersporters ;)

Ik zit er aan te denken om eind januari een dagje te gaan skien in de skihal van Bottrop. Ik ben er nog nooit eerder geweest. Vandaar zit ik te twijfelen of ik er op een zaterdag wel naartoe moet gaan. Ik ben namelijk bang dat het veel te druk is en dat je bij de lift een half uur moet wachten.

Dus zijn hier mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!!

The ski is the limit

Ik zou zeggen, ga vooral door de week. Dat is mij al een aantal keer beter bevallen dan de zaterdag. Al moet ik zeggen dat ik meestal meer in de zomer ging.
Misschien weet iemand anders of het in de winter extra druk is met klasjes. Dat durf ik niet te zeggen.
Veel plezier!

Ben er enkele maanden geleden geweest, niet echt een positieve ervaring. Best druk, slechte kwaliteit piste op dat moment, ontzettend trage transportband, hoewel niet echt aanschuiven vooraleer je er op kunt. Ook het eten stelt niet veel voor maarja, het is best goedkoop dus dan mag je niet te hoge verwachtingen hebben.

Dit was weliswaar niet in het hoogseizoen.

Mijn ervaring is dat het niet kan tippen aan de indoorbanen hier in BE & NL (dan heb ik het vooral over Snowvalley Peer & Snowworld Landgraaf)

zolang je niet op vr-za-zo of vakantie periodes gaat is het prima te doen,

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Maar of het leuk is?

@gast241 het leven is een groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen. dat geld dus ook voor bottrop het is zo leuk als je het zelf maakt, je moet alleen niet verwachten dat je het zelfde gevoel krijgt/hebt als op een echte piste

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Je hoeft geen half uur te wachten maar je staat wel een uur in de lift. De lift is een eindeloos durende lopende band. Als ik jou was zou ik naar Snowworld gaan.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik ben er maandje geleden geweest op een zondag, was goed te doen. Hoe het nu is weet ik niet. Maar ik vond het echt meevallen. Lopende band ook veel minder last van gehad dan vroeger. Ik ben nog wel eens op een vrijdagavond gegaan. Na je werk daarheen rijden en dan een avondkaart nemen. Was toen 22 euro vanaf 19 uur. Dus daar aankomen, vreten en dan boarden tot je geen zin meer in hebt. Heerlijk rustig dan, en goedkoop. En wat ik daar doe is gewoon een beetje andere shit skieen ipv boarden, of switch leren boarden, beetje sprongetjes enz. Dan kan ik me er best een paar uurtjes vermaken.

Landgraaf vond ik trouwens een stuk slechter qua sneeuw. En veel duurder en drukker. En vanuit hier (omgeving Nijmegen) ook ongeveer even ver. Vroeger veel in Neuss geweest, ook wel een aanrader. Geen all-in formule, maar als je met je eigen materiaal gaat ongeveer even duur. Korter uiteraard, maar uitgebreider funpark maar wel weer fatsoenlijke stoeltjesliften.

Ik zit, net als wat @Gast184 zegt, met mijn werk. Ik wil een snipperdag voorkomen als het in het weekend goed te doen is. Zoveel snipperdagen heb ik op m’n werk niet ;). Ik zat er namelijk ook al aan te denken om een middagje te snipperen en dan die kant op te rijden (op een woensdag o.i.d.) Ik denk dat je het dan ook wel weer gezien hebt…

Ik woon in het wijze oosten dus voor mij is Landgraaf nogal een stukje rijden. In Bottrop ben ik binnen 1,5 uur… Landgraaf is nog een keer zo ver.

Hoe lang duurt die lopende band als het niet zo druk is?

The ski is the limit

Ik zit, net als wat @Gast184 zegt, met mijn werk. Ik wil een snipperdag voorkomen als het in het weekend goed te doen is. Zoveel snipperdagen heb ik op m’n werk niet ;). Ik zat er namelijk ook al aan te denken om een middagje te snipperen en dan die kant op te rijden (op een woensdag o.i.d.) Ik denk dat je het dan ook wel weer gezien hebt…

Ik woon in het wijze oosten dus voor mij is Landgraaf nogal een stukje rijden. In Bottrop ben ik binnen 1,5 uur… Landgraaf is nog een keer zo ver.

Hoe lang duurt die lopende band als het niet zo druk is?

JeffreySki op 4 jan. 2014 14:02

Dat weet ik niet precies maar als je met de band meeloopt ben je wel een stuk sneller.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Birdheart, klopt. Maar als het alleen om de gezelligheid gaat kun je ook kun je ook andere dingen doen. Skiën vind ik daar niet leuk.

Ik vond het een trieste tent als je al kan skien…

Toen ik was geweest, een paar jaar geleden, hadden ze een all-inclusive concept. Gevolg: veel bedrijfsuitjes en veel ongeleide projectielen op de piste. Uitkijken dus voor anderen.
Ik heb mij laten vertellen dat er nu een alcohol quotum is, misschien dat een mede forumlezer dat weet.

je krijg maar 3 biermuntjes

klopt, ik ben er een maand geleden ook 2 keer op zondag geweest en was op zich best te doen. Niet echt belachelijk druk ofzo. En het eten, tsja wat wil je met zo’n prijs voor all-in

Als het niet teveel km’s extra zijn, zou ik zeker naar Neuss rijden.
ALLES beter,

Ok, bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Als ik jullie verhalen zo lees denk ik dat ik er maar een half dagje voor ga snipperen en niet in het weekend ga.

The ski is the limit

Als je een snippermiddag er voor neemt, raad ik je aan om dit niet op woensdag of vrijdag te doen.
Op woensdagmiddagen doen al veel mensen dit om met hun (basisschool)kinderen te gaan en vrijdag zit lekker aan het weekend (en op sommige basisscholen zijn de kinderen op vrijdagmiddag vrij). Het is 's middags trouwens meestal drukker dan 's morgens.
Mijn ervaring gaat niet over Botrop maar over SWZM maar ik neem aan dat dat wel overeenkomt.

De beste tip is om 's avonds te gaan. In Landgraaf is er 's avonds meestal geen klap te doen en heb je een avondticket voor 25 euro.

Ok, nogmaals bedankt allemaal! Mijn plan was om op een woensdagmiddag te gaan maar dat moet ik dus ook niet doen ;)

The ski is the limit

Plaats een reactie