Skithuttentocht in de Dolomieten 8 februari tot 15 februari

Wij gaan al een paar jaar op huttentocht in de Italiaanse dolomieten met verschillende groepen. Ook dit jaar organiseren wij weer een tocht. Lift omhoog, piste hard naar beneden. Ik ken de dolomieten op mijn duimpje dus weet alle moooie rustige pistes en plekjes te vinden. Als je hard een rode piste af kan skien, en redelijk of goed overweg kan met zwart ga je toch gezellig mee!

Overnachtingen + half pension kosten bij elkaar 400 EUR, skipas 250 EUR. We rijden waarschijnlijk met leaseauto’s. Wil je mee stuur even een persoonlijk bericht.

Groeten Jeroen

Hoi Jeroen, wat leuk! de hutten zitten behoorlijk vol, reserveer je dit ruim van te voren? Of hoe regel je dit?

Hi Judith, Deels via , deels via de hutten zelf. Ik heb in de loop der jaren een leuk adressenbestandje opgebouwd.

Deels via booking punt com bedoelde ik! Maar dat was een link dus die werd verwijderd.

Zo nu heb ik ook een account op wintersporters.nl. Is makkelijker voor het reageren en kan ik ook links plaatsen.

Groeten Jeroen

@Gast773 Even goed lezen wat er in het gele vak staat boven het tekstvak staat voor je reageert. ;)

MAND!

@JeroenV, wat leuk dat je dit organiseert en anderen uitnodigt mee te gaan! Voor ons helaas een paar weken te laat anders waren we wellicht aangesloten!
Samen met Judith van hierboven zijn wij het ook aan het proberen maar we zijn er een beetje van teruggekomen omdat een aantal hutten vol zaten. We dachten we gaan laagseizoen en op de bonnefooi. Maar daar kwamen we al snel van terug nadat we van Elly3 (ook van het forum) begrepen dat je toch wel moet reserveren. We hadden bedacht in ieder geval 5 hutten te boeken met steeds twee dagen ertussen zodat we wel enigszins de vrijheid zouden hebben of kunnen inspelen op het weer. Dat ben ik gaan doen, ik ben de rifs gaan mailen.
Al gauw van Rif. Fedaia de melding dat ze helemaal zijn volgeboekt in die week (wij gaan van 22 jan tot 1 feb). Daar schrok ik wel van. Rif Frederola was maar voor 1 nacht te boeken een eventuele 2e nacht zou niet meer kunnen. Hetzelfde verhaal voor Rif. Averau 5 Torri. Daar zouden we de laatste 3 bedden kunnen krijgen, voor maar 1 nacht. Rif. Lagazoui zou de laatste nacht worden en dat ging nog wel. Die hebben geen prive kamers meer over maar wel dormitory beschikbaar. Baita Dovich, iets onder Rif. Fedaia gelegen, had ook nog plek. Zo zaten we dus met een aantal gaten en een beetje de schrik erin dat het toch wel drukker is dan normaal (vanwege de mindere condities in Oostenrijk???), dus op de bonnefooi al helemaal niet handig is.
Ik heb geprobeerd de gaten op te vullen en gezocht naar Rifs, maar kwam dure tegen, sommige alleen maar te boeken als je min. 3 dagen gaat etc.
We hebben gisteren besloten dan toch maar met een organisatie te gaan, en de eerste twee dagen zelfstandig (om dat we toch wel graag 10 dgn willen gaan). Maar toen zagen we jouw bericht. Mag ik je onze route mailen met de hutten die we in ieder geval kunnen boeken en hopelijk heb jij de gouden tips om onze gaten op te vullen??? Ik zou je zeer dankbaar zijn!

Dank voor je info Jeroen!

Vond dit post inspireerend, dus nu bezig om een groep waar ik kan aansluiten voor een safari. Met al de sneeuw in italie dit jaar, lijkt mij echt een moment om zoiets te doen.

Ik neem mijn kinderen mee, dus het wordt de krokus vakantie van 22 feb…nog iemand die dat zou leuk vinden?

Dag Jeroen, ik ben nog druk op zoek naar een wintersport in bij voorkeur de week van 8feb. Nu zie ik jouw bericht voorbij komen en vraag ik mij, onbekend met huttentochten, af of ik dan dus de hele dag mijn bagage van die week op mijn rug heb? Met de gedachte van een huttentocht lijkt me dit vrij voor de hand liggend, maar ik ik ga twijfelen omdat ik ook 'kosten incl. half pension" zie staan…de kreet half pension koppel ik aan dat er voor eten gezorgd wordt etc en dus wat meer bewoonde wereld en dan dus wellicht ook transport v/d bagage? Heb echt geen idee…en hoe groot is zo’n groep en leeftijd samenstelling eigenlijk? Klinkt mij erg leuk, maar heb nog wel wat vragen omdat ik er onbekend mee ben

Hoi Marcel, ik ben er ook druk bezig, maar ik ga twee weken later. Bij een organisatie, betaal je 575 per week, opv half pension.

Die idee is, in jouw rugzak, heb schoon ondergoed, zeep, shampoo, een extra trui, echt wat noodzakelijk is, dat moet kunnen in een rugzak van 30 L. Bij sommige organisaties, snowemotions, heb je optie aan je rugzak te laten vervoeren voor een extra 25 EUR. Niet al de organisaties doen dat. Maar ik denk, ga gewoon voor een week minimalistic doen.

In de refugio’s, zitten je hoog in de berg, dus je krijgt idd ontbijt en avondeten inbegrepen in de prijs.

Dit is op mijn bucket list, dus ik heb al zin in.

Je kan het boeken bij Sunweb, of snowemotions, of huttentoch.com, onder andere als de OP heeft geen plek over. Er is ook een italianse groep die het voor 3-4 nachten doet, dolomonia of zo.

Hi Marcel, wij zitten voor dit jaar vol. Volgend jaar ga ik dit weer organiseren, maar dan zal ik eerder starten met de inventarisatie. Maar inderdaad de helft van de week ski je met een kleine rugzak op. Max een kilo of 8. Eten en dribken doen we inderdaad in de hutten dus dat scheelt een hoop kilos. Kosten bij mij zijn dit jaar 425 voor 7 nachten half pension. Ik doe het voor de lol dus geen kosten voor mij als gids alleen de kosten van de hutten. Groetjes jeroen

Hi Allemaal,

Ook dit jaar organiseer ik weer 2 weken skiën in de Italiaanse dolomieten. Voor goede en hele goede skiërs, geen snowboards! Heb je interesse stuur even een PM. We gaan de tweede en derde week van februari. Het hoe en waarom staat hierboven wel beschreven! Tweede week goede skiërs, derde week hele goede skiërs die de hele dag willen raggen!

Groeten Jeroen

Plaats een reactie