Reisgenoten gezocht voor mijn 1e wintersport! Feb/mrt 2014

Hallo allemaal,

ik ben 33, woon in Den Haag, ben nog nooit op wintersport geweest en wil dat graag binnenkort veranderen!
Na 4 indoor snowboardlessen in november en wat oefenen op indoorpistes ben ik natuurlijk nog steeds een absolute beginner.
Ik hoop wat gezellige mensen te vinden om samen mee op wintersport te gaan. Liefst mensen die ook aan het begin van hun ‘wintersport carrière’ staan, die evt. met de bus willen (mijn auto is niet geschikt) en rekening willen houden met mijn beperkte budget :-)
Ik heb geen groot skigebied (en uitgebreide skipas) nodig, als er maar wat sneeuwzekere blauwe pistes zijn, een skischool voor wat snowboardlessen en een materiaalverhuurder in de buurt.
Ik ben me ervan bewust dat zelf koken in een app. goedkoper is maar ik zie het niet zo zitten om na een lange dag nog boodschappen te doen en te koken, daar heb ik thuis al een hekel aan dus na een vermoeiende dag op de piste waarschijnlijk nog meer :-) Als iemand wel graag kookt en dat op zich wil nemen, prima. Ik vind hotel met halfpension erg makkelijk.

Dus even op een rij:

  • mijn leeftijd 33, reisgenoten zo tussen 25-45;
  • ik ben beginnend snowboarder, zoek meer beginners (evt ook skiërs) voor mijn 1e wintersport;
  • ik moet lessen nemen, dus kan pas 's middags zelf de piste op, zou dus handig zijn als ik niet de enige ben die les neemt, anders zit ik de hele middag alsnog alleen (in m’n eentje ploeteren vind ik dus niet zo leuk);
  • heb geen voorkeur voor skigebied, gezien prijzen lijken Frankrijk en Oostenrijk meest geschikte optie. Wil liefst wat hogere blauwe pistes in de buurt vanwege sneeuwzekerheid;
  • periode: liefst niet in de voorjaarsvakantie (vanwege prijzen en drukte) maar deze is nu landelijk gespreid over 2 of 3 weken dus is lastig. 3e en 4e week feb. en heel maart is voor mij mogelijk;
  • voorkeur voor all-in (mogelijkheid van lunchpakket) of halfpension boven app. vanwege het gemak van aanschuiven aan tafel en gebrek aan afwas;
  • ik hoef geen uitgebreide après-ski mogelijkheden, ben waarschijnlijk elke avond gesloopt. Drankje doen in de avond is prima maar hoef geen clubs/disco’s/etc. binnen gehoor/loopafstand;
  • ik ben afhankelijk van bus, vliegtuig of andermans auto.

Ik wil echt heeeeel graag voor het eerst de sneeuw in en hoop echt dat er mensen zijn die wat zien in mijn plan en de komende weken samen verder willen plannen. Reageer gerust als ik iets belangrijks vergeten ben te vermelden of als je nog wat meer wilt weten.

Ik ben beginnend snowboarder,ben 34 , ik heb overlaatst een les gehad, aangezien ik nogal snel viel,
probleem is ondertussen opgelost maar zal nog veel moeten oefenen met of zonder lessen, dat weet ik nog niet. Maar het begint wel goed te gaan. liefst met een bus op reis,ik heb geen winterbanden op mijn auto.ik kook graag, afwassen iets minder. ben van belgie wel.

hoi
Is er al iets gepland bij julie?
Ik heb 3jaar snowboard ervaring maar is nu ondertussen 2jaar geleden.
ik ben 29jaar, gebied hoog en niet te klein(trois vallees, paradiski,…)
liefst met de auto (heb zelf auto) (als je met 4 in auto zit is het goedkoper dan bus)
liefst half pension maar moet niet

Geert
geertl0608@gmail.com

Hallo

Ik ben misschien ook geïnteresseerd. Ik ben beginnend skiër, heb enkele lessen achter de rug, nog niet op wintersportvakantie geweest. Erg veel zin om te gaan!

Groetjes
Kaat

29 jaar, Limburg (België)
Me_1984@

Bedankt voor jullie reacties! Geert, ik zal je morgen mailen. Kaat, ik zie maar een deel van je emailadres. Kan je het aanvullen of anders je inschrijven bij de site zodat je me een persoonlijk bericht kan sturen? Voor jullie en alle anderen die mogelijk interesse hebben: het liep tot nu nog niet zo storm qua reacties dus ik heb me aangesloten bij de FB-groepspagina van Roderik (hij is ook te vinden op dit forum, zie ook zijn oproep), hij gaat wat organiseren rond 22 maart, waarschijnlijk Zillertal, de plannen moeten nog meer vorm krijgen de komende weken. Als je interesse hebt om mee te denken en de plannen mede vorm te geven kan je hem benaderen om toegevoegd te worden op FB. Misschien komen we dan met beginners en gevorderden, skiërs en boarders, uit NL en BE (en India zag ik) tot een gezellige gemengde groep :-)

Hoi Corien,

Ik ben ook geïnteresseerd, heb een auto, en ben heel gemakkelijk.
Hoor graag van je.
Gr. Frans

Hoi,
bekijk het topic van Roderik op http://www.wintersport.nl/forum/topic/122721 en de link hieronder voor meer info over de reisplannen en accommodatie. Zover ik weet is er nog plaats in het appartement.
Ik ben zelf vooral op zoek naar een vrouwelijke kamergenoot en een beginnend boarder.

http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/oostenrijk/hochzil…

Hmmm, me ff laten ombouwen voor een weekje wintersport, zie ik niet zo zitten. Ben wel zinlijk en ingeënt, maar ik snap je wel. Helaas wordt ik voor het groepje ban Roderick ook gediscrimineerd. Mochte er nog iets verander of afhakers zijn, hoor ik het graag.
Gr.
Frans

hey @biofrans zoek anders ff flaine snowtrip op google of anders hier op de site.zijn er al een paar van ws die er heen gaan.ook optie om op indeling te boeken.

Jefrem, bedankt voor de tip, ga ff kijken.
Gr. Frans

Plaats een reactie