ski lessen: niveau kiezen en tijden

Binnenkort ga ik voor mijn tweede wintersport vakantie, dit keer naar Avoriaz. Twee seizoenen geleden ben ik in La plagne geweest.

Ik wil me nu echt gaan verbeteren en denk erover skilessen te nemen. Volgens mij kan ik dan bij de locale ESF goed terecht.

Ik worstel alleen met het instap niveau. Op hun site geven ze dit aan:

•You know how to take a ski lift, do snow-plough turns on a GREEN slope. Learn how to turn with more confidence and improve until you reach parallel skiing.
•> Register into Class 1

•You sideslip and do long curves turning with parallel skis. You feel comfortable on BLUE slopes. Improve, get the right rhythm and confidence.
•> Register into Class 2

Ik kan dus wel goed op een blauwe piste, maar mooi parallel skiën lukt me nog niet. Wat schatten in, welk niveau is dan het beste?

Als je aangeeft dat je niet zeker bent van je niveau en eventueel over wenst te stappen als het niveau van de les lager is dan jouw niveau is dat meestal toch wel mogelijk lijkt mij? Met snowboarden was dat wel zo toen ik nog de hele week les had. De eerste dag was het 's ochtends een paar afdalingen zodat de leraar ons kon onderverdelen op niveau, daarna ging er tussentijds alléén een keer iemand een niveau lager en kwam er een andere bij ons.
Zo werkt het volgens mij altijd wel.

🏂

Plaats een reactie