Goggle

Hoi wintersport liefhebbers,

De eerste week van februari ga ik weer skiën in Oostenrijk. Op dit moment wil ik een goede goggle kopen met 2 lenzen voor zonnig en bewolkt weer.

Op deze site zie ik dat de Adidas ID2 Pro en Oakley Airbrake op 1e en 2e plek uit de test komen.

Mijn vraag aan jullie: Wat is de ervaring van deze goggles en krijg ik waar voor mijn geld als ik 1 van deze goggle met lenzen koop. Welke lenzen zijn het meest functioneel tijdens wintersport?

Groet,

Gerrit-Jan

Ik zou zeggen, meest functioneel de Adidas ID2 pro door de makkelijk te plaatsen voorzet lens.
Verder is het passen.

Persoonlijk gebruik ik de Adidas.

De Anon Magna-Tech heeft ook een voorzet lens, ik heb zowel met de Adidas als met de Anon gereden en mijn voorkeur zo zeker naar de Anon gaan.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ik ben ook opzoek naar een goggle.
Ik heb vorige week de Adidas ID2 pro op gehad en deze is echt goed hoor.

Ik ski normaal niet met een goggle op maar het was net of ik m’n zonnebril op had.

Er zit natuurlijk wel een prijskaartje aan maar ik ben van mening dat je hier geen spijt van gaat krijgen.

Ik ga hem van het weekend kopen

Ik heb de Anon M2, lenzen zitten vast met 8 magneten, neem je zo af, je moet maar een beetje mikken ,en de lens zit vanzelf goed, donkerbruin voor zon, en geel voor mist,sneeuwval.
Wel niet goedkoop ±200 €.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik heb geen directe ervaring met die 2 goggles. Paar jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Ik had al de Adidas Climacool die als semi goggle te gebruiken is. In het begin een goedkoop slecht weer goggle erbij gekocht en vorig jaar de anon M1 gekocht via ebay in de uitverkoop.

De combi van een goede bril en echte goggle als backup werkt voor mij het beste.

Slecht weer lens is denk ik het belangrijkste om naar te kijken omdat je dan echt extra contrast/diepte nodig hebt om fijn de berg af te komen. Als het mooi zonnig is dan kom je altijd wel goed de berg af ongeacht wat je op je neus hebt zitten.

Standaard gebruik ik zo veel mogelijk mijn Climacool (vanaf aankomend seizoen de Terrex Pro):

  • LST Bright voor matig slecht weer (Bij extreem slecht weer pak ik mijn Anon M1 met Blue lagoon lens)
  • LST Active bij wisselend weer (Vaak ook bij zonnig weer)
  • LST Polarized bij zonnige dagen

Volgens mij worden dezelfde lens technieken ook in de ID2 pro gebruikt.

Ik persoonlijk heb liever een goede bril op die veel omstandigheden aan kan op de berg en als backup heb ik dan een goggle. Anon M1 als backup lijkt misschien wat overdreven, maar juist dan wil je extra goed spul hebben wat niet snel beslaat en het beste zicht geeft. (De blue lagoon glazen van Anon vind ik persoonlijk beter in extreem slecht weer dan de LST Bright van Adidas).

Voor dit jaar heb ik mijn Climacool ingewisseld voor de nieuwe Adidas Terrex Pro.

De prijs van de Terrex Pro is ook stevig, maar het is wel de investering waard omdat je de bril het hele jaar door kunt gebruiken ipv 2 weken per jaar.

Suc6 met je aankoop!

hey hey,

ik heb zelf na lang twijfelen een Airbrake gekocht, 1 door de reden dat ik zeker een oakley wilde omdat ik ook oakley brillen gebruik voor andere sporten en het is gewoon top materiaal.

had hem besteld een weekje voordat ik skiverlof vertrok in december bij de internet opticians, leek mij eerst een rare site maar had er toch goede dinge over geleze en dan toch maar besteld. (hiere het linkje: http://www.theinternetopticians.co.uk/oakley-snow-goggles_c-… )
was MAAR 195 euro kwijt voor een bril van 260 euro, ik kon hem niet laten liggen.

null

dus het testen. het is een GENIALE bril zeker met die Twee lenzen, hij ziet er goed uit, zit perfect, zeer goed zicht rondom en presteren dat die doet!!
de lenzen die je er normaal bij krijgt is 1 voor zon en bewolkt. die voor zon noemt Dark Grey en doet zeker het nodige houdt het directe licht tegen en het weerkaatste en verstopt je ogen als dat iets voor is.
de andere is een High Intensity yellow dit is gewoon een super lens voor als het bewolkt is zelfd ook als het zonnig is. het is precies alsof de schaduwen verlicht zijn en het contrast op je afkomt (mede door die blauwe schijn in de lens)

het wisselen van de lenzen is kinderspel: hendel losmaken, lens eruitnemen, nieuwe erin, en de hendel terugduwen.

dit is een aanrader, ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over een goggle. en je krijgt er een mooie zak/doos/case (weet totaal niet hoe ik het moet noemen) bij.

Goedenavond,

Bedankt voor jullie snelle en mooie reacties. De komende weken ga ik een een keuze maken welke goggle ik ga kopen. Het merk Oakley heeft bij mij wel de voorkeur.

Over ski goggle/ brillen betreft, wat is een betere investering een speciale sportbril of toch gewoon een goede goggle? Het is namelijk wel een hele investering voor een goggle die ik 2 weken in een jaar gebruik.

Gr,
Gerrit-Jan

ikzelf ben altijd voor een goggle gegaan. door de reden dat ik vind dat een goggle er beter uitziet, geen last heeft van wind dat tot bij je ogen kan en je ogen ook meer beschermt als je frontaal op je neus gaat of ergens tegen knalt.

@Marinoj ok bedankt voor reactie. Zojuist de link van jou bekeken van de Oakly Airbrake. De bril is nu niet meer op voorraad. Heb jij de blauwe uitvoering van de Airbrake ?

Neem altijd je helm mee, ik heb ook de Oakley geprobeerd, maar zat niet goed met mijn Salomon helm, de M2 zat veel beter, en goedkoper, waar ik ook geen voorstander voor ben is dat hendel systeem als het eens zeer koud is en je moet je haasten en een beetje onhandig, ruw en het zou afbreken, ik zeg maar iets of door verslijt, dan kan je mss een nieuwe kopen, de Anon M2 heeft 8 magneten zoek deze eens op bij goggle, je kan makkelijk de lens tegen het frame werpen (op kleine afstand) en deze zit direct goed, ik vind het een zeer handig systeem, ook een zeer goed zicht rondom, maar aan ieder laat ik zijn keuze. Dit is enkel mijn ervaring met de Anon

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik heb tijdens de skitest voor het eerst de Adidas opgezet en was wel eens benieuwd na al die wilde verhalen of het ook wel echt zo’n goede goggle was. En ik zeg dit volledig onafhankelijk; maar ik wil echt geen andere goggle meer. Hij zit ongelofelijk fijn, beslaat niet, kan hem over m’n bril heen zetten (en zelfs een brilletje inzetten) en het gemak van snel de spiegel lens er af kunnen halen is bijzonder fijn.

Afgelopen reis naar St. Anton ook weer meegemaakt. Er kwam snel bewolking binnen zetten. Waar m’n reis genoten de ene lens er af moesten halen en een andere erop moesten zetten, was het voor mij 1 klik, lens in de tas stoppen en klaar. Zon komt weer opzetten? Klik, spiegel er weer op en weer door.

Tevens is het niet meer beslaan ook bijzonder fijn, gezien ik dus nog een bril onder de goggle heb.

@Rene, je klopt ik heb er ook veel goeds van gelezen, maar op het moment dat ik op reis ging (herfst) kon ik deze niet krijgen, vandaar de M2.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur voor wat betreft speciale sport bril vs goggle.

Ik geef zelf de voorkeur aan de Terrex Pro boven een speciale goggle. Puur omdat ik de Terrex Pro gedurende het jaar meer kan gebruiken (lees: meer plezier voor mijn geld). Met alle opzet stukken van de bril kun je hem totaal omtoveren tot een goggle.

Reden dat ik uiteindelijk toch nog een goggle heb gekocht is backup voor als mijn bril kapot gaat op de piste.

Goedemorgen,

Vandaag mijn Adidas ID 2 Pro zwart via de Post NL ontvangen. De goggle heb ik op de website http://www.boarderworld.com besteld en heeft mijn 168,00 euro gekost. Nog een weekje wachten en dan kan ik hem uitproberen ;-)

Nog een vraagje over de extra lens. Zijn er ook cases of hoesjes beschikbaar waar ik de losse lens kan opslaan? Zou ik deze ook in mijn jas kunnen opslaan of is het beter om het gewoon in een rugzak te verbergen?

gr,

Gerrit-Jan

@Gerrit-Jan goede keuze en een betrouwbare webshop met goede service. Heb daar vaak dingen besteld vanwege de topservice. Verder steek ik de lens altijd in het goggle vakje van m’n tas. Deze heeft een zachte binnenkant waardoor deze de lens niet beschadigd.

Na lang wikken en wegen, vergelijken en ervaringen op internet bekeken vanmiddag gekozen voor een Oakley Airbrake, Shaun White series, Gold Future Primitive gekocht bij Kompas in Heerhugowaard. Deze week ook nog eens 20% korting! Geleverd met een 24K Iridium en Persimmon lens. Ik zal mijn gebruikservaring laten weten. Vervangen van de lens gaat erg makkelijk.

Piste riderrrrr

Ik heb een salomon xtend xpro 12 gekocht. Weet iemand of je daar een losse lens bij kunt krijgen? Ik zoek een lens voor bewolkt weer.

Ik heb tijdens de skitest voor het eerst de Adidas opgezet en was wel eens benieuwd na al die wilde verhalen of het ook wel echt zo’n goede goggle was. En ik zeg dit volledig onafhankelijk; maar ik wil echt geen andere goggle meer. Hij zit ongelofelijk fijn, beslaat niet, kan hem over m’n bril heen zetten (en zelfs een brilletje inzetten) en het gemak van snel de spiegel lens er af kunnen halen is bijzonder fijn.

Tevens is het niet meer beslaan ook bijzonder fijn, gezien ik dus nog een bril onder de goggle heb.

Rene op 9 jan. 2014 10:12

Wat ik me afvraag: zet je tussendoor de goggle dan ook wel eens af en wat gebeurt er dan? Ik werd er een paar weken terug weer helemaal gek van: goggle besloeg bijna meteen zo gauw ik 'm even af had gehad. Pas als ik ergens een half uur ging zitten en het ding op temperatuur kon komen, trok het weg, maar zo gauw ik het op de piste weer warm had maar het buiten sneeuwde, zag ik binnen no-time niets meer doordat zowel bril als goggle gingen beslaan. De lol was er op die dag voor mij er snel af…

Nu ben ik best bereid om te betalen voor een goggle, maar bij een prijs van over de 150 euro wil ik wel zeker weten dat het goed is.

Plaats een reactie