muts onder de helm

Een vriendin draagt onder haar helm een mutsje. Wie doet dat ook en waarom?

Nope niet doen, de kans dat de helm gaat schuiven is groot.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

"Een vriendin draagt onder haar helm een mutsje. Wie doet dat ook en waarom? "
(Andersom was nog vreemder geweest maar dat even terzijde :) )

Ik heb dat 1 jaar gedaan omdat mijn helm een maat te groot was. Sommige mensen hebben wel een soort dun haarnetje zodat je helm aan de binnenkant niet vet word van je haar ofzo denk ik.
Soms zie je ook wel freestyle skiers met t-shirts tot hun knieen en dan een must en ergens op het achterhoofd nog een helm, dat is dan waarschijnlijk een soort van cool maar het ziet er niet uit.
Dus, gewoon een goede maat helm en geen muts eronder, ik zou werkelijk geen elke reden weten waarom je dat zou doen (behalve als tijdelijke oplossing als je helm te groot is natuurlijk :) )

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Mijn helm is al warm genoeg, muts neem ik wel mee voor als de helm af gaat na het boarden maar meestal vind ik de frisse lucht op mijn kale kop wel lekker. De luchtgaten staan bij mij ook altijd open.

🏂

Als het heel koud is draag ik nog wel een thermo bivakmutsje van Odlo er onder. Mijn helm heeft zachte oorstukken die niet helemaal aansluiten op mijn oren waardoor als het waait de wind er net onder komt. Verder blijft mijn gezicht dan ook beschermd tegen de kou. Deze bivakmutsjes zijn van een dun materiaal waardoor je helm gewoon goed blijft passen.

Ik draag mijn must onder mijn helm omdat je je helm dan volledig kan aanpassen aan je hoofd.
Nog een reden is dat mijn goggle onder mijn helm zit omdat mijn mounts van mijn gopro in de weg zitten.
Bij een goede muts en een passende helm zal je helm niet gaan schuiven.
Als alles goed aansluit en je helm goed past is het een stuk aangenamer.
Uiteraard ontken ik het ‘‘modeverschijnsel’’ niet maar dat is voor mij niet belangrijk, comfort komt op de eerste plaats.

Ik draag als het koud is mijn muts onder mijn helm. Ik haal dan wel de voering van de helm er uit, zodat de pasmaat niet of nauwelijks verandert. Met muts is het net wat warmer, plus de muts komt net onder de helm vandaan waardoor het makkelijker is aan te sluiten met m’n bril en sjaal etc.

Hier nog iemand mét muts, Ik draai een dun ‘fleecedopje’ eronder. Dit omdat ik mijn lange haar altijd vastzet en er dan altijd wel wat in doe qua lak of gel. Het mutsje kan dus na een week skiën in de was en mijn helm blijft ‘schoon’.

Ook als het slecht weer is krijg je met muts geen koude streep op je voorhoofd als er net een kleine opening tussen skibril en helm zit,

Ik draag mn helm vrijwel altijd zonder een muts eronder. Totdat het een paar jaar geleden zoo ontzettend koud was dat ik er eentje heb gekocht in Mayrhofen, gewoon een saaie platte muts. Gaat altijd mee in mn tas en als de temperaturen zo richting de -15 gaan is het erg lekker om de muts onder m;n helm te hebben. Ook sluit de muts lekker strak aan zodat er geen koude wind onderdoor komt.

Never eat the yellow snow

je kan ook een muts over je helm doen ziet er leuk uit, een hanenkam muts of beren-oren e.d. :P
geen idee als het nut heeft maar is wel een leuk gezicht als zo iemand voorbij komt :D

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ga een fietsmutsje van BBB dragen dat ik ook gebruik onder mijn fietshelm, mutsje is speciaal voor dragen onder een helm ontwikkeld. Alleen als het echt koud is, normaal is de helm warm genoeg.

Als het heel koud is, draag ik mijn Buff als hoofddoek onder mijn helm, kwestie van warmere oren te hebben. Als het warmer is, zet ik mijn helm ook op mijn buff, maar trek ik mijn buffje terug naar onder als sjaal, maar dan zitten mijn lange haren niet zo vervelend.
Staartje maken werkt niet in combinatie met m’n helm, en voor een stevige vlecht, hebben mijn krullen nog wat meer lengte nodig.

Plaats een reactie